Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL EPİDEMİYOLOJİEPDY1215497Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ayşe Seval PALTEKİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal epidemiyoloji, insanların sosyal etkileşimlerinin ve birleşik faaliyetlerinin sağlığı nasıl etkilediğini inceleyen akademik bir çalışmadır. Bir nüfusun sosyal belirleyicilerinin sağlıklarını nasıl etkileyebileceğini inceler. Bir hastalığın ortaya çıkmasına katkıda bulunan biyolojik faktörlerle birlikte ekonomik, sosyolojik ve demografik verilere odaklanır.
Dersin İçeriğiBu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlıkta eşitsizlikler ve adaletsizlikler bağlamında sosyal epidemiyolojinin rolünü değerlendirir.10, 14, 16, 19, 36, 5, 9E, H, J
Sosyal epidemiyoloji ile bağlantılı değişkenlerin ölçümlerini eleştirel analiz eder.10, 14, 16, 19, 36, 5, 9E, H, J
Sosyal epidemiyolojide kullanılan analiz yaklaşımlarını anlar.10, 14, 16, 19, 36, 5, 9E, H, J
Sosyal epidemiyoloji araştırmalarında neden-sonuç ilişkisi kurulmasıyla ilgili sorunları tartışır10, 14, 16, 19, 36, 37, 5, 9E, H, J
Eleştirel makale analizi yapar10, 14, 16, 19, 36, 5, 9E, H, J, K
Bir sosyal epidemiyoloji araştırma planı geliştirir10, 14, 16, 19, 36, 5, 9E, H, J
Türkiye’de sosyal epidemiyoloji alanında çalışmalar yapılmasının önemini tartışır10, 14, 16, 19, 36, 4, 5, 9E, H, J
Türkiye’de sosyal epidemiyoloji değişkenlerinin ölçümü konusunda öneriler geliştirir10, 13, 14, 16, 19, 36, 4, 5, 9E, H, J
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 36: Akranla Öğretim Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
Kaynak
Oakes JM, Kaufman JS. Metods in Social Epidemiology. Berkman LF, Kawachi I, Glymour MM. Socail Epidemiology

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Epidemiyolojinin tarihsel bağlamını açıklar.
X
2
Sorunları büyüklük, etkilenen kişiler, zaman ve konum açısından tanımlar.
X
3
Epidemiyolojinin temel terminolojisini ve tanımlarını uygular.
X
4
Yapısal yanlılıkların, sosyal eşitsizliklerin ve ırkçılığın sağlığa zarar vermesi ve organizasyonel, toplumsal ve sistemsel düzeylerde sağlıkta eşitliğin sağlanmasında zorluklar yaratmasını tartışır
X
5
Epidemiyolojik araştırmalarda bias, karıştırıcı ve etki değişkenlerinin nedensel çıkarımlar üzerindeki etkisini yorumlar
X
6
Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular
X
7
Epidemiyolojik araştırma ve raporların güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirir.
X
8
Yaygın epidemiyolojik çalışma tasarımlarının göreceli güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırır
X
9
Belirli bir bağlama uygun nicel ve nitel veri toplama yöntemlerini seçer
X
10
Uygun biyoistatistik, bilişim, bilgisayar tabanlı program ve yazılım kullanarak nicel ve nitel verileri analiz eder
X
11
Kültürel değerlere ve uygulamalara ilişkin farkındalığı politikaların tasarımına, uygulanmasına veya eleştirisine uygular
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi4312
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer8324
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı8864
Genel Sınav ve Hazırlığı4832
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)174
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(174/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SOSYAL EPİDEMİYOLOJİEPDY1215497Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ayşe Seval PALTEKİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSosyal epidemiyoloji, insanların sosyal etkileşimlerinin ve birleşik faaliyetlerinin sağlığı nasıl etkilediğini inceleyen akademik bir çalışmadır. Bir nüfusun sosyal belirleyicilerinin sağlıklarını nasıl etkileyebileceğini inceler. Bir hastalığın ortaya çıkmasına katkıda bulunan biyolojik faktörlerle birlikte ekonomik, sosyolojik ve demografik verilere odaklanır.
Dersin İçeriğiBu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlıkta eşitsizlikler ve adaletsizlikler bağlamında sosyal epidemiyolojinin rolünü değerlendirir.10, 14, 16, 19, 36, 5, 9E, H, J
Sosyal epidemiyoloji ile bağlantılı değişkenlerin ölçümlerini eleştirel analiz eder.10, 14, 16, 19, 36, 5, 9E, H, J
Sosyal epidemiyolojide kullanılan analiz yaklaşımlarını anlar.10, 14, 16, 19, 36, 5, 9E, H, J
Sosyal epidemiyoloji araştırmalarında neden-sonuç ilişkisi kurulmasıyla ilgili sorunları tartışır10, 14, 16, 19, 36, 37, 5, 9E, H, J
Eleştirel makale analizi yapar10, 14, 16, 19, 36, 5, 9E, H, J, K
Bir sosyal epidemiyoloji araştırma planı geliştirir10, 14, 16, 19, 36, 5, 9E, H, J
Türkiye’de sosyal epidemiyoloji alanında çalışmalar yapılmasının önemini tartışır10, 14, 16, 19, 36, 4, 5, 9E, H, J
Türkiye’de sosyal epidemiyoloji değişkenlerinin ölçümü konusunda öneriler geliştirir10, 13, 14, 16, 19, 36, 4, 5, 9E, H, J
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 36: Akranla Öğretim Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
Kaynak
Oakes JM, Kaufman JS. Metods in Social Epidemiology. Berkman LF, Kawachi I, Glymour MM. Socail Epidemiology

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Epidemiyolojinin tarihsel bağlamını açıklar.
X
2
Sorunları büyüklük, etkilenen kişiler, zaman ve konum açısından tanımlar.
X
3
Epidemiyolojinin temel terminolojisini ve tanımlarını uygular.
X
4
Yapısal yanlılıkların, sosyal eşitsizliklerin ve ırkçılığın sağlığa zarar vermesi ve organizasyonel, toplumsal ve sistemsel düzeylerde sağlıkta eşitliğin sağlanmasında zorluklar yaratmasını tartışır
X
5
Epidemiyolojik araştırmalarda bias, karıştırıcı ve etki değişkenlerinin nedensel çıkarımlar üzerindeki etkisini yorumlar
X
6
Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular
X
7
Epidemiyolojik araştırma ve raporların güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirir.
X
8
Yaygın epidemiyolojik çalışma tasarımlarının göreceli güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırır
X
9
Belirli bir bağlama uygun nicel ve nitel veri toplama yöntemlerini seçer
X
10
Uygun biyoistatistik, bilişim, bilgisayar tabanlı program ve yazılım kullanarak nicel ve nitel verileri analiz eder
X
11
Kültürel değerlere ve uygulamalara ilişkin farkındalığı politikaların tasarımına, uygulanmasına veya eleştirisine uygular
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 29/02/2024 - 10:05Son Güncelleme Tarihi: 29/02/2024 - 10:07