Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GELENEKSEL VE TAMAMLAYICI TIP UYGULAMALARI I | GTTD1114244 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 12 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU, Öğr.Gör.Dr. Nazire Deniz ESİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Apiterapi, Hirudoterapi, Maggot Terapi, Akupunktur ve Homeopati’ye özgü tanım, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, tarihsel süreç ve farklı kültürlerdeki yaklaşımlar, ile ilgili bilgi edindirmeyi; ilgili bilimsel çalışmaları incelemeyi; kanıta dayalılık açısından değerlendirmeyi; integratif yaklaşımla yorumlama yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Apiterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, apiterapi ürünleri ve apiterapiye uygun arıcılık uygulamaları,Apiterapide etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar,Apiterapi çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi,Apiterapiyi integratif yaklaşımla yorumlama,Maggot Terapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar, literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama,Hirudoterapi: tanım, tarihçe, etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar ,Hirudoterapi çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama,Ara sınav,Akupunktur: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, Yin-Yang, Beş Element, patojenik faktörler, tanı yöntemleri,Akupunktur noktaları ve meridyenler, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar,Akupunktur çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi,Akupunkturu integratif yaklaşımla yorumlama,Homeopati: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipleri, miasmalar, etki mekanizmaları,Homeopatide Materia Medica, remediler, rubrik ve repertuar,Homeopati çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Apiterapi, Hirudoterapi, Maggot Terapi, Akupunktur ve Homeopatiye özgü tanım, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, tarihsel süreç ve farklı kültürlerdeki yaklaşımları bilir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E, F |
Apiterapi, Hirudoterapi, Maggot Terapi, Akupunktur ve Homeopati ile ilgili örnek bilimsel çalışmaları analiz eder. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E, F |
Apiterapi, Hirudoterapi, Maggot Terapi, Akupunktur ve Homeopatiyi kanıta dayalılık açısından değerlendirir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E, F |
Apiterapi, Hirudoterapi, Maggot Terapi, Akupunktur ve Homeopatiyi integratif yaklaşımla yorumlar. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Apiterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, apiterapi ürünleri ve apiterapiye uygun arıcılık uygulamaları | İlgili kaynağın okunması. |
2 | Apiterapide etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar | İlgili kaynağın okunması. |
3 | Apiterapi çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi | İlgili kaynağın okunması. |
4 | Apiterapiyi integratif yaklaşımla yorumlama | İlgili kaynağın okunması. |
5 | Maggot Terapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar, literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama | İlgili kaynağın okunması. |
6 | Hirudoterapi: tanım, tarihçe, etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar | İlgili kaynağın okunması. |
7 | Hirudoterapi çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama | İlgili kaynağın okunması. |
8 | Ara sınav | |
9 | Akupunktur: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, Yin-Yang, Beş Element, patojenik faktörler, tanı yöntemleri | İlgili kaynağın okunması. |
10 | Akupunktur noktaları ve meridyenler, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar | İlgili kaynağın okunması. |
11 | Akupunktur çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi | İlgili kaynağın okunması. |
12 | Akupunkturu integratif yaklaşımla yorumlama | İlgili kaynağın okunması. |
13 | Homeopati: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipleri, miasmalar, etki mekanizmaları | İlgili kaynağın okunması. |
14 | Homeopatide Materia Medica, remediler, rubrik ve repertuar | İlgili kaynağın okunması. |
15 | Homeopati çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama | İlgili kaynağın okunması. |
16 | Genel sınav |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, literatürü izleme, değerlendirme ve araştırmaya yönelik ileri bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | ||||||
4 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
5 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
6 | Mesleki etkinlik ve araştırmalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
7 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | ||||||
8 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır. | ||||||
9 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
10 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
11 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 48 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(48/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GELENEKSEL VE TAMAMLAYICI TIP UYGULAMALARI I | GTTD1114244 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 12 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU, Öğr.Gör.Dr. Nazire Deniz ESİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Apiterapi, Hirudoterapi, Maggot Terapi, Akupunktur ve Homeopati’ye özgü tanım, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, tarihsel süreç ve farklı kültürlerdeki yaklaşımlar, ile ilgili bilgi edindirmeyi; ilgili bilimsel çalışmaları incelemeyi; kanıta dayalılık açısından değerlendirmeyi; integratif yaklaşımla yorumlama yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Apiterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, apiterapi ürünleri ve apiterapiye uygun arıcılık uygulamaları,Apiterapide etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar,Apiterapi çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi,Apiterapiyi integratif yaklaşımla yorumlama,Maggot Terapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar, literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama,Hirudoterapi: tanım, tarihçe, etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar ,Hirudoterapi çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama,Ara sınav,Akupunktur: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, Yin-Yang, Beş Element, patojenik faktörler, tanı yöntemleri,Akupunktur noktaları ve meridyenler, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar,Akupunktur çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi,Akupunkturu integratif yaklaşımla yorumlama,Homeopati: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipleri, miasmalar, etki mekanizmaları,Homeopatide Materia Medica, remediler, rubrik ve repertuar,Homeopati çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Apiterapi, Hirudoterapi, Maggot Terapi, Akupunktur ve Homeopatiye özgü tanım, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, tarihsel süreç ve farklı kültürlerdeki yaklaşımları bilir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E, F |
Apiterapi, Hirudoterapi, Maggot Terapi, Akupunktur ve Homeopati ile ilgili örnek bilimsel çalışmaları analiz eder. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E, F |
Apiterapi, Hirudoterapi, Maggot Terapi, Akupunktur ve Homeopatiyi kanıta dayalılık açısından değerlendirir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E, F |
Apiterapi, Hirudoterapi, Maggot Terapi, Akupunktur ve Homeopatiyi integratif yaklaşımla yorumlar. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Apiterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, apiterapi ürünleri ve apiterapiye uygun arıcılık uygulamaları | İlgili kaynağın okunması. |
2 | Apiterapide etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar | İlgili kaynağın okunması. |
3 | Apiterapi çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi | İlgili kaynağın okunması. |
4 | Apiterapiyi integratif yaklaşımla yorumlama | İlgili kaynağın okunması. |
5 | Maggot Terapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar, literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama | İlgili kaynağın okunması. |
6 | Hirudoterapi: tanım, tarihçe, etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar | İlgili kaynağın okunması. |
7 | Hirudoterapi çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama | İlgili kaynağın okunması. |
8 | Ara sınav | |
9 | Akupunktur: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, Yin-Yang, Beş Element, patojenik faktörler, tanı yöntemleri | İlgili kaynağın okunması. |
10 | Akupunktur noktaları ve meridyenler, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar | İlgili kaynağın okunması. |
11 | Akupunktur çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi | İlgili kaynağın okunması. |
12 | Akupunkturu integratif yaklaşımla yorumlama | İlgili kaynağın okunması. |
13 | Homeopati: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipleri, miasmalar, etki mekanizmaları | İlgili kaynağın okunması. |
14 | Homeopatide Materia Medica, remediler, rubrik ve repertuar | İlgili kaynağın okunması. |
15 | Homeopati çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama | İlgili kaynağın okunması. |
16 | Genel sınav |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, literatürü izleme, değerlendirme ve araştırmaya yönelik ileri bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | ||||||
4 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
5 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
6 | Mesleki etkinlik ve araştırmalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
7 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | ||||||
8 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır. | ||||||
9 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
10 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
11 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |