Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIKOPZD2114065Güz Dönemi0+0-40
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Esra ATILGAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN, Doç.Dr. Esra ATILGAN, Prof.Dr. Yavuz YAKUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri tamamlamasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi ,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Yeterlik Sınavı ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Doktora yeterlilik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanır.14A, D
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi Medipol Üniversitesi Web Sayfası
2Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
3Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmePUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
4Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmePUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
5Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmePUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
6Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmePUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
7Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmePUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
8Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
9Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
10Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmePUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
11Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmePUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
12Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmePUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
13Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
14Yeterlik Sınavı PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
Kaynak
1) AAOS Atlas of Orthoses and Assistive_Devices Frank Gottschalk, MD, MB, BCh, 2013 2) Atlas of Amputations and Limb Deficiencies/Douglas G. Smith MD, 2013 3) Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation/Lusardi & Jorge & Nielsen , 2013 4) Cassandra S. Crawford, Phantom Limb: Amputation, Embodiment, and Prosthetic Technology (Biopolitics), New York University Press,NY, 2014, (ISBN 978-0-8147-8928-5) 5) Bella J. May; Margery A. Lockard, Prosthetics & Orthotics in Clinical Practice : A Case Study Approach F.A Davis Company, Philadelphia, 2011, (ISBN-13: 978-0-8036-2257-9) 6) Ron Seymour‪ ‬Prosthetics and Orthotics: Lower Limb and Spinal,Lippincott Williams & Wilkins, 2002 (ISBN 13: 978-0781728546)‬‬‬‬‬ 7. Hugh Herr, Graham Paul Whiteley, Dudley Childress Cyborg Technology - Biomimetic Orthotic and Prosthetic Technology 8) Castelli VP, Troncossi M. Grasping the Future: Advances in Powered Upper Limb Prosthetics

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir.
X
3
Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
7
Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
8
Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
10
Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
11
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
12
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme1440560
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler1445630
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)1190
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1190/30)40
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIKOPZD2114065Güz Dönemi0+0-40
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Esra ATILGAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN, Doç.Dr. Esra ATILGAN, Prof.Dr. Yavuz YAKUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrencinin yazılı ve sözlü olmak üzere iki kısımdan oluşan doktora yeterlik sınavına hazırlanması için gerekli etkinlikleri tamamlamasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi ,Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme,Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme ,Yeterlik Sınavı ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Doktora yeterlilik sınavında başarılı olabilmek için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri kullanır.14A, D
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kayıtlı olunan program yeterliliklerinin incelenmesi Medipol Üniversitesi Web Sayfası
2Doktora yeterlilik sınavına hazırlık için gerekli bilimsel hazırlık etkinliklerinin tanımlanması PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
3Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmePUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
4Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmePUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
5Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmePUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
6Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmePUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
7Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmePUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
8Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
9Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
10Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmePUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
11Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmePUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
12Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşmePUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
13Bireysel çalışma, gerektiğinde danışmanla görüşme PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
14Yeterlik Sınavı PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
Kaynak
1) AAOS Atlas of Orthoses and Assistive_Devices Frank Gottschalk, MD, MB, BCh, 2013 2) Atlas of Amputations and Limb Deficiencies/Douglas G. Smith MD, 2013 3) Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation/Lusardi & Jorge & Nielsen , 2013 4) Cassandra S. Crawford, Phantom Limb: Amputation, Embodiment, and Prosthetic Technology (Biopolitics), New York University Press,NY, 2014, (ISBN 978-0-8147-8928-5) 5) Bella J. May; Margery A. Lockard, Prosthetics & Orthotics in Clinical Practice : A Case Study Approach F.A Davis Company, Philadelphia, 2011, (ISBN-13: 978-0-8036-2257-9) 6) Ron Seymour‪ ‬Prosthetics and Orthotics: Lower Limb and Spinal,Lippincott Williams & Wilkins, 2002 (ISBN 13: 978-0781728546)‬‬‬‬‬ 7. Hugh Herr, Graham Paul Whiteley, Dudley Childress Cyborg Technology - Biomimetic Orthotic and Prosthetic Technology 8) Castelli VP, Troncossi M. Grasping the Future: Advances in Powered Upper Limb Prosthetics

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir.
X
3
Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
7
Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
8
Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
10
Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
11
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
12
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 02/11/2023 - 10:45Son Güncelleme Tarihi: 02/11/2023 - 10:47