Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | OPZD4114069 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 120 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra ATILGAN, Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak Doktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ,Veri toplama aracının geliştirilmesi ,Veri toplama aracının geliştirilmesi ,Veri toplama aracının geliştirilmesi ,Veri toplama aracının geliştirilmesi ,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması ,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması ,Veri toplama aracının uygulanması ,Veri toplama aracının uygulanması ,Bulguların değerlendirilmesi ,Bulguların değerlendirilmesi ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Tez savunma ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar. | 14 | D |
Literatür taraması yapıp, tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını tartışır. | 14, 19 | D |
Araştırma verilerini toplayıp, analiz edip, analiz sonuçlarını tartışır. | 14, 19 | D |
Araştırma sonuçlarını tablolaştırıp, sonuç çıkarır. | 14 | D |
Araştırma sonuçlarını raporlaştırıp uygun önerilerde bulunur. | 14, 19 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tez konusunun belirlenmesi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
2 | Tez konusunun belirlenmesi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
3 | Tez konusunun belirlenmesi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
4 | Tez konusunun belirlenmesi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
5 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
6 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
7 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
8 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
9 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
10 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
11 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
12 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
13 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
14 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
15 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
16 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
17 | Veri toplama aracının uygulanması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
18 | Veri toplama aracının uygulanması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
19 | Bulguların değerlendirilmesi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
20 | Bulguların değerlendirilmesi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
21 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
22 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
23 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
24 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
25 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
26 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
27 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
28 | Tez savunma | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
Kaynak |
Tez konusu ile ilgili literatür. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar | X | |||||
5 | Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
6 | Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
8 | Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
10 | Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
11 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 120 | 1680 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 18 | 252 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 120 | 1680 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 3612 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(3612/30) | 120 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ | OPZD4114069 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 120 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Tez |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra ATILGAN, Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Çalışmak istediği bir konuda araştırma yaparak Doktora tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusunun belirlenmesi ,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması,Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması ,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması,Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması ,Veri toplama aracının geliştirilmesi ,Veri toplama aracının geliştirilmesi ,Veri toplama aracının geliştirilmesi ,Veri toplama aracının geliştirilmesi ,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması ,Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması ,Veri toplama aracının uygulanması ,Veri toplama aracının uygulanması ,Bulguların değerlendirilmesi ,Bulguların değerlendirilmesi ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. ,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması.,Tez savunma ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma yazımının genel ilkelerini yorumlar. | 14 | D |
Literatür taraması yapıp, tez konusuna ilişkin veri toplama araçlarını tartışır. | 14, 19 | D |
Araştırma verilerini toplayıp, analiz edip, analiz sonuçlarını tartışır. | 14, 19 | D |
Araştırma sonuçlarını tablolaştırıp, sonuç çıkarır. | 14 | D |
Araştırma sonuçlarını raporlaştırıp uygun önerilerde bulunur. | 14, 19 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tez konusunun belirlenmesi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
2 | Tez konusunun belirlenmesi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
3 | Tez konusunun belirlenmesi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
4 | Tez konusunun belirlenmesi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
5 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
6 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
7 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
8 | Tez konusu ile ilgili yurt içi ve yurt dışı literatür taramasının yapılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
9 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
10 | Araştırmanın tüm boyutlarının planlanması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
11 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
12 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
13 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
14 | Veri toplama aracının geliştirilmesi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
15 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
16 | Veri toplama aracının geçerlik ve güvenilirlik çalışmalarının yapılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
17 | Veri toplama aracının uygulanması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
18 | Veri toplama aracının uygulanması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
19 | Bulguların değerlendirilmesi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
20 | Bulguların değerlendirilmesi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
21 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
22 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
23 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
24 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
25 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
26 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
27 | Araştırma sonuçlarının raporlaştırılması. | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
28 | Tez savunma | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
Kaynak |
Tez konusu ile ilgili literatür. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar | X | |||||
5 | Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
6 | Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
8 | Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
10 | Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
11 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |