Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNTEGRATİF VE FONKSİYONEL TIP BİLİMLERİ IGTTD1114251Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders; integratif ve fonksiyonel tıp konularında bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İntegratif ve fonksiyonel tıp perspektifinden temel tıp bilimlerine genel bakış.,Hücre fizyolojisi ve fizyopatolojisi.,Genetik ve epigenetik.,Genel biyokimya ve GETAT uygulamaları ile ilgili biyokimyasal yolaklar.,Toksisite, detoksifikasyon ve biyotransformasyon .,Detoksifikasyon için stratejiler ve fitokimyasallar ,Stres, anksiyete ve depresyon.,Kardiyovasküler sistemin patofizyolojisi.,Kardiyometabolik sağlık ve egzersiz.,Metabolik sendrom ve kardiyometabolik riskin yönetimi. ,Endokrin sistemin patofizyolojisi.,Adrenal bez işlevleri.,Tiroid hormonları.,Üreme hormonları. ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İntegratif ve fonksiyonel tıp kavramlarını tanımlar. 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
İntegratif ve fonksiyonel tıp perspektifinden sağlığı ve hastalığı açıklar. 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İntegratif ve fonksiyonel tıp perspektifinden temel tıp bilimlerine genel bakış.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
2Hücre fizyolojisi ve fizyopatolojisi.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
3Genetik ve epigenetik.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
4Genel biyokimya ve GETAT uygulamaları ile ilgili biyokimyasal yolaklar.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
5Toksisite, detoksifikasyon ve biyotransformasyon .Önceden verilen ders notuna hazırlık.
6Detoksifikasyon için stratejiler ve fitokimyasallar Önceden verilen ders notuna hazırlık
7Stres, anksiyete ve depresyon.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
8Kardiyovasküler sistemin patofizyolojisi.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
9Kardiyometabolik sağlık ve egzersiz.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
10Metabolik sendrom ve kardiyometabolik riskin yönetimi. Önceden verilen ders notuna hazırlık.
11Endokrin sistemin patofizyolojisi.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
12Adrenal bez işlevleri.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
13Tiroid hormonları.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
14Üreme hormonları. Önceden verilen ders notuna hazırlık.
Kaynak
Goodman & Gilman’nın Tedavinin Farmakolojik Temeli - / Laurence L.Brunton - John S.Lazo - Keith L.Parker Nobel Tıp Kitapevleri Yayınları,İstanbul, 2008 Katzung & Trevor's Pharmacology Examination and Board Review: Eighth Edition McGraw-Hill Medical Publishing USA, 2008. Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 13. Baskı - Prof.Dr. Oğuz Kayaalp, Pelikan Yayınları, 2012. Sağlık Bilimleri için Farmakoloji- Dr. Öğr. Ü. A. Arzu SAYIN ŞAKUL, İstanbul Tıp Yayınevi-2021
Öğrencilerle paylaşılan ders notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, literatürü izleme, değerlendirme ve araştırmaya yönelik ileri bilgiye sahiptir.
X
2
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir.
X
3
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
5
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
6
Mesleki etkinlik ve araştırmalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
7
Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir.
X
8
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır.
X
9
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
X
10
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
11
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme7214
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5210
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer7214
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı14228
Ara Sınav ve Hazırlığı15050
Genel Sınav ve Hazırlığı16060
Performans Görevi, Bakım Planı717
Toplam İş Yükü (Saat)239
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(239/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNTEGRATİF VE FONKSİYONEL TIP BİLİMLERİ IGTTD1114251Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders; integratif ve fonksiyonel tıp konularında bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; İntegratif ve fonksiyonel tıp perspektifinden temel tıp bilimlerine genel bakış.,Hücre fizyolojisi ve fizyopatolojisi.,Genetik ve epigenetik.,Genel biyokimya ve GETAT uygulamaları ile ilgili biyokimyasal yolaklar.,Toksisite, detoksifikasyon ve biyotransformasyon .,Detoksifikasyon için stratejiler ve fitokimyasallar ,Stres, anksiyete ve depresyon.,Kardiyovasküler sistemin patofizyolojisi.,Kardiyometabolik sağlık ve egzersiz.,Metabolik sendrom ve kardiyometabolik riskin yönetimi. ,Endokrin sistemin patofizyolojisi.,Adrenal bez işlevleri.,Tiroid hormonları.,Üreme hormonları. ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İntegratif ve fonksiyonel tıp kavramlarını tanımlar. 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
İntegratif ve fonksiyonel tıp perspektifinden sağlığı ve hastalığı açıklar. 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1İntegratif ve fonksiyonel tıp perspektifinden temel tıp bilimlerine genel bakış.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
2Hücre fizyolojisi ve fizyopatolojisi.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
3Genetik ve epigenetik.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
4Genel biyokimya ve GETAT uygulamaları ile ilgili biyokimyasal yolaklar.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
5Toksisite, detoksifikasyon ve biyotransformasyon .Önceden verilen ders notuna hazırlık.
6Detoksifikasyon için stratejiler ve fitokimyasallar Önceden verilen ders notuna hazırlık
7Stres, anksiyete ve depresyon.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
8Kardiyovasküler sistemin patofizyolojisi.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
9Kardiyometabolik sağlık ve egzersiz.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
10Metabolik sendrom ve kardiyometabolik riskin yönetimi. Önceden verilen ders notuna hazırlık.
11Endokrin sistemin patofizyolojisi.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
12Adrenal bez işlevleri.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
13Tiroid hormonları.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
14Üreme hormonları. Önceden verilen ders notuna hazırlık.
Kaynak
Goodman & Gilman’nın Tedavinin Farmakolojik Temeli - / Laurence L.Brunton - John S.Lazo - Keith L.Parker Nobel Tıp Kitapevleri Yayınları,İstanbul, 2008 Katzung & Trevor's Pharmacology Examination and Board Review: Eighth Edition McGraw-Hill Medical Publishing USA, 2008. Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 13. Baskı - Prof.Dr. Oğuz Kayaalp, Pelikan Yayınları, 2012. Sağlık Bilimleri için Farmakoloji- Dr. Öğr. Ü. A. Arzu SAYIN ŞAKUL, İstanbul Tıp Yayınevi-2021
Öğrencilerle paylaşılan ders notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, literatürü izleme, değerlendirme ve araştırmaya yönelik ileri bilgiye sahiptir.
X
2
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir.
X
3
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
5
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
6
Mesleki etkinlik ve araştırmalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
7
Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir.
X
8
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır.
X
9
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
X
10
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
11
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/03/2023 - 15:56Son Güncelleme Tarihi: 30/03/2023 - 15:58