Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİŞ SERT DOKULARI IIRDTD1111639Güz Dönemi1+014
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Funda ÖZTÜRK BOZKURT
Dersi VerenlerProf.Dr. Funda ÖZTÜRK BOZKURT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMine dokusunda olan fonksiyonel ve gelişimsel defeklerin kavranmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Gelişmekte Olan Miine ve Olgun Mine Yapısı,Olgun minenin yüzey özellikleri,Minedeki Fonksiyonel Değişiklikler,Yaş ile Mine, Dentin, Pulpa ve Sementte olan Değişimler,Kalıtsal Mine Hasarları,Mine Florozunun Belirleyicileri ve Mekanizmaları,Mine çalışmaları için mikroskopi ve teknik metotlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Mine dokusunda yaşla birlikte olan değişimleri yorumlayabilir. 10, 9D
2. Kalıtsal mine hasarlarının ayırıcı tanısını yapar. 10, 9D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gelişmekte Olan Miine ve Olgun Mine Yapısı
2Olgun minenin yüzey özellikleri
3Minedeki Fonksiyonel Değişiklikler
4Yaş ile Mine, Dentin, Pulpa ve Sementte olan Değişimler
5Kalıtsal Mine Hasarları
6Mine Florozunun Belirleyicileri ve Mekanizmaları
7Mine çalışmaları için mikroskopi ve teknik metotlar
Kaynak
Dental Enamel. Derek J. Chadwick (Editor), Gail Cardew (Editor) 2008, Wiley
Dental Enamel Formation to Destruction by Edited By Colin Robinson, Jennifer Kirkham, Roger C. Shore

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Restoratif tedavilerde uygulanacak temel ve ileri tekniklere yönelik yeterli bilgiye sahiptir. Yapılacak tedavi konusunda kliniğe katkı sağlayacak problemleri tespit edebilir. Etik ve mesleki sorumluluğa sahiptir.
2
Restoratif işlemlerde temel ve ileri teknikleri uygulayabilir. Restoratif tedavi konularında bilimsel araştırma planlayıp, sonuçlandırıp sözlü yada yazılı sunabilir. Bu sunumu ana dilinde olduğu kadar yabancı dilde (İngilizce) de yapabilir.
3
Disiplinler arası sağlık personelleri ile işbirliği yaparak ekip içinde veya bağımsız olarak protetik tedavileri hastanın yararını gözeterek planlayabilir ve uygulayabilir.
4
Mevcut bilgilerini ve yeni bilgileri kanıta dayalı olarak yorumlayabilir, mevcut bilgileri ile birleştirebilir.
X
5
Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır ve bu konuda yapılacak bilimsel ve klinik çalışmalarda ekip içinde etkin şekilde çalışır.
6
Kanıta dayalı teorik bilgileri kliniğine ve araştırmalarına uyarlar. Buradan elde ettiği bilgileri hastaların tedavisinde uygular ve bu sırada hastalarına bu yenilikleri doğru ve anlayabilecekleri şekilde aktarır. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
7
Hastaların çürüğe dayalı ve dişte madde kaybına dayalı problemlerini klinik ve radyolojik olarak teşhis edebilir ve ekip çalışması içinde çözebilir.
8
Restoratif tedavilerin her türünü vakalara uygun olarak planlar ve uygular.
9
Aşırı madde kayıplı dişlere uygulanacak restorasyonları birlikte çalışılacak diğer branşlarla iş birliği içinde planlar ve uygular.
10
Diş renklenmelerinin etyolojisini bilir, uygun tedavileri gerçekleştirir.
X
11
Dişhekimliğinde özellikle de restoratif tedavide kullanılan materyalleri ve cihazları tanır ve doğru şekilde kullanmayı bilir
12
Dijital dişhekimliği uygulamalarını bilir ve uygun vakalarda uygular..

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati16116
Rehberli Problem Çözme10220
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer11515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)111
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DİŞ SERT DOKULARI IIRDTD1111639Güz Dönemi1+014
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Funda ÖZTÜRK BOZKURT
Dersi VerenlerProf.Dr. Funda ÖZTÜRK BOZKURT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıMine dokusunda olan fonksiyonel ve gelişimsel defeklerin kavranmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Gelişmekte Olan Miine ve Olgun Mine Yapısı,Olgun minenin yüzey özellikleri,Minedeki Fonksiyonel Değişiklikler,Yaş ile Mine, Dentin, Pulpa ve Sementte olan Değişimler,Kalıtsal Mine Hasarları,Mine Florozunun Belirleyicileri ve Mekanizmaları,Mine çalışmaları için mikroskopi ve teknik metotlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Mine dokusunda yaşla birlikte olan değişimleri yorumlayabilir. 10, 9D
2. Kalıtsal mine hasarlarının ayırıcı tanısını yapar. 10, 9D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Gelişmekte Olan Miine ve Olgun Mine Yapısı
2Olgun minenin yüzey özellikleri
3Minedeki Fonksiyonel Değişiklikler
4Yaş ile Mine, Dentin, Pulpa ve Sementte olan Değişimler
5Kalıtsal Mine Hasarları
6Mine Florozunun Belirleyicileri ve Mekanizmaları
7Mine çalışmaları için mikroskopi ve teknik metotlar
Kaynak
Dental Enamel. Derek J. Chadwick (Editor), Gail Cardew (Editor) 2008, Wiley
Dental Enamel Formation to Destruction by Edited By Colin Robinson, Jennifer Kirkham, Roger C. Shore

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Restoratif tedavilerde uygulanacak temel ve ileri tekniklere yönelik yeterli bilgiye sahiptir. Yapılacak tedavi konusunda kliniğe katkı sağlayacak problemleri tespit edebilir. Etik ve mesleki sorumluluğa sahiptir.
2
Restoratif işlemlerde temel ve ileri teknikleri uygulayabilir. Restoratif tedavi konularında bilimsel araştırma planlayıp, sonuçlandırıp sözlü yada yazılı sunabilir. Bu sunumu ana dilinde olduğu kadar yabancı dilde (İngilizce) de yapabilir.
3
Disiplinler arası sağlık personelleri ile işbirliği yaparak ekip içinde veya bağımsız olarak protetik tedavileri hastanın yararını gözeterek planlayabilir ve uygulayabilir.
4
Mevcut bilgilerini ve yeni bilgileri kanıta dayalı olarak yorumlayabilir, mevcut bilgileri ile birleştirebilir.
X
5
Yeni teknolojik gelişmeleri verimli olarak kullanır ve bu konuda yapılacak bilimsel ve klinik çalışmalarda ekip içinde etkin şekilde çalışır.
6
Kanıta dayalı teorik bilgileri kliniğine ve araştırmalarına uyarlar. Buradan elde ettiği bilgileri hastaların tedavisinde uygular ve bu sırada hastalarına bu yenilikleri doğru ve anlayabilecekleri şekilde aktarır. Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
7
Hastaların çürüğe dayalı ve dişte madde kaybına dayalı problemlerini klinik ve radyolojik olarak teşhis edebilir ve ekip çalışması içinde çözebilir.
8
Restoratif tedavilerin her türünü vakalara uygun olarak planlar ve uygular.
9
Aşırı madde kayıplı dişlere uygulanacak restorasyonları birlikte çalışılacak diğer branşlarla iş birliği içinde planlar ve uygular.
10
Diş renklenmelerinin etyolojisini bilir, uygun tedavileri gerçekleştirir.
X
11
Dişhekimliğinde özellikle de restoratif tedavide kullanılan materyalleri ve cihazları tanır ve doğru şekilde kullanmayı bilir
12
Dijital dişhekimliği uygulamalarını bilir ve uygun vakalarda uygular..

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 23/11/2023 - 09:21Son Güncelleme Tarihi: 23/11/2023 - 09:22