Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA | AKMY1214014 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı | Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırma ve projelerini planlama, uygulama, değerlendirme ve sunma becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilere bilimsel düşünce, araştırma ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı sağlayarak, bilimsel topluluğa katkıda bulunmaları için gerekli temel yetkinlikleri kazandırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama I,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama II,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama III,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama IV,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama V,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VI,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VII; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel araştırma yürütür | 12, 2, 9 | F |
Bilimsel araştırma yayımlama sürecini tanımlar | 10, 12, 16, 2, 9 | F |
Bilimsel araştırmaları özgün değeri bakımından değerlendirir. | 10, 14, 16, 9 | E, F |
Araştırma ve yayın etiği ilkelerini uygular. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Bilimsel projelerin yürütülmesi aşamasında karşılaşılacak riskleri değerlendirir | 10, 12, 14, 16, 9 | E, F |
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları belirler. | 10, 11, 14, 16, 2, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar | 1, 2 |
2 | Bilimsel araştırma süreci | 1, 2 |
3 | Bilimsel araştırma türleri | 1, 2 |
4 | Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri | 1, 2 |
5 | Bilimsel Projeler | 1, 2 |
6 | Proje Konusu Belirleme | 1, 2 |
7 | Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi | 1, 2 |
8 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama I | 1, 2 |
9 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama II | 1, 2 |
10 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama III | 1, 2 |
11 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama IV | 1, 2 |
12 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama V | 1, 2 |
13 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VI | 1, 2 |
14 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VII | 1, 2 |
Kaynak |
1. Ders sunum dosyaları. |
2. Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Kimya lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | | | | | |
2 | Kimya ve ilgili alanlardaki çalışmalarda araştırma yöntemlerini, kazandığı ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak uygulayabilir. | | | | | |
3 | Kimya ve kimya ile ilgili alanlarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | | | | | |
4 | Kimya ve ilgili alanlarda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilir ve analitik düşünme yeteneğini kullanabilir. | | | | | |
5 | Kimya ve ilgili alanların gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygulayabilir. | | | | | |
6 | Kimya ve ilgili alanlarda edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | |
8 | Çalışmalarını her türlü etik ilke ve kurallara uygun olarak yürütür ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | | |
9 | Laboratuvarda güvenli çalışma şartlarına göre çalışmaları planlar. | | | | | |
10 | Analiz edilecek kimyasallara yönelik yeni yöntemler geliştirebilir. | | | | | |
11 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde liderlik yapabilir. | | | | | |
12 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir | | | | | |
13 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | | | | | |
14 | Kimya alanında özümsediği bilgi ve problem çözme yeteneklerini ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 7 | 5 | 35 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 179 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(179/30) | 6 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJESİ HAZIRLAMA | AKMY1214014 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 6 |
Ders Programı | Salı 15:30-16:15 Salı 16:30-17:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Mustafa Çağlar BEKER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere bilimsel araştırma ve projelerini planlama, uygulama, değerlendirme ve sunma becerilerini kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilere bilimsel düşünce, araştırma ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı sağlayarak, bilimsel topluluğa katkıda bulunmaları için gerekli temel yetkinlikleri kazandırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar,Bilimsel araştırma süreci,Bilimsel araştırma türleri,Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri,Bilimsel Projeler,Proje Konusu Belirleme,Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama I,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama II,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama III,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama IV,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama V,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VI,Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VII; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bilimsel araştırma yürütür | 12, 2, 9 | F |
Bilimsel araştırma yayımlama sürecini tanımlar | 10, 12, 16, 2, 9 | F |
Bilimsel araştırmaları özgün değeri bakımından değerlendirir. | 10, 14, 16, 9 | E, F |
Araştırma ve yayın etiği ilkelerini uygular. | 10, 16, 6, 9 | E, F |
Bilimsel projelerin yürütülmesi aşamasında karşılaşılacak riskleri değerlendirir | 10, 12, 14, 16, 9 | E, F |
Bilimsel araştırmalarına ekonomik kaynak yaratmak için başvurması gereken ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşları belirler. | 10, 11, 14, 16, 2, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilimsel araştırmada kullanılan temel kavramlar | 1, 2 |
2 | Bilimsel araştırma süreci | 1, 2 |
3 | Bilimsel araştırma türleri | 1, 2 |
4 | Bilim alanına özgü güncel bilimsel araştırma örnekleri | 1, 2 |
5 | Bilimsel Projeler | 1, 2 |
6 | Proje Konusu Belirleme | 1, 2 |
7 | Projede Kullanılacak Araştırma Yöntemlerinin Belirlenmesi | 1, 2 |
8 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama I | 1, 2 |
9 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama II | 1, 2 |
10 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama III | 1, 2 |
11 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama IV | 1, 2 |
12 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama V | 1, 2 |
13 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VI | 1, 2 |
14 | Grup Çalışması-Araştırma Proje Hazırlama VII | 1, 2 |
Kaynak |
1. Ders sunum dosyaları. |
2. Bilimsel makalelerin yer aldığı elektronik veri tabanı (PubMed-Medline, Web of Science, Scopus, Google Scholar, Cochrane E-Library) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Kimya lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | | | | | |
2 | Kimya ve ilgili alanlardaki çalışmalarda araştırma yöntemlerini, kazandığı ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak uygulayabilir. | | | | | |
3 | Kimya ve kimya ile ilgili alanlarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | | | | | |
4 | Kimya ve ilgili alanlarda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilir ve analitik düşünme yeteneğini kullanabilir. | | | | | |
5 | Kimya ve ilgili alanların gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygulayabilir. | | | | | |
6 | Kimya ve ilgili alanlarda edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | | |
8 | Çalışmalarını her türlü etik ilke ve kurallara uygun olarak yürütür ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | | |
9 | Laboratuvarda güvenli çalışma şartlarına göre çalışmaları planlar. | | | | | |
10 | Analiz edilecek kimyasallara yönelik yeni yöntemler geliştirebilir. | | | | | |
11 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde liderlik yapabilir. | | | | | |
12 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir | | | | | |
13 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | | | | | |
14 | Kimya alanında özümsediği bilgi ve problem çözme yeteneklerini ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | | | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 15/02/2024 - 14:52Son Güncelleme Tarihi: 15/02/2024 - 14:53