Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIP TARİHİ | GTTD1113042 | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayten ALTINTAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayten ALTINTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tıbbın tarihi gelişimiyle bugünkü tıbbı kavratmak, beşeri bilimler konusunda bilgi vermek, tıp eğitimi, tıp felsefesi ve insani değerler konusunu kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tıp Tarihinin Amacı Hedefi ,Tarihin İlk Dönemlerinde Tıp ve Hekim,Antik Medeniyetlerde Hekimin Kimliği,Antik Mezopotamya, Antik Mısırda Tıp,Antik Hint ve Antik Çin Medeniyetinde Tıp,Antik Yunan Medeniyetinde Tıp ve Hipokrat Tıbbı,Dioskorides ve Galen Tıbbı,Ara Sınav,Orta Çağda Batı Medeniyetinde Tıp,Orta Çağda İslam Medeniyetinde Tıp,Tıpta Rönesans ve Vesalyus- Paraselsus ve W.Harvey,Yeni Tıbbın Temelleri ve Claude Bernard ,Mikrobiyolojinin Tıbba Kazandırılması ve Pastör,Osmanlı Klasik Dönem Tıbbı, Eğitim, Hastaneler, İdari Organizasyon,Çağdaş Tıp Eğitiminin Başlaması ve Gelişmesi,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tıbbın tarihsel süreçte amaçlarını ve hedeflerini açıklar. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 5, 9 | A, D, E |
Tıp tarihindeki önemli değişim ve dönüşümleri tanımlar. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 5, 9 | A, D, E |
Tıp tarihindeki önemli hekim ve bilim insanlarını gösterir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 5, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıp Tarihinin Amacı Hedefi | İlgili kaynağın okunması. |
2 | Tarihin İlk Dönemlerinde Tıp ve Hekim | İlgili kaynağın okunması. |
3 | Antik Medeniyetlerde Hekimin Kimliği | İlgili kaynağın okunması. |
4 | Antik Mezopotamya, Antik Mısırda Tıp | İlgili kaynağın okunması. |
5 | Antik Hint ve Antik Çin Medeniyetinde Tıp | İlgili kaynağın okunması. |
6 | Antik Yunan Medeniyetinde Tıp ve Hipokrat Tıbbı | İlgili kaynağın okunması. |
7 | Dioskorides ve Galen Tıbbı | İlgili kaynağın okunması. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Orta Çağda Batı Medeniyetinde Tıp | İlgili kaynağın okunması. |
10 | Orta Çağda İslam Medeniyetinde Tıp | İlgili kaynağın okunması. |
11 | Tıpta Rönesans ve Vesalyus- Paraselsus ve W.Harvey | İlgili kaynağın okunması. |
12 | Yeni Tıbbın Temelleri ve Claude Bernard | İlgili kaynağın okunması. |
13 | Mikrobiyolojinin Tıbba Kazandırılması ve Pastör | İlgili kaynağın okunması. |
14 | Osmanlı Klasik Dönem Tıbbı, Eğitim, Hastaneler, İdari Organizasyon | İlgili kaynağın okunması. |
15 | Çağdaş Tıp Eğitiminin Başlaması ve Gelişmesi | İlgili kaynağın okunması. |
16 | Genel Sınav |
Kaynak |
1. Derslerin kitapları, ders notları ve slayt çıktıları. 2. Tıp Tarihi ve Tıp Etiği Ders Kitabı Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Yayınları İstanbul 2007 3. Tıp Tarihi – Ali Haydar Bayat – Merkezefendi Geleneksel Tıp Derneği- 2016 – ISBN 978-975-00024-4-1 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, literatürü izleme, değerlendirme ve araştırmaya yönelik ileri bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | ||||||
4 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
5 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
6 | Mesleki etkinlik ve araştırmalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
7 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | ||||||
8 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır. | ||||||
9 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
10 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
11 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 5 | 70 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 5 | 35 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 9 | 36 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 161 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(161/30) | 5 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIP TARİHİ | GTTD1113042 | Güz Dönemi | 1+0 | 1 | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayten ALTINTAŞ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayten ALTINTAŞ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Tıbbın tarihi gelişimiyle bugünkü tıbbı kavratmak, beşeri bilimler konusunda bilgi vermek, tıp eğitimi, tıp felsefesi ve insani değerler konusunu kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Tıp Tarihinin Amacı Hedefi ,Tarihin İlk Dönemlerinde Tıp ve Hekim,Antik Medeniyetlerde Hekimin Kimliği,Antik Mezopotamya, Antik Mısırda Tıp,Antik Hint ve Antik Çin Medeniyetinde Tıp,Antik Yunan Medeniyetinde Tıp ve Hipokrat Tıbbı,Dioskorides ve Galen Tıbbı,Ara Sınav,Orta Çağda Batı Medeniyetinde Tıp,Orta Çağda İslam Medeniyetinde Tıp,Tıpta Rönesans ve Vesalyus- Paraselsus ve W.Harvey,Yeni Tıbbın Temelleri ve Claude Bernard ,Mikrobiyolojinin Tıbba Kazandırılması ve Pastör,Osmanlı Klasik Dönem Tıbbı, Eğitim, Hastaneler, İdari Organizasyon,Çağdaş Tıp Eğitiminin Başlaması ve Gelişmesi,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Tıbbın tarihsel süreçte amaçlarını ve hedeflerini açıklar. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 5, 9 | A, D, E |
Tıp tarihindeki önemli değişim ve dönüşümleri tanımlar. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 5, 9 | A, D, E |
Tıp tarihindeki önemli hekim ve bilim insanlarını gösterir. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 5, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıp Tarihinin Amacı Hedefi | İlgili kaynağın okunması. |
2 | Tarihin İlk Dönemlerinde Tıp ve Hekim | İlgili kaynağın okunması. |
3 | Antik Medeniyetlerde Hekimin Kimliği | İlgili kaynağın okunması. |
4 | Antik Mezopotamya, Antik Mısırda Tıp | İlgili kaynağın okunması. |
5 | Antik Hint ve Antik Çin Medeniyetinde Tıp | İlgili kaynağın okunması. |
6 | Antik Yunan Medeniyetinde Tıp ve Hipokrat Tıbbı | İlgili kaynağın okunması. |
7 | Dioskorides ve Galen Tıbbı | İlgili kaynağın okunması. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Orta Çağda Batı Medeniyetinde Tıp | İlgili kaynağın okunması. |
10 | Orta Çağda İslam Medeniyetinde Tıp | İlgili kaynağın okunması. |
11 | Tıpta Rönesans ve Vesalyus- Paraselsus ve W.Harvey | İlgili kaynağın okunması. |
12 | Yeni Tıbbın Temelleri ve Claude Bernard | İlgili kaynağın okunması. |
13 | Mikrobiyolojinin Tıbba Kazandırılması ve Pastör | İlgili kaynağın okunması. |
14 | Osmanlı Klasik Dönem Tıbbı, Eğitim, Hastaneler, İdari Organizasyon | İlgili kaynağın okunması. |
15 | Çağdaş Tıp Eğitiminin Başlaması ve Gelişmesi | İlgili kaynağın okunması. |
16 | Genel Sınav |
Kaynak |
1. Derslerin kitapları, ders notları ve slayt çıktıları. 2. Tıp Tarihi ve Tıp Etiği Ders Kitabı Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Yayınları İstanbul 2007 3. Tıp Tarihi – Ali Haydar Bayat – Merkezefendi Geleneksel Tıp Derneği- 2016 – ISBN 978-975-00024-4-1 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, literatürü izleme, değerlendirme ve araştırmaya yönelik ileri bilgiye sahiptir. | ||||||
2 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir. | ||||||
3 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | ||||||
4 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
5 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
6 | Mesleki etkinlik ve araştırmalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | ||||||
7 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | ||||||
8 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır. | ||||||
9 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | ||||||
10 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
11 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |