Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | GTTD3111755 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 20 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders doktora öğrencilerinin doktora yeterlik sınavlarına hazırlanması için tasarlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; GETAT Temel Kavramlar ,GETAT Mevzuatı ,Kanıta Dayalı GETAT Çalışmaları ,Kanıta Dayalı Akupunktur,Kanıta Dayalı Apiterapi ,Kanıta Dayalı Fitoterapi,Kanıta Dayalı Kupa terapi,Kanıta Dayalı Hipnoterapi ,Kanıta Dayalı Hirudoterapi ,Kanıta Dayalı Homeopati ,Kanıta Dayalı Manuel Terapiler ve Refleksoloji,Kanıta Dayalı Maggot terapi ,Kanıta Dayalı Mezoterapi,Kanıta Dayalı Ozon terapi,Kanıta Dayalı Proloterapi,Kanıta Dayalı Müzikterapi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
GETAT Uygulamalarının tanımını ve ilgili kavramlarını bilir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
GETAT Uygulamalarını geçmişten günümüze gelişimini değerlendirir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
GETAT Uygulamalarını kanıta dayalılık açısından değerlendirir ve yorumlar. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
GETAT Uygulamalarıyla ilgili güncel literatürü bilir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
GETAT Uygulamaları ile ilgili yasal mevzuatı bilir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
GETAT ile ilgili bilimsel çalışma planlayıp yürütebilir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | GETAT Temel Kavramlar | İlgili kaynağın okunması. |
2 | GETAT Mevzuatı | İlgili kaynağın okunması. |
3 | Kanıta Dayalı GETAT Çalışmaları | İlgili kaynağın okunması. |
4 | Kanıta Dayalı Akupunktur | İlgili kaynağın okunması. |
5 | Kanıta Dayalı Apiterapi | İlgili kaynağın okunması. |
6 | Kanıta Dayalı Fitoterapi | İlgili kaynağın okunması. |
7 | Kanıta Dayalı Kupa terapi | İlgili kaynağın okunması. |
8 | Kanıta Dayalı Hipnoterapi | İlgili kaynağın okunması. |
9 | Kanıta Dayalı Hirudoterapi | İlgili kaynağın okunması. |
10 | Kanıta Dayalı Homeopati | İlgili kaynağın okunması. |
11 | Kanıta Dayalı Manuel Terapiler ve Refleksoloji | İlgili kaynağın okunması. |
12 | Kanıta Dayalı Maggot terapi | İlgili kaynağın okunması. |
13 | Kanıta Dayalı Mezoterapi | İlgili kaynağın okunması. |
14 | Kanıta Dayalı Ozon terapi | İlgili kaynağın okunması. |
15 | Kanıta Dayalı Proloterapi | İlgili kaynağın okunması. |
16 | Kanıta Dayalı Müzikterapi | İlgili kaynağın okunması. |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, literatürü izleme, değerlendirme ve araştırmaya yönelik ileri bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | ||||||
4 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
5 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
6 | Mesleki etkinlik ve araştırmalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
7 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | ||||||
8 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır. | ||||||
9 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
10 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
11 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 16 | 1 | 16 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 16 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(16/30) | 1 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | GTTD3111755 | Güz Dönemi | 0+0 | - | 20 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders doktora öğrencilerinin doktora yeterlik sınavlarına hazırlanması için tasarlanmıştır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; GETAT Temel Kavramlar ,GETAT Mevzuatı ,Kanıta Dayalı GETAT Çalışmaları ,Kanıta Dayalı Akupunktur,Kanıta Dayalı Apiterapi ,Kanıta Dayalı Fitoterapi,Kanıta Dayalı Kupa terapi,Kanıta Dayalı Hipnoterapi ,Kanıta Dayalı Hirudoterapi ,Kanıta Dayalı Homeopati ,Kanıta Dayalı Manuel Terapiler ve Refleksoloji,Kanıta Dayalı Maggot terapi ,Kanıta Dayalı Mezoterapi,Kanıta Dayalı Ozon terapi,Kanıta Dayalı Proloterapi,Kanıta Dayalı Müzikterapi ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
GETAT Uygulamalarının tanımını ve ilgili kavramlarını bilir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
GETAT Uygulamalarını geçmişten günümüze gelişimini değerlendirir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
GETAT Uygulamalarını kanıta dayalılık açısından değerlendirir ve yorumlar. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
GETAT Uygulamalarıyla ilgili güncel literatürü bilir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
GETAT Uygulamaları ile ilgili yasal mevzuatı bilir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
GETAT ile ilgili bilimsel çalışma planlayıp yürütebilir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | GETAT Temel Kavramlar | İlgili kaynağın okunması. |
2 | GETAT Mevzuatı | İlgili kaynağın okunması. |
3 | Kanıta Dayalı GETAT Çalışmaları | İlgili kaynağın okunması. |
4 | Kanıta Dayalı Akupunktur | İlgili kaynağın okunması. |
5 | Kanıta Dayalı Apiterapi | İlgili kaynağın okunması. |
6 | Kanıta Dayalı Fitoterapi | İlgili kaynağın okunması. |
7 | Kanıta Dayalı Kupa terapi | İlgili kaynağın okunması. |
8 | Kanıta Dayalı Hipnoterapi | İlgili kaynağın okunması. |
9 | Kanıta Dayalı Hirudoterapi | İlgili kaynağın okunması. |
10 | Kanıta Dayalı Homeopati | İlgili kaynağın okunması. |
11 | Kanıta Dayalı Manuel Terapiler ve Refleksoloji | İlgili kaynağın okunması. |
12 | Kanıta Dayalı Maggot terapi | İlgili kaynağın okunması. |
13 | Kanıta Dayalı Mezoterapi | İlgili kaynağın okunması. |
14 | Kanıta Dayalı Ozon terapi | İlgili kaynağın okunması. |
15 | Kanıta Dayalı Proloterapi | İlgili kaynağın okunması. |
16 | Kanıta Dayalı Müzikterapi | İlgili kaynağın okunması. |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, literatürü izleme, değerlendirme ve araştırmaya yönelik ileri bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | ||||||
4 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
5 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
6 | Mesleki etkinlik ve araştırmalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
7 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | ||||||
8 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır. | ||||||
9 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
10 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
11 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |