Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ORTEZDE DEĞERLENDİRME VE ANALİZ | OPZD1214059 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fonksiyonunu kaybetmiş vücut segmentlerinin hareketini sağlamak ve deformiteleri düzeltmek amacıyla uygulanan ortezlerin genel yapım ve kullanımını değerlendirmek ve literatür eşliğinde analizlerini yapmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Değerlendirme ve Klinik Karar Verme ,Ortez öncesi değerlendirme ve literatür analizi ,Orteze karar verme-ortez reçetesi ve literatür analizi ,Ortez yapımı ve literatür analizi ,Ortez öncesi tedavi ve hasta eğitiminde literatür analizi,Ortezin ilk değerlendirilmesi ve literatür analizi ,Ortez eğitimi ve literatür analizi ,Ortezin son değerlendirmesi ve literatür analizi,Ortezde Mesleki eğitim ve literatür analizi,Ortez Kullanırken Yürüyüşün Değerlendirmesi,Ortopedik Problemlerde Ortez Değerlendirmesi,Nörolojik Problemlerde Ortez Değerlendirmesi,Pediatrik ve Geriatrik Ortezlemenin Değerlendirilmesi,Olgu Örneklerinde Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mesleğe ait temel değerlendirmeleri tartışır. | 10, 18, 19, 4, 9 | A, E |
Klinik ortamda değerlendirme yöntemini düzenler. | 19, 4, 9 | A, E |
Klinik karar vermede değerlendirmenin önemini ayırt eder. | 13, 14, 18, 19, 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Değerlendirme ve Klinik Karar Verme | Kaynak 1 |
2 | Ortez öncesi değerlendirme ve literatür analizi | Kaynak 2, Pubmed |
3 | Orteze karar verme-ortez reçetesi ve literatür analizi | Kaynak 3, Pubmed |
4 | Ortez yapımı ve literatür analizi | Kaynak 4, Pubmed |
5 | Ortez öncesi tedavi ve hasta eğitiminde literatür analizi | Kaynak 6, Pubmed |
6 | Ortezin ilk değerlendirilmesi ve literatür analizi | Kaynak 6, Pubmed |
7 | Ortez eğitimi ve literatür analizi | Kaynak 7, Pubmed |
8 | Ortezin son değerlendirmesi ve literatür analizi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
9 | Ortezde Mesleki eğitim ve literatür analizi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
10 | Ortez Kullanırken Yürüyüşün Değerlendirmesi | Kaynak 10 |
11 | Ortopedik Problemlerde Ortez Değerlendirmesi | Kaynak 12 |
12 | Nörolojik Problemlerde Ortez Değerlendirmesi | Kaynak 11 |
13 | Pediatrik ve Geriatrik Ortezlemenin Değerlendirilmesi | Kaynak 13 |
14 | Olgu Örneklerinde Değerlendirme |
Kaynak |
1)AAOS Atlas of Orthoses and Assistive_Devices Frank Gottschalk, MD, MB, BCh, 2013 2)Atlas of Amputations and Limb Deficiencies/Douglas G. Smith MD, 2013 3)Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation/Lusardi & Jorge & Nielsen, 2013 4)Introductıon to Orthotıcs/Breand Coppard,Helene Lohman,Fourth Edition,2015 5)Orthotic Intervention fort he Hand and Upper Extremity,Marylyn Jacobs,Noelle Austin,Second Edition, 2014 6)Prosthetics and Orthotics Lower limb and Spinal, Ron Seymour,2002 7)Kas iskelet Sisteminde Pratik Ölçme ve Değerlendirme, Deniz Evcik, Pelikan, 2008 8)Fundamentals of amputation care and Prosthetics, Douglas Murphy, 2014 9)Phantom Limb Amputation, Embodiment, and Prosthetic Technology, Cassandra Crawhord, 2014 10)Careers in Orthotics and Prosthetics,2015 11)Biomechanics of Lower Limb Prosthetics,Springer,2010 12)The Management of Uncontrolled Movement, Mark Comerford, Elsevier,2014 13) Perspectives on Loss and Trauma, John Harvey, Sage, 2013 14)Temel Kinezyo-Mekanik, N. Ekin AKALAN, Yener TEMELLİ, İstanbul Tıp Kitabevleri 15)İnsan Hareketinde Biyomekanik , Barney Leveau, Yavuz Yakut, Pelikan yay., 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar | ||||||
5 | Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | ||||||
6 | Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | ||||||
7 | Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | ||||||
8 | Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | ||||||
10 | Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
11 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 4 | 4 | 16 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 48 | 96 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 4 | 6 | 24 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 4 | 12 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 5 | 2 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 236 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ORTEZDE DEĞERLENDİRME VE ANALİZ | OPZD1214059 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı | Pazartesi 11:00-11:45 Pazartesi 12:00-12:45 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Zeliha Candan ALGUN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Fonksiyonunu kaybetmiş vücut segmentlerinin hareketini sağlamak ve deformiteleri düzeltmek amacıyla uygulanan ortezlerin genel yapım ve kullanımını değerlendirmek ve literatür eşliğinde analizlerini yapmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Değerlendirme ve Klinik Karar Verme ,Ortez öncesi değerlendirme ve literatür analizi ,Orteze karar verme-ortez reçetesi ve literatür analizi ,Ortez yapımı ve literatür analizi ,Ortez öncesi tedavi ve hasta eğitiminde literatür analizi,Ortezin ilk değerlendirilmesi ve literatür analizi ,Ortez eğitimi ve literatür analizi ,Ortezin son değerlendirmesi ve literatür analizi,Ortezde Mesleki eğitim ve literatür analizi,Ortez Kullanırken Yürüyüşün Değerlendirmesi,Ortopedik Problemlerde Ortez Değerlendirmesi,Nörolojik Problemlerde Ortez Değerlendirmesi,Pediatrik ve Geriatrik Ortezlemenin Değerlendirilmesi,Olgu Örneklerinde Değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Mesleğe ait temel değerlendirmeleri tartışır. | 10, 18, 19, 4, 9 | A, E |
Klinik ortamda değerlendirme yöntemini düzenler. | 19, 4, 9 | A, E |
Klinik karar vermede değerlendirmenin önemini ayırt eder. | 13, 14, 18, 19, 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Değerlendirme ve Klinik Karar Verme | Kaynak 1 |
2 | Ortez öncesi değerlendirme ve literatür analizi | Kaynak 2, Pubmed |
3 | Orteze karar verme-ortez reçetesi ve literatür analizi | Kaynak 3, Pubmed |
4 | Ortez yapımı ve literatür analizi | Kaynak 4, Pubmed |
5 | Ortez öncesi tedavi ve hasta eğitiminde literatür analizi | Kaynak 6, Pubmed |
6 | Ortezin ilk değerlendirilmesi ve literatür analizi | Kaynak 6, Pubmed |
7 | Ortez eğitimi ve literatür analizi | Kaynak 7, Pubmed |
8 | Ortezin son değerlendirmesi ve literatür analizi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
9 | Ortezde Mesleki eğitim ve literatür analizi | PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE |
10 | Ortez Kullanırken Yürüyüşün Değerlendirmesi | Kaynak 10 |
11 | Ortopedik Problemlerde Ortez Değerlendirmesi | Kaynak 12 |
12 | Nörolojik Problemlerde Ortez Değerlendirmesi | Kaynak 11 |
13 | Pediatrik ve Geriatrik Ortezlemenin Değerlendirilmesi | Kaynak 13 |
14 | Olgu Örneklerinde Değerlendirme |
Kaynak |
1)AAOS Atlas of Orthoses and Assistive_Devices Frank Gottschalk, MD, MB, BCh, 2013 2)Atlas of Amputations and Limb Deficiencies/Douglas G. Smith MD, 2013 3)Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation/Lusardi & Jorge & Nielsen, 2013 4)Introductıon to Orthotıcs/Breand Coppard,Helene Lohman,Fourth Edition,2015 5)Orthotic Intervention fort he Hand and Upper Extremity,Marylyn Jacobs,Noelle Austin,Second Edition, 2014 6)Prosthetics and Orthotics Lower limb and Spinal, Ron Seymour,2002 7)Kas iskelet Sisteminde Pratik Ölçme ve Değerlendirme, Deniz Evcik, Pelikan, 2008 8)Fundamentals of amputation care and Prosthetics, Douglas Murphy, 2014 9)Phantom Limb Amputation, Embodiment, and Prosthetic Technology, Cassandra Crawhord, 2014 10)Careers in Orthotics and Prosthetics,2015 11)Biomechanics of Lower Limb Prosthetics,Springer,2010 12)The Management of Uncontrolled Movement, Mark Comerford, Elsevier,2014 13) Perspectives on Loss and Trauma, John Harvey, Sage, 2013 14)Temel Kinezyo-Mekanik, N. Ekin AKALAN, Yener TEMELLİ, İstanbul Tıp Kitabevleri 15)İnsan Hareketinde Biyomekanik , Barney Leveau, Yavuz Yakut, Pelikan yay., 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir. | ||||||
3 | Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | ||||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar | ||||||
5 | Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | ||||||
6 | Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | ||||||
7 | Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | ||||||
8 | Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | ||||||
10 | Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder. | ||||||
11 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar. | ||||||
12 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |