Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GELENEKSEL VE TAMAMLAYICI TIP UYGULAMALARI III | GTTD2114247 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 12 |
Ders Programı | Salı 20:30-21:15 Salı 21:30-22:15 Salı 22:30-23:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra ATILGAN, Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU, Prof.Dr. Levent ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Zihinsel terapiler, Hipnoterapi, Müzikterapi, Manuel ve Manipülatif Terapiler, Refleksoloji ve GETAT ile ilişkili diğer yöntemlere özgü tanım, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, tarihsel süreç ve farklı kültürlerdeki yaklaşımlar, ile ilgili bilgi edindirmeyi; kanıta dayalılık açısından değerlendirmeyi; integratif yaklaşımla yorumlama yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İntegratif zihinsel terapiler ile ilgili temel kavram ve prensipler,İntegratif zihinsel terapiler ile ilgili çalışmalar,Hipnoterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları,Hipnoterapi: endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar,Hipnoterapi çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama,Müzikterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar,Müzikterapi çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama,Ara sınav,Manuel ve manipülatif terapiler: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar,Manuel ve manipülatif terapi çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama,Refleksoloji: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar,Refleksoloji çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama,GETAT ile ilişkili diğer yöntemler: tanım ve tarihçe,GETAT ile ilişkili diğer yöntemlerle ilgili temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar,GETAT ile ilişkili diğer yöntemlerle ilgili literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Zihinsel terapiler, Hipnoterapi, Müzikterapi, Manuel ve Manipülatif Terapiler, Refleksoloji ve GETAT ile ilişkili diğer yöntemlere özgü tanım, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, tarihsel süreç ve farklı kültürlerdeki yaklaşımları bilir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Zihinsel terapiler, Hipnoterapi, Müzikterapi, Manuel ve Manipülatif Terapiler, Refleksoloji ve GETAT ile ilişkili diğer yöntemlere ile ilgili örnek bilimsel çalışmaları analiz eder. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Zihinsel terapiler, Hipnoterapi, Müzikterapi, Manuel ve Manipülatif Terapiler, Refleksoloji ve GETAT ile ilişkili diğer yöntemlere ile ilişkili diğer yöntemlere uygulamalarını kanıta dayalılık açısından değerlendirir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Zihinsel terapiler, Hipnoterapi, Müzikterapi, Manuel ve Manipülatif Terapiler, Refleksoloji ve GETAT ile ilişkili diğer yöntemlere özgü ile ilişkili diğer yöntemleri integratif yaklaşımla yorumlar. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İntegratif zihinsel terapiler ile ilgili temel kavram ve prensipler | İlgili kaynağın okunması. |
2 | İntegratif zihinsel terapiler ile ilgili çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
3 | Hipnoterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları | İlgili kaynağın okunması. |
4 | Hipnoterapi: endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar | İlgili kaynağın okunması. |
5 | Hipnoterapi çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama | İlgili kaynağın okunması. |
6 | Müzikterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar | İlgili kaynağın okunması. |
7 | Müzikterapi çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama | İlgili kaynağın okunması. |
8 | Ara sınav | |
9 | Manuel ve manipülatif terapiler: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar | İlgili kaynağın okunması. |
10 | Manuel ve manipülatif terapi çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama | İlgili kaynağın okunması. |
11 | Refleksoloji: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar | İlgili kaynağın okunması. |
12 | Refleksoloji çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama | İlgili kaynağın okunması. |
13 | GETAT ile ilişkili diğer yöntemler: tanım ve tarihçe | İlgili kaynağın okunması. |
14 | GETAT ile ilişkili diğer yöntemlerle ilgili temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar | İlgili kaynağın okunması. |
15 | GETAT ile ilişkili diğer yöntemlerle ilgili literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama | İlgili kaynağın okunması. |
16 | Genel sınav |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, literatürü izleme, değerlendirme ve araştırmaya yönelik ileri bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | ||||||
4 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
5 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
6 | Mesleki etkinlik ve araştırmalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
7 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | ||||||
8 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır. | ||||||
9 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
10 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
11 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GELENEKSEL VE TAMAMLAYICI TIP UYGULAMALARI III | GTTD2114247 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 12 |
Ders Programı | Salı 20:30-21:15 Salı 21:30-22:15 Salı 22:30-23:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra ATILGAN, Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU, Prof.Dr. Levent ÖZTÜRK |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Zihinsel terapiler, Hipnoterapi, Müzikterapi, Manuel ve Manipülatif Terapiler, Refleksoloji ve GETAT ile ilişkili diğer yöntemlere özgü tanım, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, tarihsel süreç ve farklı kültürlerdeki yaklaşımlar, ile ilgili bilgi edindirmeyi; kanıta dayalılık açısından değerlendirmeyi; integratif yaklaşımla yorumlama yetisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İntegratif zihinsel terapiler ile ilgili temel kavram ve prensipler,İntegratif zihinsel terapiler ile ilgili çalışmalar,Hipnoterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları,Hipnoterapi: endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar,Hipnoterapi çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama,Müzikterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar,Müzikterapi çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama,Ara sınav,Manuel ve manipülatif terapiler: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar,Manuel ve manipülatif terapi çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama,Refleksoloji: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar,Refleksoloji çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama,GETAT ile ilişkili diğer yöntemler: tanım ve tarihçe,GETAT ile ilişkili diğer yöntemlerle ilgili temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar,GETAT ile ilişkili diğer yöntemlerle ilgili literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Zihinsel terapiler, Hipnoterapi, Müzikterapi, Manuel ve Manipülatif Terapiler, Refleksoloji ve GETAT ile ilişkili diğer yöntemlere özgü tanım, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, tarihsel süreç ve farklı kültürlerdeki yaklaşımları bilir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Zihinsel terapiler, Hipnoterapi, Müzikterapi, Manuel ve Manipülatif Terapiler, Refleksoloji ve GETAT ile ilişkili diğer yöntemlere ile ilgili örnek bilimsel çalışmaları analiz eder. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Zihinsel terapiler, Hipnoterapi, Müzikterapi, Manuel ve Manipülatif Terapiler, Refleksoloji ve GETAT ile ilişkili diğer yöntemlere ile ilişkili diğer yöntemlere uygulamalarını kanıta dayalılık açısından değerlendirir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Zihinsel terapiler, Hipnoterapi, Müzikterapi, Manuel ve Manipülatif Terapiler, Refleksoloji ve GETAT ile ilişkili diğer yöntemlere özgü ile ilişkili diğer yöntemleri integratif yaklaşımla yorumlar. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İntegratif zihinsel terapiler ile ilgili temel kavram ve prensipler | İlgili kaynağın okunması. |
2 | İntegratif zihinsel terapiler ile ilgili çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
3 | Hipnoterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları | İlgili kaynağın okunması. |
4 | Hipnoterapi: endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar | İlgili kaynağın okunması. |
5 | Hipnoterapi çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama | İlgili kaynağın okunması. |
6 | Müzikterapi: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar | İlgili kaynağın okunması. |
7 | Müzikterapi çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama | İlgili kaynağın okunması. |
8 | Ara sınav | |
9 | Manuel ve manipülatif terapiler: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar | İlgili kaynağın okunması. |
10 | Manuel ve manipülatif terapi çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama | İlgili kaynağın okunması. |
11 | Refleksoloji: tanım, tarihçe, temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar | İlgili kaynağın okunması. |
12 | Refleksoloji çalışmaları: literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama | İlgili kaynağın okunması. |
13 | GETAT ile ilişkili diğer yöntemler: tanım ve tarihçe | İlgili kaynağın okunması. |
14 | GETAT ile ilişkili diğer yöntemlerle ilgili temel kavram ve prensipler, etki mekanizmaları, endikasyonlar, kontraendikasyonlar, komplikasyonlar, uygulamalar | İlgili kaynağın okunması. |
15 | GETAT ile ilişkili diğer yöntemlerle ilgili literatür incelemesi, kanıta dayalılık açısından değerlendirilmesi, integratif yaklaşımla yorumlama | İlgili kaynağın okunması. |
16 | Genel sınav |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, literatürü izleme, değerlendirme ve araştırmaya yönelik ileri bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | ||||||
4 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
5 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | ||||||
6 | Mesleki etkinlik ve araştırmalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
7 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | ||||||
8 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır. | ||||||
9 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
10 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
11 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |