Ortez ve protez alanında uygulanan biyomedikal teknoloji yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Robotiğe giriş,Robotik Uygulamalar,Robotik manipulatörler için çok değişkenli kontrol: Tersinir dinamiği,Protez ortez ve yardımcı cihaz düzenlemelerine ilişkin biyomekanik değerlendirmeler,Sanal gerçeklik,Artırılmış gerçeklik,Üst ekstremite dış iskelet robotları,Alt ekstremite dış iskelet robotları,Video bazlı oyunlar ile rehabilitasyon teknolojleri,Asistif / destekleyici teknolojler,Fonksiyonel elektrik stimülasyonu,Robotik ve sensör teknolojileri,Rehabilitasyonda hareket sensörleri,Proje tasarımı ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ortez ve protez ve yardımcı cihaz teknolojisini açıklar.
10, 14, 9
A
Sanal ve artırılmış gerçeklik, alt ve üst ekstremite robotik ortezlerini tanımlar.
10, 14, 16, 9
A
Robotik ve sensör teknolojisini analiz eder.
10, 14, 19, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Robotiğe giriş
Ders sunuları ve ders kitabının 1. ve 2. bölümü
2
Robotik Uygulamalar
Ders sunuları ve ders kitabının 1. ve 2. bölümü
3
Robotik manipulatörler için çok değişkenli kontrol: Tersinir dinamiği
Ders sunuları ve ders kitabının 8. bölümü
4
Protez ortez ve yardımcı cihaz düzenlemelerine ilişkin biyomekanik değerlendirmeler
Ders sunuları ve ders kitabının 9. bölümü
5
Sanal gerçeklik
Ders sunuları ve ders kitabının 3. ve 4. bölümleri
6
Artırılmış gerçeklik
Ders sunuları ve ders kitabının 3. ve 4. bölümleri
7
Üst ekstremite dış iskelet robotları
Ders sunuları ve ders kitabının 7. bölümü
8
Alt ekstremite dış iskelet robotları
Ders sunuları ve ders kitabının 7. bölümü
9
Video bazlı oyunlar ile rehabilitasyon teknolojleri
Ders sunuları ve ders kitabının 5. bölümü
10
Asistif / destekleyici teknolojler
Ders sunuları ve ders kitabının 6. bölümü
11
Fonksiyonel elektrik stimülasyonu
Ders sunuları ve ders kitabının 6. bölümü
12
Robotik ve sensör teknolojileri
Ders sunuları ve ders kitabının 6. bölümü
13
Rehabilitasyonda hareket sensörleri
Ders sunuları ve ders kitabının 9. bölümü
14
Proje tasarımı
Literatür Taraması
Kaynak
1) Robot Dynamics and Control Spong Vidyasagar 1989 John Wiley and Sons
2) MATLAB Control System Toolbox, SIMULINK (Kod Örnekleri)
3) Arduino (Built-in Examples) https://www.arduino.cc/en/Tutorial/BuiltInExamples
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir.
X
3
Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
7
Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
8
Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
10
Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
11
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
12
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
14
8
112
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
14
3
42
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
25
25
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
241
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(241/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Ortez ve protez alanında uygulanan biyomedikal teknoloji yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Robotiğe giriş,Robotik Uygulamalar,Robotik manipulatörler için çok değişkenli kontrol: Tersinir dinamiği,Protez ortez ve yardımcı cihaz düzenlemelerine ilişkin biyomekanik değerlendirmeler,Sanal gerçeklik,Artırılmış gerçeklik,Üst ekstremite dış iskelet robotları,Alt ekstremite dış iskelet robotları,Video bazlı oyunlar ile rehabilitasyon teknolojleri,Asistif / destekleyici teknolojler,Fonksiyonel elektrik stimülasyonu,Robotik ve sensör teknolojileri,Rehabilitasyonda hareket sensörleri,Proje tasarımı ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Ortez ve protez ve yardımcı cihaz teknolojisini açıklar.
10, 14, 9
A
Sanal ve artırılmış gerçeklik, alt ve üst ekstremite robotik ortezlerini tanımlar.
10, 14, 16, 9
A
Robotik ve sensör teknolojisini analiz eder.
10, 14, 19, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Robotiğe giriş
Ders sunuları ve ders kitabının 1. ve 2. bölümü
2
Robotik Uygulamalar
Ders sunuları ve ders kitabının 1. ve 2. bölümü
3
Robotik manipulatörler için çok değişkenli kontrol: Tersinir dinamiği
Ders sunuları ve ders kitabının 8. bölümü
4
Protez ortez ve yardımcı cihaz düzenlemelerine ilişkin biyomekanik değerlendirmeler
Ders sunuları ve ders kitabının 9. bölümü
5
Sanal gerçeklik
Ders sunuları ve ders kitabının 3. ve 4. bölümleri
6
Artırılmış gerçeklik
Ders sunuları ve ders kitabının 3. ve 4. bölümleri
7
Üst ekstremite dış iskelet robotları
Ders sunuları ve ders kitabının 7. bölümü
8
Alt ekstremite dış iskelet robotları
Ders sunuları ve ders kitabının 7. bölümü
9
Video bazlı oyunlar ile rehabilitasyon teknolojleri
Ders sunuları ve ders kitabının 5. bölümü
10
Asistif / destekleyici teknolojler
Ders sunuları ve ders kitabının 6. bölümü
11
Fonksiyonel elektrik stimülasyonu
Ders sunuları ve ders kitabının 6. bölümü
12
Robotik ve sensör teknolojileri
Ders sunuları ve ders kitabının 6. bölümü
13
Rehabilitasyonda hareket sensörleri
Ders sunuları ve ders kitabının 9. bölümü
14
Proje tasarımı
Literatür Taraması
Kaynak
1) Robot Dynamics and Control Spong Vidyasagar 1989 John Wiley and Sons
2) MATLAB Control System Toolbox, SIMULINK (Kod Örnekleri)
3) Arduino (Built-in Examples) https://www.arduino.cc/en/Tutorial/BuiltInExamples
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir.
X
3
Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
7
Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
8
Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
10
Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
11
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
12
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.