Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GELENEKSEL TIP BİLİMLERİGTTD1213044Bahar Dönemi1+012
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mağfiret ABDULVELİ BOZLAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık kavramına özgü yaklaşımları tanıtarak, farklı coğrafyalarda ve kültürlerde kök alan, geçmişten günümüze kadar ulaşmış geleneksel tıp ekollerinin bütüncül yaklaşım ile irdelenerek anlaşılmasını, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesini ve bu alana integratif yaklaşımla özgün bakış açısı oluşturmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Geleneksel, holistik, integratif, fonksiyonel tıp kavramları,Geleneksel tıp felsefesi,Geleneksel tıpta temel kuramlar,Geleneksel tıpta zihin ve maneviyat,Geleneksel tıp ekolleri,Anadolu Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramları,Anadolu Tıbbı ile İlgili Bilimsel Çalışmalar,Ara sınav,Orta Asya Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramları,Orta Asya Tıbbı ile İlgili Bilimsel Çalışmalar,Uzak Doğu Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramları,Uzak Doğu Tıbbı ile İlgili Bilimsel Çalışmalar,Hint Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramları,Tıbbı Nebevi Tarihi, Temel Kavramları ve İlgili Bilimsel Çalışmalar,Diğer tıp ekolleri,Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Geleneksel, holistik, integratif, fonksiyonel tıp kavramlarını bilir.10, 16, 18, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
Geleneksel tıp felsefesini yorumlar.10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
Geleneksel tıpta temel kuramları değerlendirir.10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
Geleneksel tıpta zihin sağlığı ve maneviyatın etkisini irdeler.10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
Geleneksel tıp ekollerini tanır.10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Geleneksel, holistik, integratif, fonksiyonel tıp kavramlarıİlgili kaynağın okunması.
2Geleneksel tıp felsefesiİlgili kaynağın okunması.
3Geleneksel tıpta temel kuramlarİlgili kaynağın okunması.
4Geleneksel tıpta zihin ve maneviyatİlgili kaynağın okunması.
5Geleneksel tıp ekolleriİlgili kaynağın okunması.
6Anadolu Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramlarıİlgili kaynağın okunması.
7Anadolu Tıbbı ile İlgili Bilimsel Çalışmalarİlgili kaynağın okunması.
8Ara sınav
9Orta Asya Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramlarıİlgili kaynağın okunması.
10Orta Asya Tıbbı ile İlgili Bilimsel Çalışmalarİlgili kaynağın okunması.
11Uzak Doğu Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramlarıİlgili kaynağın okunması.
12Uzak Doğu Tıbbı ile İlgili Bilimsel Çalışmalarİlgili kaynağın okunması.
13Hint Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramlarıİlgili kaynağın okunması.
14Tıbbı Nebevi Tarihi, Temel Kavramları ve İlgili Bilimsel Çalışmalarİlgili kaynağın okunması.
15Diğer tıp ekolleriİlgili kaynağın okunması.
16Genel sınav
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, literatürü izleme, değerlendirme ve araştırmaya yönelik ileri bilgiye sahiptir.
2
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir.
3
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
4
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
5
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
6
Mesleki etkinlik ve araştırmalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
7
Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir.
8
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır.
9
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
10
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
11
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14114
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı111
Genel Sınav ve Hazırlığı111
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)16
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(16/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GELENEKSEL TIP BİLİMLERİGTTD1213044Bahar Dönemi1+012
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mağfiret ABDULVELİ BOZLAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık kavramına özgü yaklaşımları tanıtarak, farklı coğrafyalarda ve kültürlerde kök alan, geçmişten günümüze kadar ulaşmış geleneksel tıp ekollerinin bütüncül yaklaşım ile irdelenerek anlaşılmasını, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesini ve bu alana integratif yaklaşımla özgün bakış açısı oluşturmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Geleneksel, holistik, integratif, fonksiyonel tıp kavramları,Geleneksel tıp felsefesi,Geleneksel tıpta temel kuramlar,Geleneksel tıpta zihin ve maneviyat,Geleneksel tıp ekolleri,Anadolu Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramları,Anadolu Tıbbı ile İlgili Bilimsel Çalışmalar,Ara sınav,Orta Asya Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramları,Orta Asya Tıbbı ile İlgili Bilimsel Çalışmalar,Uzak Doğu Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramları,Uzak Doğu Tıbbı ile İlgili Bilimsel Çalışmalar,Hint Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramları,Tıbbı Nebevi Tarihi, Temel Kavramları ve İlgili Bilimsel Çalışmalar,Diğer tıp ekolleri,Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Geleneksel, holistik, integratif, fonksiyonel tıp kavramlarını bilir.10, 16, 18, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
Geleneksel tıp felsefesini yorumlar.10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
Geleneksel tıpta temel kuramları değerlendirir.10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
Geleneksel tıpta zihin sağlığı ve maneviyatın etkisini irdeler.10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
Geleneksel tıp ekollerini tanır.10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Geleneksel, holistik, integratif, fonksiyonel tıp kavramlarıİlgili kaynağın okunması.
2Geleneksel tıp felsefesiİlgili kaynağın okunması.
3Geleneksel tıpta temel kuramlarİlgili kaynağın okunması.
4Geleneksel tıpta zihin ve maneviyatİlgili kaynağın okunması.
5Geleneksel tıp ekolleriİlgili kaynağın okunması.
6Anadolu Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramlarıİlgili kaynağın okunması.
7Anadolu Tıbbı ile İlgili Bilimsel Çalışmalarİlgili kaynağın okunması.
8Ara sınav
9Orta Asya Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramlarıİlgili kaynağın okunması.
10Orta Asya Tıbbı ile İlgili Bilimsel Çalışmalarİlgili kaynağın okunması.
11Uzak Doğu Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramlarıİlgili kaynağın okunması.
12Uzak Doğu Tıbbı ile İlgili Bilimsel Çalışmalarİlgili kaynağın okunması.
13Hint Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramlarıİlgili kaynağın okunması.
14Tıbbı Nebevi Tarihi, Temel Kavramları ve İlgili Bilimsel Çalışmalarİlgili kaynağın okunması.
15Diğer tıp ekolleriİlgili kaynağın okunması.
16Genel sınav
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, literatürü izleme, değerlendirme ve araştırmaya yönelik ileri bilgiye sahiptir.
2
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir.
3
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
4
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
5
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
6
Mesleki etkinlik ve araştırmalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
7
Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir.
8
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır.
9
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
10
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
11
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/03/2023 - 15:56Son Güncelleme Tarihi: 30/03/2023 - 15:58