Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MOLEKÜLER FARMAKOLOJİ | 3+0 | 3 | 10 |
Ders Programı | Çarşamba 21:30-22:15 Çarşamba 22:30-23:15 Çarşamba 23:30-00:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Moleküler ve hücresel seviyede ilaç etkisinin işlenmesi |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Hücrenin yapısı, organelleri, subsellüler yapılar ve bu yapıları etkileyen ilaçlar 1,2. Hücrenin yapısı, organelleri, subsellüler yapılar ve bu yapıları etkileyen ilaçlar 2,3. Hücrenin yapısı, organelleri, subsellüler yapılar ve bu yapıları etkileyen ilaçlar 3,4. Hücrenin yapısı, organelleri, subsellüler yapılar ve bu yapıları etkileyen ilaçlar 4,5. Hücrenin yapısı, organelleri, subsellüler yapılar ve bu yapıları etkileyen ilaçlar 5,6. Hücrenin yapısı, organelleri, subsellüler yapılar ve bu yapıları etkileyen ilaçlar 6,7. Hücrenin yapısı, organelleri, subsellüler yapılar ve bu yapıları etkileyen ilaçlar 7 ARA SINAVI,8. Sinyal transdükleme sistemleri 1,9. Sinyal transdükleme sistemleri 2,10. Reseptör izolasyon çalışmaları,11. Knock-out hayvan deneyleri, reseptör klonlama çalışmaları, yöre seçimli mutajenez,12. İyon kanalları, enzimler, iyon pompaları, moleküler düzeyde ilaç etki mekanizmaları.,13. Makale inceleme,14. Makale inceleme FİNAL SINAVI; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Hücreyi ve organellerini bilir. | 1, 14, 2 | C |
2. Subsellüler yapıları etkileyen ilaçları özetler. | 1, 14, 18, 2, 3 | C |
3. Moleküler düzeyde ilaç etki mekanizmalarını özetler. | 1, 12, 14, 2, 3 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 12: Örnek Olay, 14: Bireysel Çalışma, 18: Vaka Çalışması, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Hücrenin yapısı, organelleri, subsellüler yapılar ve bu yapıları etkileyen ilaçlar 1 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
2 | 2. Hücrenin yapısı, organelleri, subsellüler yapılar ve bu yapıları etkileyen ilaçlar 2 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
3 | 3. Hücrenin yapısı, organelleri, subsellüler yapılar ve bu yapıları etkileyen ilaçlar 3 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
4 | 4. Hücrenin yapısı, organelleri, subsellüler yapılar ve bu yapıları etkileyen ilaçlar 4 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
5 | 5. Hücrenin yapısı, organelleri, subsellüler yapılar ve bu yapıları etkileyen ilaçlar 5 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
6 | 6. Hücrenin yapısı, organelleri, subsellüler yapılar ve bu yapıları etkileyen ilaçlar 6 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
7 | 7. Hücrenin yapısı, organelleri, subsellüler yapılar ve bu yapıları etkileyen ilaçlar 7 ARA SINAVI | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
8 | 8. Sinyal transdükleme sistemleri 1 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
9 | 9. Sinyal transdükleme sistemleri 2 | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
10 | 10. Reseptör izolasyon çalışmaları | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
11 | 11. Knock-out hayvan deneyleri, reseptör klonlama çalışmaları, yöre seçimli mutajenez | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
12 | 12. İyon kanalları, enzimler, iyon pompaları, moleküler düzeyde ilaç etki mekanizmaları. | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
13 | 13. Makale inceleme | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
14 | 14. Makale inceleme FİNAL SINAVI | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
Kaynak |
Öğretim üyesinin notları. |
Goodman & Gilman’nın Tedavinin Farmakolojik Temeli - / Laurence L.Brunton - John S.Lazo - Keith L.Parker Nobel Tıp Kitapevleri Yayınları, İstanbul, 2008 Katzung & Trevor's Pharmacology Examination and Board Review: Eighth Edition McGraw-Hill Medical Publishing USA, 2008. Rasyonel tedavi yönünden Tıbbi Farmakoloji 13. Baskı - Prof.Dr. Oğuz Kayaalp, Pelikan Yayınları, 2012. Molecular Biology of the Cell, 4th edition Bruce Alberts, Alexander Johnson, Julian Lewis, Martin Raff, Keith Roberts, and Peter Walter. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Farmakoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
0 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
0 | İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
0 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar; problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | X | |||||
0 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
0 | Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | X | |||||
0 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
0 | Farmakoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | X | |||||
0 | Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |