Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EPİDEMİYOLOJİYE GİRİŞEPDY1115488Güz Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Osman Erol HAYRAN, Dr.Öğr.Üye. Ayşe Nur BALCI YAPALAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEpidemiyolojinin bilim alanı olarak ortaya çıkışının kısa tarihçesini, diğer bilim dalları ile ilişkisini, kullanım alanlarını ve yan dallarını öğrenmek
Dersin İçeriğiBu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Epidemiyolojinin gelişimini tartışır10, 16, 9E, J
Halk sağlığı sorunlarına yönelik bir yaklaşım olarak epidemiyolojinin mevcut rolünü anlar10, 16, 36, 9E, J
Epidemiyolojinin tarihsel arka planını ve bu alanda etkili olan önemli isimleri bilir.16, 36, 9E, J
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 36: Akranla Öğretim Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, J: Akran değerlendirmesi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
Kaynak
International Journal of Epidemiology, Ed: Stephen Leeder, Oxford University Press Epidemiology, Ed: Timothy L. Lash, Wolters Cluver Temel Epidemiyoloji, R. Bonita, T.Kjellström ; çeviri: Nazan Bilgel, Nobel & Güneş Tıp Kitabevi, 1997 Epidemiology, Leon Gordis, Elsevier, 2018

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Epidemiyolojinin tarihsel bağlamını açıklar.
X
2
Sorunları büyüklük, etkilenen kişiler, zaman ve konum açısından tanımlar.
X
3
Epidemiyolojinin temel terminolojisini ve tanımlarını uygular.
X
4
Yapısal yanlılıkların, sosyal eşitsizliklerin ve ırkçılığın sağlığa zarar vermesi ve organizasyonel, toplumsal ve sistemsel düzeylerde sağlıkta eşitliğin sağlanmasında zorluklar yaratmasını tartışır
X
5
Epidemiyolojik araştırmalarda bias, karıştırıcı ve etki değişkenlerinin nedensel çıkarımlar üzerindeki etkisini yorumlar
6
Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular
7
Epidemiyolojik araştırma ve raporların güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirir.
8
Yaygın epidemiyolojik çalışma tasarımlarının göreceli güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırır
9
Belirli bir bağlama uygun nicel ve nitel veri toplama yöntemlerini seçer
10
Uygun biyoistatistik, bilişim, bilgisayar tabanlı program ve yazılım kullanarak nicel ve nitel verileri analiz eder
11
Kültürel değerlere ve uygulamalara ilişkin farkındalığı politikaların tasarımına, uygulanmasına veya eleştirisine uygular
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14228
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı10550
Genel Sınav ve Hazırlığı10550
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)170
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(170/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
EPİDEMİYOLOJİYE GİRİŞEPDY1115488Güz Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Osman Erol HAYRAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Osman Erol HAYRAN, Dr.Öğr.Üye. Ayşe Nur BALCI YAPALAK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıEpidemiyolojinin bilim alanı olarak ortaya çıkışının kısa tarihçesini, diğer bilim dalları ile ilişkisini, kullanım alanlarını ve yan dallarını öğrenmek
Dersin İçeriğiBu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Epidemiyolojinin gelişimini tartışır10, 16, 9E, J
Halk sağlığı sorunlarına yönelik bir yaklaşım olarak epidemiyolojinin mevcut rolünü anlar10, 16, 36, 9E, J
Epidemiyolojinin tarihsel arka planını ve bu alanda etkili olan önemli isimleri bilir.16, 36, 9E, J
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 36: Akranla Öğretim Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, J: Akran değerlendirmesi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
Kaynak
International Journal of Epidemiology, Ed: Stephen Leeder, Oxford University Press Epidemiology, Ed: Timothy L. Lash, Wolters Cluver Temel Epidemiyoloji, R. Bonita, T.Kjellström ; çeviri: Nazan Bilgel, Nobel & Güneş Tıp Kitabevi, 1997 Epidemiology, Leon Gordis, Elsevier, 2018

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Epidemiyolojinin tarihsel bağlamını açıklar.
X
2
Sorunları büyüklük, etkilenen kişiler, zaman ve konum açısından tanımlar.
X
3
Epidemiyolojinin temel terminolojisini ve tanımlarını uygular.
X
4
Yapısal yanlılıkların, sosyal eşitsizliklerin ve ırkçılığın sağlığa zarar vermesi ve organizasyonel, toplumsal ve sistemsel düzeylerde sağlıkta eşitliğin sağlanmasında zorluklar yaratmasını tartışır
X
5
Epidemiyolojik araştırmalarda bias, karıştırıcı ve etki değişkenlerinin nedensel çıkarımlar üzerindeki etkisini yorumlar
6
Epidemiyolojik araştırma yöntemlerini ve bulgularını pratikte uygular
7
Epidemiyolojik araştırma ve raporların güçlü yönlerini ve sınırlılıklarını değerlendirir.
8
Yaygın epidemiyolojik çalışma tasarımlarının göreceli güçlü ve zayıf yönlerini karşılaştırır
9
Belirli bir bağlama uygun nicel ve nitel veri toplama yöntemlerini seçer
10
Uygun biyoistatistik, bilişim, bilgisayar tabanlı program ve yazılım kullanarak nicel ve nitel verileri analiz eder
11
Kültürel değerlere ve uygulamalara ilişkin farkındalığı politikaların tasarımına, uygulanmasına veya eleştirisine uygular
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 29/02/2024 - 10:05Son Güncelleme Tarihi: 29/02/2024 - 10:07