Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLİM ETİĞİ VE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ | AKMY1115201 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ali Osman AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM, Dr.Öğr.Üye. Sema KOYUTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere, Araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, temel bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, betimleme yöntemi, tarihi yöntem vb.) gözden geçirmek ve belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatürü bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilim: Temel Kavramlar,Bilim, bilimsel araştırma ve etik ilişkisi,Bilimsel araştırma süreciyle ilgili etik kurallar,Bilimsel yayınlarla ilgili etik kurallar,Bilimde etik dışı davranışlar, nedenleri ve önleme yolları,Bilimsel araştırmaya giriş,Veri Toplama , Veri Türleri , Veri Kaynakları , Veri Toplama
Yöntemleri,Verilerin analiz edilmesi,Bilimsel metinlerde kaynak gösterme,Bilimsel çalışma planlamada kaynak araştırma (araştırma sunumu),Bilimsel çalışmaların sunum biçimleri (poster, sözlü sunum, araştırma makalesi),Bir araştırma makalesinin yapısı ve yazımı,Örnek derleme makalesi hazırlama ve sunum,Örnek derleme makalesi hazırlama ve sunum; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Bilimsel araştırma ve yayınlama süreçlerindeki etik ilkeleri açıklayabilecektir. | | |
1.1. Araştırma süreci ve sonuçlarıyla ilgili etik kuralları açıklar. | | |
2. Bilimde etik dışı davranışların nedenlerini ve bu davranışları önleme yollarını tartışabilecektir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilim: Temel Kavramlar | |
2 | Bilim, bilimsel araştırma ve etik ilişkisi | |
3 | Bilimsel araştırma süreciyle ilgili etik kurallar | |
4 | Bilimsel yayınlarla ilgili etik kurallar | |
5 | Bilimde etik dışı davranışlar, nedenleri ve önleme yolları | |
6 | Bilimsel araştırmaya giriş | |
7 | Veri Toplama , Veri Türleri , Veri Kaynakları , Veri Toplama
Yöntemleri | |
8 | Verilerin analiz edilmesi | |
9 | Bilimsel metinlerde kaynak gösterme | |
10 | Bilimsel çalışma planlamada kaynak araştırma (araştırma sunumu) | |
11 | Bilimsel çalışmaların sunum biçimleri (poster, sözlü sunum, araştırma makalesi) | |
12 | Bir araştırma makalesinin yapısı ve yazımı | |
13 | Örnek derleme makalesi hazırlama ve sunum | |
14 | Örnek derleme makalesi hazırlama ve sunum | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Kimya lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | X | | | | |
2 | Kimya ve ilgili alanlardaki çalışmalarda araştırma yöntemlerini, kazandığı ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak uygulayabilir. | | | | | |
3 | Kimya ve kimya ile ilgili alanlarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | | | | | |
4 | Kimya ve ilgili alanlarda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilir ve analitik düşünme yeteneğini kullanabilir. | | | | | |
5 | Kimya ve ilgili alanların gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygulayabilir. | | | | | |
6 | Kimya ve ilgili alanlarda edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
8 | Çalışmalarını her türlü etik ilke ve kurallara uygun olarak yürütür ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | | X |
9 | Laboratuvarda güvenli çalışma şartlarına göre çalışmaları planlar. | | | | | |
10 | Analiz edilecek kimyasallara yönelik yeni yöntemler geliştirebilir. | | X | | | |
11 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde liderlik yapabilir. | X | | | | |
12 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir | | | | | X |
13 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | | | | | X |
14 | Kimya alanında özümsediği bilgi ve problem çözme yeteneklerini ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu |
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 |
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 20 | 120 |
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 |
Proje Sunumu / Seminer | 6 | 1 | 6 |
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 25 | 25 |
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 |
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 233 |
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(233/30) | 8 |
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|
BİLİM ETİĞİ VE ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ | AKMY1115201 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ali Osman AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Ümit Can ERİM, Dr.Öğr.Üye. Sema KOYUTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere, Araştırma sürecini (sorun belirleme, veri toplama, veri analizi ve sonuçları yorumlama) incelemek, temel bilimsel araştırma yöntemlerini (deneysel yöntem, betimleme yöntemi, tarihi yöntem vb.) gözden geçirmek ve belirli bir konu hakkında araştırma yapabilmek için gereken literatürü bulma, veri toplama, verileri değerlendirme ve rapor yazma tekniklerini kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilim: Temel Kavramlar,Bilim, bilimsel araştırma ve etik ilişkisi,Bilimsel araştırma süreciyle ilgili etik kurallar,Bilimsel yayınlarla ilgili etik kurallar,Bilimde etik dışı davranışlar, nedenleri ve önleme yolları,Bilimsel araştırmaya giriş,Veri Toplama , Veri Türleri , Veri Kaynakları , Veri Toplama
Yöntemleri,Verilerin analiz edilmesi,Bilimsel metinlerde kaynak gösterme,Bilimsel çalışma planlamada kaynak araştırma (araştırma sunumu),Bilimsel çalışmaların sunum biçimleri (poster, sözlü sunum, araştırma makalesi),Bir araştırma makalesinin yapısı ve yazımı,Örnek derleme makalesi hazırlama ve sunum,Örnek derleme makalesi hazırlama ve sunum; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1.Bilimsel araştırma ve yayınlama süreçlerindeki etik ilkeleri açıklayabilecektir. | | |
1.1. Araştırma süreci ve sonuçlarıyla ilgili etik kuralları açıklar. | | |
2. Bilimde etik dışı davranışların nedenlerini ve bu davranışları önleme yollarını tartışabilecektir. | | |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: | |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
1 | Bilim: Temel Kavramlar | |
2 | Bilim, bilimsel araştırma ve etik ilişkisi | |
3 | Bilimsel araştırma süreciyle ilgili etik kurallar | |
4 | Bilimsel yayınlarla ilgili etik kurallar | |
5 | Bilimde etik dışı davranışlar, nedenleri ve önleme yolları | |
6 | Bilimsel araştırmaya giriş | |
7 | Veri Toplama , Veri Türleri , Veri Kaynakları , Veri Toplama
Yöntemleri | |
8 | Verilerin analiz edilmesi | |
9 | Bilimsel metinlerde kaynak gösterme | |
10 | Bilimsel çalışma planlamada kaynak araştırma (araştırma sunumu) | |
11 | Bilimsel çalışmaların sunum biçimleri (poster, sözlü sunum, araştırma makalesi) | |
12 | Bir araştırma makalesinin yapısı ve yazımı | |
13 | Örnek derleme makalesi hazırlama ve sunum | |
14 | Örnek derleme makalesi hazırlama ve sunum | |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı |
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | Kimya lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | X | | | | |
2 | Kimya ve ilgili alanlardaki çalışmalarda araştırma yöntemlerini, kazandığı ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak uygulayabilir. | | | | | |
3 | Kimya ve kimya ile ilgili alanlarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | | | | | |
4 | Kimya ve ilgili alanlarda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak veya paydaşlarıyla ortaklaşa yürütebilir ve analitik düşünme yeteneğini kullanabilir. | | | | | |
5 | Kimya ve ilgili alanların gerektirdiği bilgisayar yazılımları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır, sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygulayabilir. | | | | | |
6 | Kimya ve ilgili alanlarda edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | | | | X | |
8 | Çalışmalarını her türlü etik ilke ve kurallara uygun olarak yürütür ve etik değerlerin gelişimini destekler. | | | | | X |
9 | Laboratuvarda güvenli çalışma şartlarına göre çalışmaları planlar. | | | | | |
10 | Analiz edilecek kimyasallara yönelik yeni yöntemler geliştirebilir. | | X | | | |
11 | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesinde liderlik yapabilir. | X | | | | |
12 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisine sahiptir | | | | | X |
13 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | | | | | X |
14 | Kimya alanında özümsediği bilgi ve problem çözme yeteneklerini ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. | | X | | | |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | | 50 |
Toplam | | 100 |
Sayısal Veriler
Ekleme Tarihi: 15/02/2024 - 14:52Son Güncelleme Tarihi: 15/02/2024 - 14:53