Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PROTEZDE 3D TASARIM VE MODELLEMEOPZD1114056Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Esra ATILGAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Modelleme teknikleri hakkında bilgi aktarmak, 3 boyutlu düşünce yeteceğini geliştirmek, hazır modelleri dönüştürebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 3D modellemenin temelleri,3D uygulamalarının tanıtımı,3D uygulamaların mantıksal yapısı ve farkları,Temel Objeler,Hazır obje değiştiricileri,Hazır obje değiştiricileri,Hazır Obje Değiştiricileri,Poligon modellemenin mantığı,Protez modelleme uygulaması,Protezlerde poligon modelleme uygulaması,Alt ekstremite protezlerinde poligon modelleme,Özel protez uygulamalarında poligon modelleme,Üst ektremite protezlerinde poligon modelleme ,Protezde modelleme uygulamaları-Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
3D düşünme yeteneğini kazanır.18, 19, 2, 37, 6, 8, 9A, E
3D modellemenin temellerini tanımlar.18, 2, 37, 4, 6, 8, 9A, E
3D uygulamaların mantıksal yapısı ve farkları ayırt eder.10, 15, 18, 19, 2, 37, 6, 9A, E
Poligon modellemenin mantığını ifade eder.10, 18, 19, 8, 9A, E
Poligon modelliyle protez uygulaması yapar.18, 19, 2, 37, 4, 5, 6, 8, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
13D modellemenin temelleriKaynak 1, 2
23D uygulamalarının tanıtımıKaynak 1, 2
33D uygulamaların mantıksal yapısı ve farklarıKaynak 1, 2
4Temel ObjelerKaynak 1, 2
5Hazır obje değiştiricileriKaynak 1, 2
6Hazır obje değiştiricileriKaynak 1, 2
7Hazır Obje DeğiştiricileriKaynak 1, 2
8Poligon modellemenin mantığıKaynak 1,2
9Protez modelleme uygulamasıKaynak 1, 2
10Protezlerde poligon modelleme uygulamasıKaynak 1, 2
11Alt ekstremite protezlerinde poligon modellemeKaynak 1, 2
12Özel protez uygulamalarında poligon modellemeKaynak 1, 2
13Üst ektremite protezlerinde poligon modelleme Kaynak 1, 2
14Protezde modelleme uygulamaları-Genel TekrarKaynak 1, 2
Kaynak
1) Mastering Autodesk and Maya 2) Photoshop for 3D artists

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir.
X
3
Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
7
Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
8
Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
10
Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
11
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
12
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme4416
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi24896
Okul Dışı Diğer Faaliyetler4624
Proje Sunumu / Seminer3412
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı5210
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)236
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PROTEZDE 3D TASARIM VE MODELLEMEOPZD1114056Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Esra ATILGAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Modelleme teknikleri hakkında bilgi aktarmak, 3 boyutlu düşünce yeteceğini geliştirmek, hazır modelleri dönüştürebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 3D modellemenin temelleri,3D uygulamalarının tanıtımı,3D uygulamaların mantıksal yapısı ve farkları,Temel Objeler,Hazır obje değiştiricileri,Hazır obje değiştiricileri,Hazır Obje Değiştiricileri,Poligon modellemenin mantığı,Protez modelleme uygulaması,Protezlerde poligon modelleme uygulaması,Alt ekstremite protezlerinde poligon modelleme,Özel protez uygulamalarında poligon modelleme,Üst ektremite protezlerinde poligon modelleme ,Protezde modelleme uygulamaları-Genel Tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
3D düşünme yeteneğini kazanır.18, 19, 2, 37, 6, 8, 9A, E
3D modellemenin temellerini tanımlar.18, 2, 37, 4, 6, 8, 9A, E
3D uygulamaların mantıksal yapısı ve farkları ayırt eder.10, 15, 18, 19, 2, 37, 6, 9A, E
Poligon modellemenin mantığını ifade eder.10, 18, 19, 8, 9A, E
Poligon modelliyle protez uygulaması yapar.18, 19, 2, 37, 4, 5, 6, 8, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
13D modellemenin temelleriKaynak 1, 2
23D uygulamalarının tanıtımıKaynak 1, 2
33D uygulamaların mantıksal yapısı ve farklarıKaynak 1, 2
4Temel ObjelerKaynak 1, 2
5Hazır obje değiştiricileriKaynak 1, 2
6Hazır obje değiştiricileriKaynak 1, 2
7Hazır Obje DeğiştiricileriKaynak 1, 2
8Poligon modellemenin mantığıKaynak 1,2
9Protez modelleme uygulamasıKaynak 1, 2
10Protezlerde poligon modelleme uygulamasıKaynak 1, 2
11Alt ekstremite protezlerinde poligon modellemeKaynak 1, 2
12Özel protez uygulamalarında poligon modellemeKaynak 1, 2
13Üst ektremite protezlerinde poligon modelleme Kaynak 1, 2
14Protezde modelleme uygulamaları-Genel TekrarKaynak 1, 2
Kaynak
1) Mastering Autodesk and Maya 2) Photoshop for 3D artists

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir.
X
3
Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
7
Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
8
Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
10
Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
11
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
12
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 02/11/2023 - 10:45Son Güncelleme Tarihi: 02/11/2023 - 10:47