Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 160 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Serdar ALTUNAY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Alanındaki literatürü tarar, mevcut bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve araştırma konusuyla ilgili önceki çalışmaları anlar. | 10 | F |
Öğrencinin kendi tez konusunu belirleyebilmesi, araştırma sorusunu tanımlayabilmesi ve bu sorunun akademik önemini kavrayabilmesini sağlar. | 10 | F |
Araştırma sorusuna uygun bir araştırma tasarımı geliştirir ve bu tasarımı uygulayabilme yeteneğine sahiptir. | 10 | F |
Veri toplama sürecini planlama, veri toplama yöntemlerini uygulama ve elde edilen verileri analiz etmeyi bilir. | 10 | F |
Elde edilen sonuçları kritik bir bakış açısıyla inceleme ve yorumlama yeteneğine sahiptir. | 10 | F |
Araştırma sonuçlarını bilimsel bir formatta yazabilme ve etkili bir şekilde sunabilme yeteneğine sahip olur. | 10 | F |
Araştırma sürecinde ve sonuçlarını paylaşırken etik kurallara uyma ve profesyonel sorumlulukları anlama kapasitesine sahip olur. | 10 | F |
Araştırma sonuçlarını açıkça iletebilme ve diğer araştırmacılarla etkili bir şekilde işbirliği yapabilme yeteneğine sahip olur. | 10 | F |
Karşılaştığı problemlere karşı alternatif planlar üretebilme kapasitesine sahip olur. | 10 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
3 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
4 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
5 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
6 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
7 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
8 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
9 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
10 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
11 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
12 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
Kaynak |
Fizyoloji alanındaki güncel her türlü kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir. | X | |||||
2 | Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | X | |||||
3 | Fizyolojik parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | X | |||||
4 | Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular. | X | |||||
5 | Fizyoloji ile ilgili güncel literatür takibi yapar ve bilimsel soru sormanın yanında yeni hipotezler karma yeteneğine sahiptir. Kurduğu hipotezleri projelendirmesini ve takibini nasıl yapılacağını bilir. | X | |||||
6 | Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir | X | |||||
7 | Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir | X | |||||
8 | Etik kuralların ve sosyal sorumlulukların gerekliliklerine göre davranır. | X | |||||
9 | Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır. | X | |||||
10 | Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir. | X | |||||
11 | Temel araştırma yöntemlerinin yanında alanıyla ilgili güncel araştırma yöntemlerine hakim olur. Yaptığı araştırmaların klinik uygulanabilirliği olmasına ve/veya faydalı olmasına dikkat eder. | X | |||||
12 | Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir. | X | |||||
13 | Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 160 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Serdar ALTUNAY |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ, Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ,Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Alanındaki literatürü tarar, mevcut bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve araştırma konusuyla ilgili önceki çalışmaları anlar. | 10 | F |
Öğrencinin kendi tez konusunu belirleyebilmesi, araştırma sorusunu tanımlayabilmesi ve bu sorunun akademik önemini kavrayabilmesini sağlar. | 10 | F |
Araştırma sorusuna uygun bir araştırma tasarımı geliştirir ve bu tasarımı uygulayabilme yeteneğine sahiptir. | 10 | F |
Veri toplama sürecini planlama, veri toplama yöntemlerini uygulama ve elde edilen verileri analiz etmeyi bilir. | 10 | F |
Elde edilen sonuçları kritik bir bakış açısıyla inceleme ve yorumlama yeteneğine sahiptir. | 10 | F |
Araştırma sonuçlarını bilimsel bir formatta yazabilme ve etkili bir şekilde sunabilme yeteneğine sahip olur. | 10 | F |
Araştırma sürecinde ve sonuçlarını paylaşırken etik kurallara uyma ve profesyonel sorumlulukları anlama kapasitesine sahip olur. | 10 | F |
Araştırma sonuçlarını açıkça iletebilme ve diğer araştırmacılarla etkili bir şekilde işbirliği yapabilme yeteneğine sahip olur. | 10 | F |
Karşılaştığı problemlere karşı alternatif planlar üretebilme kapasitesine sahip olur. | 10 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması |
2 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
3 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
4 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
5 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
6 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
7 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
8 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
9 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
10 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
11 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
12 | Haftalık tez ilerleyişi hakkında görüşmeler ve seminerler. | Kaynaklardan ilgili konuya hazırlanılması. |
Kaynak |
Fizyoloji alanındaki güncel her türlü kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizyolojinin temelleri, insanda işleyişi ve mekanizmalarını bilir. | X | |||||
2 | Patofizyolojik süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur. | X | |||||
3 | Fizyolojik parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir. | X | |||||
4 | Çalışma sonuçlarını nasıl değerlendireceğini bilir, yorumlar ve sorgular. | X | |||||
5 | Fizyoloji ile ilgili güncel literatür takibi yapar ve bilimsel soru sormanın yanında yeni hipotezler karma yeteneğine sahiptir. Kurduğu hipotezleri projelendirmesini ve takibini nasıl yapılacağını bilir. | X | |||||
6 | Alana özgü araç ve gereçlerin nasıl kullanılacağını bilir | X | |||||
7 | Alana özgü kaynak ve bilgilere nasıl ulaşacağını ve nasıl yorumlanacağını bilir | X | |||||
8 | Etik kuralların ve sosyal sorumlulukların gerekliliklerine göre davranır. | X | |||||
9 | Bilimsel toplantılara katılır, veri paylaşımı için poster veya sözlü bildiri sunumu yapar, konferanslar verir ve bilimsel tartışmalara katılır. | X | |||||
10 | Kuramsal ve olgusal bilgilerini, eleştirisel düşünceleri ile birleştirerek bağımsız çalışma yapar, sonuçlarını değerlendirir, literatür bilgileri ile karşılaştırır, yazar ve bilimsel dergilere kabul ettirir. | X | |||||
11 | Temel araştırma yöntemlerinin yanında alanıyla ilgili güncel araştırma yöntemlerine hakim olur. Yaptığı araştırmaların klinik uygulanabilirliği olmasına ve/veya faydalı olmasına dikkat eder. | X | |||||
12 | Bilimsel ve teknik sorunların nasıl çözülesi gerektiğini bilir. | X | |||||
13 | Ekip çalışmasında uyumlu çalışmasını bilir ve gerekli durumlarda sorumluluk alma kabiliyetine sahiptir. Ayrıca bilimsel bir ekibin nasıl yönetilmesi gerektiğini bilir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |