Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | 0+0 | - | 20 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencinin doktora tez aşamasına geçmek için yeterli donanıma sahip olduğunu kanıtlayacağı yeterlilik sınavına hazırlanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,2. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,3. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,4. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,5. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,6. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,7. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,8. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,9. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,10. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,11. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,12. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,13. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma,14. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Doktora ders aşamasında kazandığı teorik ve uygulamalı bilgi ve becerileri özümser. | 14, 21, 3 | C |
2. Ders aşamasında aldığı teorik ve uygulamalı dersler arasında bağlantı kurar. | 14, 21, 3 | C |
3. Doktora tezi yapmak için gerekli donanıma sahip olduğunu kanıtlayacak sınava hazır hale gelir. | 14, 21, 3 | C |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma, 21: Video, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Önceden verilen kaynak(lar) listesine hazırlık. |
2 | 2. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Önceden verilen kaynak(lar) listesine hazırlık. |
3 | 3. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Önceden verilen kaynak(lar) listesine hazırlık. |
4 | 4. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Önceden verilen kaynak(lar) listesine hazırlık. |
5 | 5. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Önceden verilen kaynak(lar) listesine hazırlık. |
6 | 6. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Önceden verilen kaynak(lar) listesine hazırlık. |
7 | 7. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Önceden verilen kaynak(lar) listesine hazırlık. |
8 | 8. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Önceden verilen kaynak(lar) listesine hazırlık. |
9 | 9. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Önceden verilen kaynak(lar) listesine hazırlık. |
10 | 10. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Önceden verilen kaynak(lar) listesine hazırlık. |
11 | 11. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Önceden verilen kaynak(lar) listesine hazırlık. |
12 | 12. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Önceden verilen kaynak(lar) listesine hazırlık. |
13 | 13. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Önceden verilen kaynak(lar) listesine hazırlık. |
14 | 14. Yeterlilik sınavı için bireysel çalışma | Önceden verilen kaynak(lar) listesine hazırlık. |
Kaynak |
Öğretim elemanlarının ders notları |
Öğretim elemanlarının derslerde önerdiği kitaplar |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Farmakoloji alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | X | |||||
0 | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir. | X | |||||
0 | İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
0 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. | X | |||||
0 | Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar. | X | |||||
0 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar; problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir. | X | |||||
0 | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | X | |||||
0 | Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar. | X | |||||
0 | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
0 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
0 | Farmakoloji alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | X | |||||
0 | Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |