Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GELENEKSEL TIP BİLİMLERİ | GTTD1113044 | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mağfiret ABDULVELİ BOZLAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık kavramına özgü yaklaşımları tanıtarak, farklı coğrafyalarda ve kültürlerde kök alan, geçmişten günümüze kadar ulaşmış geleneksel tıp ekollerinin bütüncül yaklaşım ile irdelenerek anlaşılmasını, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesini ve bu alana integratif yaklaşımla özgün bakış açısı oluşturmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Geleneksel, holistik, integratif, fonksiyonel tıp kavramları,Geleneksel tıp felsefesi,Geleneksel tıpta temel kuramlar,Geleneksel tıpta zihin ve maneviyat,Geleneksel tıp ekolleri,Anadolu Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramları,Anadolu Tıbbı ile İlgili Bilimsel Çalışmalar,Ara sınav,Orta Asya Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramları,Orta Asya Tıbbı ile İlgili Bilimsel Çalışmalar,Uzak Doğu Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramları,Uzak Doğu Tıbbı ile İlgili Bilimsel Çalışmalar,Hint Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramları,Tıbbı Nebevi Tarihi, Temel Kavramları ve İlgili Bilimsel Çalışmalar,Diğer tıp ekolleri,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Geleneksel, holistik, integratif, fonksiyonel tıp kavramlarını bilir. | 10, 16, 18, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Geleneksel tıp felsefesini yorumlar. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Geleneksel tıpta temel kuramları değerlendirir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Geleneksel tıpta zihin sağlığı ve maneviyatın etkisini irdeler. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Geleneksel tıp ekollerini tanır. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geleneksel, holistik, integratif, fonksiyonel tıp kavramları | İlgili kaynağın okunması. |
2 | Geleneksel tıp felsefesi | İlgili kaynağın okunması. |
3 | Geleneksel tıpta temel kuramlar | İlgili kaynağın okunması. |
4 | Geleneksel tıpta zihin ve maneviyat | İlgili kaynağın okunması. |
5 | Geleneksel tıp ekolleri | İlgili kaynağın okunması. |
6 | Anadolu Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramları | İlgili kaynağın okunması. |
7 | Anadolu Tıbbı ile İlgili Bilimsel Çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
8 | Ara sınav | |
9 | Orta Asya Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramları | İlgili kaynağın okunması. |
10 | Orta Asya Tıbbı ile İlgili Bilimsel Çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
11 | Uzak Doğu Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramları | İlgili kaynağın okunması. |
12 | Uzak Doğu Tıbbı ile İlgili Bilimsel Çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
13 | Hint Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramları | İlgili kaynağın okunması. |
14 | Tıbbı Nebevi Tarihi, Temel Kavramları ve İlgili Bilimsel Çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
15 | Diğer tıp ekolleri | İlgili kaynağın okunması. |
16 | Genel sınav |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, literatürü izleme, değerlendirme ve araştırmaya yönelik ileri bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | ||||||
4 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
5 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
6 | Mesleki etkinlik ve araştırmalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
7 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | ||||||
8 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır. | ||||||
9 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
10 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
11 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 1 | 14 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 16 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(16/30) | 1 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GELENEKSEL TIP BİLİMLERİ | GTTD1113044 | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Mağfiret ABDULVELİ BOZLAR |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sağlık kavramına özgü yaklaşımları tanıtarak, farklı coğrafyalarda ve kültürlerde kök alan, geçmişten günümüze kadar ulaşmış geleneksel tıp ekollerinin bütüncül yaklaşım ile irdelenerek anlaşılmasını, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesini ve bu alana integratif yaklaşımla özgün bakış açısı oluşturmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Geleneksel, holistik, integratif, fonksiyonel tıp kavramları,Geleneksel tıp felsefesi,Geleneksel tıpta temel kuramlar,Geleneksel tıpta zihin ve maneviyat,Geleneksel tıp ekolleri,Anadolu Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramları,Anadolu Tıbbı ile İlgili Bilimsel Çalışmalar,Ara sınav,Orta Asya Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramları,Orta Asya Tıbbı ile İlgili Bilimsel Çalışmalar,Uzak Doğu Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramları,Uzak Doğu Tıbbı ile İlgili Bilimsel Çalışmalar,Hint Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramları,Tıbbı Nebevi Tarihi, Temel Kavramları ve İlgili Bilimsel Çalışmalar,Diğer tıp ekolleri,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Geleneksel, holistik, integratif, fonksiyonel tıp kavramlarını bilir. | 10, 16, 18, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Geleneksel tıp felsefesini yorumlar. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Geleneksel tıpta temel kuramları değerlendirir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Geleneksel tıpta zihin sağlığı ve maneviyatın etkisini irdeler. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Geleneksel tıp ekollerini tanır. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geleneksel, holistik, integratif, fonksiyonel tıp kavramları | İlgili kaynağın okunması. |
2 | Geleneksel tıp felsefesi | İlgili kaynağın okunması. |
3 | Geleneksel tıpta temel kuramlar | İlgili kaynağın okunması. |
4 | Geleneksel tıpta zihin ve maneviyat | İlgili kaynağın okunması. |
5 | Geleneksel tıp ekolleri | İlgili kaynağın okunması. |
6 | Anadolu Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramları | İlgili kaynağın okunması. |
7 | Anadolu Tıbbı ile İlgili Bilimsel Çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
8 | Ara sınav | |
9 | Orta Asya Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramları | İlgili kaynağın okunması. |
10 | Orta Asya Tıbbı ile İlgili Bilimsel Çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
11 | Uzak Doğu Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramları | İlgili kaynağın okunması. |
12 | Uzak Doğu Tıbbı ile İlgili Bilimsel Çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
13 | Hint Tıbbı Tarihi ve Temel Kavramları | İlgili kaynağın okunması. |
14 | Tıbbı Nebevi Tarihi, Temel Kavramları ve İlgili Bilimsel Çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
15 | Diğer tıp ekolleri | İlgili kaynağın okunması. |
16 | Genel sınav |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, literatürü izleme, değerlendirme ve araştırmaya yönelik ileri bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | ||||||
4 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
5 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
6 | Mesleki etkinlik ve araştırmalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
7 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | ||||||
8 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır. | ||||||
9 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
10 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
11 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |