Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GELENEKSEL VE TAMAM. TIPTA ETİK VE YASAL MEVZ. | GTTD1113798 | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Geleneksel Tıp uygulayıcıları ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve etik hususiyetleri vurgulamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Tanımı ve Genel Bakış,Tıp Etiği ,Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarında Etik ,Tıbbi Sorumluluk ,Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Yasal Mevzuatı,Hasta Hakları,Bilgilendirilmiş Olur,Ara sınav,Mahremiyet ,Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Klinik Araştırmaları-I,Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Klinik Araştırmaları-II,Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Yasal Mevzuatı (Fitoterapi, Apiterapi, Maggot Terapi, Hirudoterapi),Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Yasal Mevzuatı (Akupunktur, Mezoterapi, Kupa Terapi, Ozon Terapi),Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Yasal Mevzuatı (Manuel terapiler, Proloterapi, Refleksoloji),Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Yasal Mevzuatı (Homeopati, Hipnoterapi, Müzikterapi),Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamalarının etik ve yasal mevzuatını bilir ve yorumlar. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 5, 9 | A, D, E |
Knows and interprets the ethical and legal regulations of traditional and complementary medicine practices. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 5, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Tanımı ve Genel Bakış | İlgili kaynağın okunması. |
2 | Tıp Etiği | İlgili kaynağın okunması. |
3 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarında Etik | İlgili kaynağın okunması. |
4 | Tıbbi Sorumluluk | İlgili kaynağın okunması. |
5 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Yasal Mevzuatı | İlgili kaynağın okunması. |
6 | Hasta Hakları | İlgili kaynağın okunması. |
7 | Bilgilendirilmiş Olur | İlgili kaynağın okunması. |
8 | Ara sınav | |
9 | Mahremiyet | İlgili kaynağın okunması. |
10 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Klinik Araştırmaları-I | İlgili kaynağın okunması. |
11 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Klinik Araştırmaları-II | İlgili kaynağın okunması. |
12 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Yasal Mevzuatı (Fitoterapi, Apiterapi, Maggot Terapi, Hirudoterapi) | İlgili kaynağın okunması. |
13 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Yasal Mevzuatı (Akupunktur, Mezoterapi, Kupa Terapi, Ozon Terapi) | İlgili kaynağın okunması. |
14 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Yasal Mevzuatı (Manuel terapiler, Proloterapi, Refleksoloji) | İlgili kaynağın okunması. |
15 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Yasal Mevzuatı (Homeopati, Hipnoterapi, Müzikterapi) | İlgili kaynağın okunması. |
16 | Genel sınav |
Kaynak |
1. Öğretim üyesinin notları. 2. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları Yönetmeliği ve İlgili Mevzuat. (Ed. Nurullah Okumuş), Sağlık Bakanlığı Yayın No:1049, Ankara, 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, literatürü izleme, değerlendirme ve araştırmaya yönelik ileri bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | ||||||
4 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
5 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
6 | Mesleki etkinlik ve araştırmalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
7 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | ||||||
8 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır. | ||||||
9 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
10 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
11 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 1 | 14 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 16 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(16/30) | 1 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GELENEKSEL VE TAMAM. TIPTA ETİK VE YASAL MEVZ. | GTTD1113798 | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Geleneksel Tıp uygulayıcıları ile ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve etik hususiyetleri vurgulamayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Tanımı ve Genel Bakış,Tıp Etiği ,Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarında Etik ,Tıbbi Sorumluluk ,Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Yasal Mevzuatı,Hasta Hakları,Bilgilendirilmiş Olur,Ara sınav,Mahremiyet ,Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Klinik Araştırmaları-I,Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Klinik Araştırmaları-II,Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Yasal Mevzuatı (Fitoterapi, Apiterapi, Maggot Terapi, Hirudoterapi),Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Yasal Mevzuatı (Akupunktur, Mezoterapi, Kupa Terapi, Ozon Terapi),Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Yasal Mevzuatı (Manuel terapiler, Proloterapi, Refleksoloji),Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Yasal Mevzuatı (Homeopati, Hipnoterapi, Müzikterapi),Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Geleneksel ve tamamlayıcı tıp uygulamalarının etik ve yasal mevzuatını bilir ve yorumlar. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 5, 9 | A, D, E |
Knows and interprets the ethical and legal regulations of traditional and complementary medicine practices. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 5, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Tanımı ve Genel Bakış | İlgili kaynağın okunması. |
2 | Tıp Etiği | İlgili kaynağın okunması. |
3 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarında Etik | İlgili kaynağın okunması. |
4 | Tıbbi Sorumluluk | İlgili kaynağın okunması. |
5 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Yasal Mevzuatı | İlgili kaynağın okunması. |
6 | Hasta Hakları | İlgili kaynağın okunması. |
7 | Bilgilendirilmiş Olur | İlgili kaynağın okunması. |
8 | Ara sınav | |
9 | Mahremiyet | İlgili kaynağın okunması. |
10 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Klinik Araştırmaları-I | İlgili kaynağın okunması. |
11 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Klinik Araştırmaları-II | İlgili kaynağın okunması. |
12 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Yasal Mevzuatı (Fitoterapi, Apiterapi, Maggot Terapi, Hirudoterapi) | İlgili kaynağın okunması. |
13 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Yasal Mevzuatı (Akupunktur, Mezoterapi, Kupa Terapi, Ozon Terapi) | İlgili kaynağın okunması. |
14 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Yasal Mevzuatı (Manuel terapiler, Proloterapi, Refleksoloji) | İlgili kaynağın okunması. |
15 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Yasal Mevzuatı (Homeopati, Hipnoterapi, Müzikterapi) | İlgili kaynağın okunması. |
16 | Genel sınav |
Kaynak |
1. Öğretim üyesinin notları. 2. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları Yönetmeliği ve İlgili Mevzuat. (Ed. Nurullah Okumuş), Sağlık Bakanlığı Yayın No:1049, Ankara, 2016 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, literatürü izleme, değerlendirme ve araştırmaya yönelik ileri bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | ||||||
4 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
5 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
6 | Mesleki etkinlik ve araştırmalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
7 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | ||||||
8 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır. | ||||||
9 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
10 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
11 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |