Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BULAŞICI HASTALIKLAR EPİDEMİYOLOJİSİ | EPDY1215496 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bulaşıcı hastalıkların epidemiyolojisine ilişkin temel kavramlar konusunda bilgi edinmek, endemi/epidemi/pandemi durumlarını tanıma, inceleme ve değerlendirme konusunda beceri geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Enfeksiyöz ajanların, vektörlerin ve rezervuarların oluşumunu açıklar | 10, 14, 16, 36, 9 | E, H, J |
Hastalık yaşam döngüsünün temel unsurları bağlamında bulaşıcı hastalıklar için kontrol mekanizmaları geliştirir | 10, 14, 16, 4, 9 | E, H, J |
Çok disiplinli yaklaşımı dikkate alarak hastaların/temaslıların önlenmesi, yönetimi ve salgın kontrolüne yönelik önlemler önerir | 10, 14, 16, 36, 4, 9 | E, H, J |
Öncelikli grupları/alanları belirleyerek bulaşıcı hastalıkların kontrolü için kanıta dayalı maliyet etkili müdahaleler planlar | 10, 14, 36, 4, 9 | E, H |
Bulaşıcı hastalıkların kontrolü için alınan önlemlerin etkisini değerlendirmek | 10, 14, 16, 36, 4, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 36: Akranla Öğretim Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi |
Ders Akışı
Kaynak |
1.Tezcan S. Temel Epidemiyoloji, 2017 2.Berger S. Infectious Diseases of Turkey, Gideon, 2021 3. Katz DL, et al. Jekel’s Epidemiology, Biostatistics, Preventive Medicine, and Public Health, 4th ed, 2014 4. Celantano DC,Szklo M. Gordis Epidemiology, 6th ed, 2019 5. Hayran O. Güncel Epidemiyoloji. İstanbul Medipol Üniversitesi Yayınları, 2023. |
Ders notları, sunumlar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Epidemiyolojinin tarihsel bağlamını açıklar. | X | | | | |
2 | Sorunları büyüklük, etkilenen kişiler, zaman ve konum açısından tanımlar. | X | | | | |
3 | Epidemiyolojinin temel terminolojisini ve tanımlarını uygular. | | X | | | |
4 | Yapısal yanlılıkların, sosyal eşitsizliklerin ve ırkçılığın sağlığa zarar vermesi ve organizasyonel, toplumsal ve sistemsel düzeylerde sağlıkta eşitliğin sağlanmasında zorluklar yaratmasını tartışır | | X | | | |
5 | Epidemiyolojik araştırmalarda bias, karıştırıcı ve etki değişkenlerinin nedensel çıkarımlar üzerindeki etkisini yorumlar | X | | | | |
6 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular | | X | | | |
6 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular | X | | | | |
6 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular | X | | | | |
7 | Epidemiyolojik araştırma ve raporların güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirir. | | X | | | |
8 | Yaygın epidemiyolojik çalışma tasarımlarının göreceli güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırır | X | | | | |
9 | Belirli bir bağlama uygun nicel ve nitel veri toplama yöntemlerini seçer | X | | | | |
10 | Uygun biyoistatistik, bilişim, bilgisayar tabanlı program ve yazılım kullanarak nicel ve nitel verileri analiz eder | X | | | | |
10 | Uygun biyoistatistik, bilişim, bilgisayar tabanlı program ve yazılım kullanarak nicel ve nitel verileri analiz eder | X | | | | |
11 | Kültürel değerlere ve uygulamalara ilişkin farkındalığı politikaların tasarımına, uygulanmasına veya eleştirisine uygular | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 8 | 40 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 5 | 8 | 40 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 4 | 10 | 40 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 4 | 10 | 40 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 230 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BULAŞICI HASTALIKLAR EPİDEMİYOLOJİSİ | EPDY1215496 | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bulaşıcı hastalıkların epidemiyolojisine ilişkin temel kavramlar konusunda bilgi edinmek, endemi/epidemi/pandemi durumlarını tanıma, inceleme ve değerlendirme konusunda beceri geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Enfeksiyöz ajanların, vektörlerin ve rezervuarların oluşumunu açıklar | 10, 14, 16, 36, 9 | E, H, J |
Hastalık yaşam döngüsünün temel unsurları bağlamında bulaşıcı hastalıklar için kontrol mekanizmaları geliştirir | 10, 14, 16, 4, 9 | E, H, J |
Çok disiplinli yaklaşımı dikkate alarak hastaların/temaslıların önlenmesi, yönetimi ve salgın kontrolüne yönelik önlemler önerir | 10, 14, 16, 36, 4, 9 | E, H, J |
Öncelikli grupları/alanları belirleyerek bulaşıcı hastalıkların kontrolü için kanıta dayalı maliyet etkili müdahaleler planlar | 10, 14, 36, 4, 9 | E, H |
Bulaşıcı hastalıkların kontrolü için alınan önlemlerin etkisini değerlendirmek | 10, 14, 16, 36, 4, 9 | E, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 36: Akranla Öğretim Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi |
Ders Akışı
Kaynak |
1.Tezcan S. Temel Epidemiyoloji, 2017 2.Berger S. Infectious Diseases of Turkey, Gideon, 2021 3. Katz DL, et al. Jekel’s Epidemiology, Biostatistics, Preventive Medicine, and Public Health, 4th ed, 2014 4. Celantano DC,Szklo M. Gordis Epidemiology, 6th ed, 2019 5. Hayran O. Güncel Epidemiyoloji. İstanbul Medipol Üniversitesi Yayınları, 2023. |
Ders notları, sunumlar. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Epidemiyolojinin tarihsel bağlamını açıklar. | X | | | | |
2 | Sorunları büyüklük, etkilenen kişiler, zaman ve konum açısından tanımlar. | X | | | | |
3 | Epidemiyolojinin temel terminolojisini ve tanımlarını uygular. | | X | | | |
4 | Yapısal yanlılıkların, sosyal eşitsizliklerin ve ırkçılığın sağlığa zarar vermesi ve organizasyonel, toplumsal ve sistemsel düzeylerde sağlıkta eşitliğin sağlanmasında zorluklar yaratmasını tartışır | | X | | | |
5 | Epidemiyolojik araştırmalarda bias, karıştırıcı ve etki değişkenlerinin nedensel çıkarımlar üzerindeki etkisini yorumlar | X | | | | |
6 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular | | X | | | |
6 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular | X | | | | |
6 | Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular | X | | | | |
7 | Epidemiyolojik araştırma ve raporların güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirir. | | X | | | |
8 | Yaygın epidemiyolojik çalışma tasarımlarının göreceli güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırır | X | | | | |
9 | Belirli bir bağlama uygun nicel ve nitel veri toplama yöntemlerini seçer | X | | | | |
10 | Uygun biyoistatistik, bilişim, bilgisayar tabanlı program ve yazılım kullanarak nicel ve nitel verileri analiz eder | X | | | | |
10 | Uygun biyoistatistik, bilişim, bilgisayar tabanlı program ve yazılım kullanarak nicel ve nitel verileri analiz eder | X | | | | |
11 | Kültürel değerlere ve uygulamalara ilişkin farkındalığı politikaların tasarımına, uygulanmasına veya eleştirisine uygular | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 29/02/2024 - 10:05Son Güncelleme Tarihi: 29/02/2024 - 10:07