Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ İLE İLGİLİ ARAŞTIRMA KONULARI | OPZD2114067 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN, Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders öğrencinin tez danışmanı i̇le yürütülecek olup, öğrencinin tezi ve tezi ile i̇lişkili konularda problemleri tanımlamasını, bu konu i̇le i̇lgili literatüre hakim olmasını, en az bir araştırma konusu i̇çin problemin tanımı ve önemini ortaya koyacak bir literatür taraması yapmasını hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Konunun Seçimi ve Tartışılması,Konunun Seçimi ve Tartışılması,Konunun Seçimi ve Tartışılması,Konunun Seçimi ve Tartışılması,Araştırma Yöntemleri I (Tanımlayıcı ve Kesitsel Araştırmalar),Araştırma Yöntemleri II (Vaka-Kontrol ve Kohort Araştırmaları) ,Araştırma Yöntemleri III (Müdahale Araştırmaları),Araştırma Yöntemleri VI (Metodolojik Araştırmalar),Sistematik Derleme ve Meta Analizi,Eleştirel Makale Okuma ve Makale Yazma,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması ,Araştırma ve Yayın Etiği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma, araştırma aşamaları ile ilgili genel bilgileri açıklar ve uygular. | 10, 12, 14, 6, 9 | F |
Tez konusu ile ilgili alan-literatür taraması yapar. | 10, 12, 14, 9 | F |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. | 10, 14, 2, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konunun Seçimi ve Tartışılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
2 | Konunun Seçimi ve Tartışılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
3 | Konunun Seçimi ve Tartışılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
4 | Konunun Seçimi ve Tartışılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
5 | Araştırma Yöntemleri I (Tanımlayıcı ve Kesitsel Araştırmalar) | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
6 | Araştırma Yöntemleri II (Vaka-Kontrol ve Kohort Araştırmaları) | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
7 | Araştırma Yöntemleri III (Müdahale Araştırmaları) | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
8 | Araştırma Yöntemleri VI (Metodolojik Araştırmalar) | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
9 | Sistematik Derleme ve Meta Analizi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
10 | Eleştirel Makale Okuma ve Makale Yazma | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
11 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
12 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
13 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
14 | Araştırma ve Yayın Etiği | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar | X | |||||
5 | Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
6 | Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
8 | Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
10 | Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
11 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 8 | 112 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 35 | 35 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 233 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(233/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TEZ İLE İLGİLİ ARAŞTIRMA KONULARI | OPZD2114067 | Güz Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN, Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders öğrencinin tez danışmanı i̇le yürütülecek olup, öğrencinin tezi ve tezi ile i̇lişkili konularda problemleri tanımlamasını, bu konu i̇le i̇lgili literatüre hakim olmasını, en az bir araştırma konusu i̇çin problemin tanımı ve önemini ortaya koyacak bir literatür taraması yapmasını hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Konunun Seçimi ve Tartışılması,Konunun Seçimi ve Tartışılması,Konunun Seçimi ve Tartışılması,Konunun Seçimi ve Tartışılması,Araştırma Yöntemleri I (Tanımlayıcı ve Kesitsel Araştırmalar),Araştırma Yöntemleri II (Vaka-Kontrol ve Kohort Araştırmaları) ,Araştırma Yöntemleri III (Müdahale Araştırmaları),Araştırma Yöntemleri VI (Metodolojik Araştırmalar),Sistematik Derleme ve Meta Analizi,Eleştirel Makale Okuma ve Makale Yazma,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması ,Araştırma ve Yayın Etiği; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma, araştırma aşamaları ile ilgili genel bilgileri açıklar ve uygular. | 10, 12, 14, 6, 9 | F |
Tez konusu ile ilgili alan-literatür taraması yapar. | 10, 12, 14, 9 | F |
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. | 10, 14, 2, 9 | F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Konunun Seçimi ve Tartışılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
2 | Konunun Seçimi ve Tartışılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
3 | Konunun Seçimi ve Tartışılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
4 | Konunun Seçimi ve Tartışılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
5 | Araştırma Yöntemleri I (Tanımlayıcı ve Kesitsel Araştırmalar) | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
6 | Araştırma Yöntemleri II (Vaka-Kontrol ve Kohort Araştırmaları) | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
7 | Araştırma Yöntemleri III (Müdahale Araştırmaları) | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
8 | Araştırma Yöntemleri VI (Metodolojik Araştırmalar) | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
9 | Sistematik Derleme ve Meta Analizi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
10 | Eleştirel Makale Okuma ve Makale Yazma | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
11 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
12 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
13 | Konunun Araştırılması ve Tartışılması | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
14 | Araştırma ve Yayın Etiği | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar | X | |||||
5 | Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
6 | Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
8 | Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
10 | Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
11 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |