Modelleme teknikleri hakkında bilgi aktarmak, 3 boyutlu düşünce yeteceğini geliştirmek, hazır modelleri dönüştürebilmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; 3D modellemenin temelleri,3D uygulamalarının tanıtımı,3D uygulamaların mantıksal yapısı ve farkları,Temel Objeler,Hazır obje değiştiricileri,Hazır obje değiştiricileri,Hazır Obje Değiştiricileri,Poligon modellemenin mantığı,Protez modelleme uygulaması,Protezlerde poligon modelleme uygulaması,Alt ekstremite protezlerinde poligon modelleme,Özel protez uygulamalarında poligon modelleme,Üst ektremite protezlerinde poligon modelleme ,Protezde modelleme uygulamaları-Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
3D düşünme yeteneğini kazanır.
18, 19, 2, 37, 6, 8, 9
A, E
3D modellemenin temellerini tanımlar.
18, 2, 37, 4, 6, 8, 9
A, E
3D uygulamaların mantıksal yapısı ve farkları ayırt eder.
10, 15, 18, 19, 2, 37, 6, 9
A, E
Poligon modellemenin mantığını ifade eder.
10, 18, 19, 8, 9
A, E
Poligon modelliyle protez uygulaması yapar.
18, 19, 2, 37, 4, 5, 6, 8, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
3D modellemenin temelleri
Kaynak 1, 2
2
3D uygulamalarının tanıtımı
Kaynak 1, 2
3
3D uygulamaların mantıksal yapısı ve farkları
Kaynak 1, 2
4
Temel Objeler
Kaynak 1, 2
5
Hazır obje değiştiricileri
Kaynak 1, 2
6
Hazır obje değiştiricileri
Kaynak 1, 2
7
Hazır Obje Değiştiricileri
Kaynak 1, 2
8
Poligon modellemenin mantığı
Kaynak 1,2
9
Protez modelleme uygulaması
Kaynak 1, 2
10
Protezlerde poligon modelleme uygulaması
Kaynak 1, 2
11
Alt ekstremite protezlerinde poligon modelleme
Kaynak 1, 2
12
Özel protez uygulamalarında poligon modelleme
Kaynak 1, 2
13
Üst ektremite protezlerinde poligon modelleme
Kaynak 1, 2
14
Protezde modelleme uygulamaları-Genel Tekrar
Kaynak 1, 2
Kaynak
1) Mastering Autodesk and Maya
2) Photoshop for 3D artists
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir.
X
3
Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
7
Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
8
Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
10
Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
11
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
12
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
4
4
16
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
48
96
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
4
6
24
Proje Sunumu / Seminer
3
4
12
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
5
2
10
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Performans Görevi, Bakım Planı
1
10
10
Toplam İş Yükü (Saat)
236
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
PROTEZDE 3D TASARIM VE MODELLEME
OPZD1114056
Güz Dönemi
2+0
2
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Doç.Dr. Esra ATILGAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Modelleme teknikleri hakkında bilgi aktarmak, 3 boyutlu düşünce yeteceğini geliştirmek, hazır modelleri dönüştürebilmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; 3D modellemenin temelleri,3D uygulamalarının tanıtımı,3D uygulamaların mantıksal yapısı ve farkları,Temel Objeler,Hazır obje değiştiricileri,Hazır obje değiştiricileri,Hazır Obje Değiştiricileri,Poligon modellemenin mantığı,Protez modelleme uygulaması,Protezlerde poligon modelleme uygulaması,Alt ekstremite protezlerinde poligon modelleme,Özel protez uygulamalarında poligon modelleme,Üst ektremite protezlerinde poligon modelleme ,Protezde modelleme uygulamaları-Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
3D düşünme yeteneğini kazanır.
18, 19, 2, 37, 6, 8, 9
A, E
3D modellemenin temellerini tanımlar.
18, 2, 37, 4, 6, 8, 9
A, E
3D uygulamaların mantıksal yapısı ve farkları ayırt eder.
10, 15, 18, 19, 2, 37, 6, 9
A, E
Poligon modellemenin mantığını ifade eder.
10, 18, 19, 8, 9
A, E
Poligon modelliyle protez uygulaması yapar.
18, 19, 2, 37, 4, 5, 6, 8, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
3D modellemenin temelleri
Kaynak 1, 2
2
3D uygulamalarının tanıtımı
Kaynak 1, 2
3
3D uygulamaların mantıksal yapısı ve farkları
Kaynak 1, 2
4
Temel Objeler
Kaynak 1, 2
5
Hazır obje değiştiricileri
Kaynak 1, 2
6
Hazır obje değiştiricileri
Kaynak 1, 2
7
Hazır Obje Değiştiricileri
Kaynak 1, 2
8
Poligon modellemenin mantığı
Kaynak 1,2
9
Protez modelleme uygulaması
Kaynak 1, 2
10
Protezlerde poligon modelleme uygulaması
Kaynak 1, 2
11
Alt ekstremite protezlerinde poligon modelleme
Kaynak 1, 2
12
Özel protez uygulamalarında poligon modelleme
Kaynak 1, 2
13
Üst ektremite protezlerinde poligon modelleme
Kaynak 1, 2
14
Protezde modelleme uygulamaları-Genel Tekrar
Kaynak 1, 2
Kaynak
1) Mastering Autodesk and Maya
2) Photoshop for 3D artists
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir.
X
3
Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
7
Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
8
Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
10
Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
11
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
12
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.