Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AYIRMA TEKNİKLERİ | AKMY1115421 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ali Osman AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM, Dr.Öğr.Üye. Sema KOYUTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı genel olarak ayırma yöntemleri ve kromatografi teknikleri hakkında temel bilgileri vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Basit ayırma yöntemleri,Denge prosesleri ve ayırmanın moleküler esasları,Kütle transferine dayanan ayırmalar,Sıvı – sıvı ekstraksiyonu,Bulutlanma noktası ekstraksiyonu,Kromatografik ayırmanın temelleri,Kromatografide Kalitatif ve kantitatif analiz,Gaz kromatografisi,Kapiler kolon gaz kromatografi,Sıvı kromatografisi,Sıvı kromatografi cihazları,Kağıt ve ince tabaka kromatografi,Birleşik kromatografi metotları,Elektroforez; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ayırma yöntemlerini farklı yaklaşımlar itibariyle sınıflandırmak. | 12, 14, 5, 9 | A, F |
2. Ayırma mekanizmasını tanımlamada geçerli olan denge işlemleri ile kütle aktarımı işlemlerini öğrenmek. | 12, 14, 5, 9 | A, F |
3. Temel kromatografik teoriyi öğrenmek. | 12, 14, 5, 9 | A, F |
4. Gaz ve sıvı kromatografileri ile elektroforezin operasyonal yönlerini karşılaştırmalı olarak öğrenmek. | 12, 14, 5, 9 | A, F |
5. Kromatografik yöntemlerle yapılan ve literatürde yayınlanan çalışmaları incelemek ve tartışmak. | 12, 14, 5, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Basit ayırma yöntemleri | |
2 | Denge prosesleri ve ayırmanın moleküler esasları | |
3 | Kütle transferine dayanan ayırmalar | |
4 | Sıvı – sıvı ekstraksiyonu | |
5 | Bulutlanma noktası ekstraksiyonu | |
6 | Kromatografik ayırmanın temelleri | |
7 | Kromatografide Kalitatif ve kantitatif analiz | |
8 | Gaz kromatografisi | |
9 | Kapiler kolon gaz kromatografi | |
10 | Sıvı kromatografisi | |
11 | Sıvı kromatografi cihazları | |
12 | Kağıt ve ince tabaka kromatografi | Paper and thin layer chromatography |
13 | Birleşik kromatografi metotları | |
14 | Elektroforez | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Kimya lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | | | X | | |
2 | Kimya ve ilgili alanlardaki çalışmalarda araştırma yöntemlerini, kazandığı ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak uygulayabilir. | | X | | | |
3 | Kimya ve kimya ile ilgili alanlarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | | X | | | |
4 | Kimya ve ilgili alanlarda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilir ve analitik düşünme yeteneğini kullanabilir. | X | | | | |
5 | Kimya ve ilgili alanların gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygulayabilir. | | | | | |
6 | Kimya ve ilgili alanlarda edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
8 | Çalışmalarını her türlü etik ilke ve kurallara uygun olarak yürütür ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | | |
9 | Laboratuvarda güvenli çalışma şartlarına göre çalışmaları planlar. | | | | | |
10 | Analiz edilecek kimyasallara yönelik yeni yöntemler geliştirebilir. | | | | X | |
11 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde liderlik yapabilir. | | X | | | |
12 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir | | X | | | |
13 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | | | | | |
14 | Kimya alanında özümsediği bilgi ve problem çözme yeteneklerini ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 20 | 120 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 227 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(227/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
AYIRMA TEKNİKLERİ | AKMY1115421 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ali Osman AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM, Dr.Öğr.Üye. Sema KOYUTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı genel olarak ayırma yöntemleri ve kromatografi teknikleri hakkında temel bilgileri vermektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Basit ayırma yöntemleri,Denge prosesleri ve ayırmanın moleküler esasları,Kütle transferine dayanan ayırmalar,Sıvı – sıvı ekstraksiyonu,Bulutlanma noktası ekstraksiyonu,Kromatografik ayırmanın temelleri,Kromatografide Kalitatif ve kantitatif analiz,Gaz kromatografisi,Kapiler kolon gaz kromatografi,Sıvı kromatografisi,Sıvı kromatografi cihazları,Kağıt ve ince tabaka kromatografi,Birleşik kromatografi metotları,Elektroforez; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Ayırma yöntemlerini farklı yaklaşımlar itibariyle sınıflandırmak. | 12, 14, 5, 9 | A, F |
2. Ayırma mekanizmasını tanımlamada geçerli olan denge işlemleri ile kütle aktarımı işlemlerini öğrenmek. | 12, 14, 5, 9 | A, F |
3. Temel kromatografik teoriyi öğrenmek. | 12, 14, 5, 9 | A, F |
4. Gaz ve sıvı kromatografileri ile elektroforezin operasyonal yönlerini karşılaştırmalı olarak öğrenmek. | 12, 14, 5, 9 | A, F |
5. Kromatografik yöntemlerle yapılan ve literatürde yayınlanan çalışmaları incelemek ve tartışmak. | 12, 14, 5, 9 | A, F |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Basit ayırma yöntemleri | |
2 | Denge prosesleri ve ayırmanın moleküler esasları | |
3 | Kütle transferine dayanan ayırmalar | |
4 | Sıvı – sıvı ekstraksiyonu | |
5 | Bulutlanma noktası ekstraksiyonu | |
6 | Kromatografik ayırmanın temelleri | |
7 | Kromatografide Kalitatif ve kantitatif analiz | |
8 | Gaz kromatografisi | |
9 | Kapiler kolon gaz kromatografi | |
10 | Sıvı kromatografisi | |
11 | Sıvı kromatografi cihazları | |
12 | Kağıt ve ince tabaka kromatografi | Paper and thin layer chromatography |
13 | Birleşik kromatografi metotları | |
14 | Elektroforez | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Kimya lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | | | X | | |
2 | Kimya ve ilgili alanlardaki çalışmalarda araştırma yöntemlerini, kazandığı ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak uygulayabilir. | | X | | | |
3 | Kimya ve kimya ile ilgili alanlarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | | X | | | |
4 | Kimya ve ilgili alanlarda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilir ve analitik düşünme yeteneğini kullanabilir. | X | | | | |
5 | Kimya ve ilgili alanların gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygulayabilir. | | | | | |
6 | Kimya ve ilgili alanlarda edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | | X | | | |
8 | Çalışmalarını her türlü etik ilke ve kurallara uygun olarak yürütür ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | | |
9 | Laboratuvarda güvenli çalışma şartlarına göre çalışmaları planlar. | | | | | |
10 | Analiz edilecek kimyasallara yönelik yeni yöntemler geliştirebilir. | | | | X | |
11 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde liderlik yapabilir. | | X | | | |
12 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir | | X | | | |
13 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | | | | | |
14 | Kimya alanında özümsediği bilgi ve problem çözme yeteneklerini ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | | | X | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 15/02/2024 - 14:52Son Güncelleme Tarihi: 15/02/2024 - 14:53