Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ İLE İLGİLİ ARAŞTIRMA KONULARIOPZD2114067Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Esra ATILGAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN, Doç.Dr. Esra ATILGAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers öğrencinin tez danışmanı i̇le yürütülecek olup, öğrencinin tezi ve tezi ile i̇lişkili konularda problemleri tanımlamasını, bu konu i̇le i̇lgili literatüre hakim olmasını, en az bir araştırma konusu i̇çin problemin tanımı ve önemini ortaya koyacak bir literatür taraması yapmasını hedeflemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Konunun Seçimi ve Tartışılması,Konunun Seçimi ve Tartışılması,Konunun Seçimi ve Tartışılması,Konunun Seçimi ve Tartışılması,Araştırma Yöntemleri I (Tanımlayıcı ve Kesitsel Araştırmalar),Araştırma Yöntemleri II (Vaka-Kontrol ve Kohort Araştırmaları) ,Araştırma Yöntemleri III (Müdahale Araştırmaları),Araştırma Yöntemleri VI (Metodolojik Araştırmalar),Sistematik Derleme ve Meta Analizi,Eleştirel Makale Okuma ve Makale Yazma,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması ,Araştırma ve Yayın Etiği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma, araştırma aşamaları ile ilgili genel bilgileri açıklar ve uygular. 10, 12, 14, 6, 9F
Tez konusu ile ilgili alan-literatür taraması yapar.10, 12, 14, 9F
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. 10, 14, 2, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Konunun Seçimi ve TartışılmasıPUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
2Konunun Seçimi ve TartışılmasıPUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
3Konunun Seçimi ve TartışılmasıPUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
4Konunun Seçimi ve TartışılmasıPUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
5Araştırma Yöntemleri I (Tanımlayıcı ve Kesitsel Araştırmalar)PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
6Araştırma Yöntemleri II (Vaka-Kontrol ve Kohort Araştırmaları) PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
7Araştırma Yöntemleri III (Müdahale Araştırmaları)PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
8Araştırma Yöntemleri VI (Metodolojik Araştırmalar)PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
9Sistematik Derleme ve Meta AnaliziPUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
10Eleştirel Makale Okuma ve Makale YazmaPUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
11Konunun Araştırılması ve TartışılmasıPUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
12Konunun Araştırılması ve TartışılmasıPUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
13Konunun Araştırılması ve Tartışılması PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
14Araştırma ve Yayın EtiğiPUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir.
X
3
Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
7
Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
8
Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
10
Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
11
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
12
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi148112
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13535
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)233
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(233/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ İLE İLGİLİ ARAŞTIRMA KONULARIOPZD2114067Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Esra ATILGAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN, Doç.Dr. Esra ATILGAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers öğrencinin tez danışmanı i̇le yürütülecek olup, öğrencinin tezi ve tezi ile i̇lişkili konularda problemleri tanımlamasını, bu konu i̇le i̇lgili literatüre hakim olmasını, en az bir araştırma konusu i̇çin problemin tanımı ve önemini ortaya koyacak bir literatür taraması yapmasını hedeflemektedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Konunun Seçimi ve Tartışılması,Konunun Seçimi ve Tartışılması,Konunun Seçimi ve Tartışılması,Konunun Seçimi ve Tartışılması,Araştırma Yöntemleri I (Tanımlayıcı ve Kesitsel Araştırmalar),Araştırma Yöntemleri II (Vaka-Kontrol ve Kohort Araştırmaları) ,Araştırma Yöntemleri III (Müdahale Araştırmaları),Araştırma Yöntemleri VI (Metodolojik Araştırmalar),Sistematik Derleme ve Meta Analizi,Eleştirel Makale Okuma ve Makale Yazma,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması,Konunun Araştırılması ve Tartışılması ,Araştırma ve Yayın Etiği; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma, araştırma aşamaları ile ilgili genel bilgileri açıklar ve uygular. 10, 12, 14, 6, 9F
Tez konusu ile ilgili alan-literatür taraması yapar.10, 12, 14, 9F
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder. 10, 14, 2, 9F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Konunun Seçimi ve TartışılmasıPUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
2Konunun Seçimi ve TartışılmasıPUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
3Konunun Seçimi ve TartışılmasıPUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
4Konunun Seçimi ve TartışılmasıPUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
5Araştırma Yöntemleri I (Tanımlayıcı ve Kesitsel Araştırmalar)PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
6Araştırma Yöntemleri II (Vaka-Kontrol ve Kohort Araştırmaları) PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
7Araştırma Yöntemleri III (Müdahale Araştırmaları)PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
8Araştırma Yöntemleri VI (Metodolojik Araştırmalar)PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
9Sistematik Derleme ve Meta AnaliziPUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
10Eleştirel Makale Okuma ve Makale YazmaPUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
11Konunun Araştırılması ve TartışılmasıPUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
12Konunun Araştırılması ve TartışılmasıPUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
13Konunun Araştırılması ve Tartışılması PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
14Araştırma ve Yayın EtiğiPUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir.
X
3
Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
7
Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
8
Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
10
Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
11
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
12
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 02/11/2023 - 10:45Son Güncelleme Tarihi: 02/11/2023 - 10:47