Protez alanındaki kanıta dayalı araştırmaların incelenmesi, verilerin değerlendirilmesi ve pilot araştırma projesi hazırlanmasıdır.
Protez alanındaki araştırmaların incelenmesi, verilerin değerlendirilmesi ve pilot proje hazırlama prensiplerini öğretmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders; Protez alanındaki literatürün araştırılması,Protez alanındaki literatürün araştırılması,Protez rehabilitasyonu alanındaki araştırmaların incelenmesi,Pilot proje önerisi planlama,Projenin gerçekleştirilmesi için olanakları belirleme prensipleri,Laboratuar hazırlıkları ve araştırma metodolojisi,Seçilen metodolojiyi uygulayarak, araştırmayı tamamlama,Seçilen metodolojiyi uygulayarak, araştırmayı tamamlama,Seçilen metodolojiyi uygulayarak, araştırmayı tamamlama,Tamamlanan projeden elde edilen veriler ve yorumlanması,Elde edilen sonuçların literatür bilgileri ile karşılaştırılması,Tamamlanan projenin çıktılarının yaygınlaştırılması,Tamamlanan projenin çıktılarının yaygınlaştırılması ,Tamamlanan projenin çıktılarının yaygınlaştırılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Araştırma bulgularını yorumlar, analiz eder, tez halinde rapor yazar ve projesini sunar.
10, 12, 16, 18, 9
E
Proje fikrinin hayata geçirilmesi için kurgulanan çözüm, izlenen yol, kullanılan araç, teknik ve metodları açıklar.
10, 12, 18, 2, 3, 9
E
Proje üretilirken zamanı ve sorumlukları planlar.
12, 18, 2, 9
E
Makale yazım tekniklerini uygular.
12, 14, 2, 3, 9
E
Öğrenci araştırma yapmayı planlayabilme yetisi kazanır
12, 18, 2, 3, 9
E
Öğrenci proje kurgulayabilme yetisi kazanır.
12, 18, 2, 3, 9
E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
1) Journal of Prosthetics and Orthotics,
2) Journal of Biomechanics,
3) Physical Therapy,
4) Archieves of Physical Medicine and Rehabilitation
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir.
X
3
Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
7
Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
8
Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
10
Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
11
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
12
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
4
4
16
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
48
96
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
4
6
24
Proje Sunumu / Seminer
3
4
12
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
5
2
10
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
1
10
10
Toplam İş Yükü (Saat)
236
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
PROTEZDE ARAŞTIRMA VE PROJE
OPZD1114058
Güz Dönemi
2+0
2
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Esra ATILGAN
Dersi Verenler
Doç.Dr. Esra ATILGAN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Protez alanındaki kanıta dayalı araştırmaların incelenmesi, verilerin değerlendirilmesi ve pilot araştırma projesi hazırlanmasıdır.
Protez alanındaki araştırmaların incelenmesi, verilerin değerlendirilmesi ve pilot proje hazırlama prensiplerini öğretmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Bu ders; Protez alanındaki literatürün araştırılması,Protez alanındaki literatürün araştırılması,Protez rehabilitasyonu alanındaki araştırmaların incelenmesi,Pilot proje önerisi planlama,Projenin gerçekleştirilmesi için olanakları belirleme prensipleri,Laboratuar hazırlıkları ve araştırma metodolojisi,Seçilen metodolojiyi uygulayarak, araştırmayı tamamlama,Seçilen metodolojiyi uygulayarak, araştırmayı tamamlama,Seçilen metodolojiyi uygulayarak, araştırmayı tamamlama,Tamamlanan projeden elde edilen veriler ve yorumlanması,Elde edilen sonuçların literatür bilgileri ile karşılaştırılması,Tamamlanan projenin çıktılarının yaygınlaştırılması,Tamamlanan projenin çıktılarının yaygınlaştırılması ,Tamamlanan projenin çıktılarının yaygınlaştırılması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Araştırma bulgularını yorumlar, analiz eder, tez halinde rapor yazar ve projesini sunar.
10, 12, 16, 18, 9
E
Proje fikrinin hayata geçirilmesi için kurgulanan çözüm, izlenen yol, kullanılan araç, teknik ve metodları açıklar.
10, 12, 18, 2, 3, 9
E
Proje üretilirken zamanı ve sorumlukları planlar.
12, 18, 2, 9
E
Makale yazım tekniklerini uygular.
12, 14, 2, 3, 9
E
Öğrenci araştırma yapmayı planlayabilme yetisi kazanır
12, 18, 2, 3, 9
E
Öğrenci proje kurgulayabilme yetisi kazanır.
12, 18, 2, 3, 9
E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi