Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIP TARİHİGTTD1113042Güz Dönemi1+015
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayten ALTINTAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayten ALTINTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTıbbın tarihi gelişimiyle bugünkü tıbbı kavratmak, beşeri bilimler konusunda bilgi vermek, tıp eğitimi, tıp felsefesi ve insani değerler konusunu kavratmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tıp Tarihinin Amacı Hedefi ,Tarihin İlk Dönemlerinde Tıp ve Hekim,Antik Medeniyetlerde Hekimin Kimliği,Antik Mezopotamya, Antik Mısırda Tıp,Antik Hint ve Antik Çin Medeniyetinde Tıp,Antik Yunan Medeniyetinde Tıp ve Hipokrat Tıbbı,Dioskorides ve Galen Tıbbı,Ara Sınav,Orta Çağda Batı Medeniyetinde Tıp,Orta Çağda İslam Medeniyetinde Tıp,Tıpta Rönesans ve Vesalyus- Paraselsus ve W.Harvey,Yeni Tıbbın Temelleri ve Claude Bernard ,Mikrobiyolojinin Tıbba Kazandırılması ve Pastör,Osmanlı Klasik Dönem Tıbbı, Eğitim, Hastaneler, İdari Organizasyon,Çağdaş Tıp Eğitiminin Başlaması ve Gelişmesi,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tıbbın tarihsel süreçte amaçlarını ve hedeflerini açıklar.10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 5, 9A, D, E
Tıp tarihindeki önemli değişim ve dönüşümleri tanımlar.10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 5, 9A, D, E
Tıp tarihindeki önemli hekim ve bilim insanlarını gösterir. 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 5, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tıp Tarihinin Amacı Hedefi İlgili kaynağın okunması.
2Tarihin İlk Dönemlerinde Tıp ve Hekimİlgili kaynağın okunması.
3Antik Medeniyetlerde Hekimin Kimliğiİlgili kaynağın okunması.
4Antik Mezopotamya, Antik Mısırda Tıpİlgili kaynağın okunması.
5Antik Hint ve Antik Çin Medeniyetinde Tıpİlgili kaynağın okunması.
6Antik Yunan Medeniyetinde Tıp ve Hipokrat Tıbbıİlgili kaynağın okunması.
7Dioskorides ve Galen Tıbbıİlgili kaynağın okunması.
8Ara Sınav
9Orta Çağda Batı Medeniyetinde Tıpİlgili kaynağın okunması.
10Orta Çağda İslam Medeniyetinde Tıpİlgili kaynağın okunması.
11Tıpta Rönesans ve Vesalyus- Paraselsus ve W.Harveyİlgili kaynağın okunması.
12Yeni Tıbbın Temelleri ve Claude Bernard İlgili kaynağın okunması.
13Mikrobiyolojinin Tıbba Kazandırılması ve Pastörİlgili kaynağın okunması.
14Osmanlı Klasik Dönem Tıbbı, Eğitim, Hastaneler, İdari Organizasyonİlgili kaynağın okunması.
15Çağdaş Tıp Eğitiminin Başlaması ve Gelişmesiİlgili kaynağın okunması.
16Genel Sınav
Kaynak
1. Derslerin kitapları, ders notları ve slayt çıktıları. 2. Tıp Tarihi ve Tıp Etiği Ders Kitabı Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Yayınları İstanbul 2007 3. Tıp Tarihi – Ali Haydar Bayat – Merkezefendi Geleneksel Tıp Derneği- 2016 – ISBN 978-975-00024-4-1

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, literatürü izleme, değerlendirme ve araştırmaya yönelik ileri bilgiye sahiptir.
2
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir.
3
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
4
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
5
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
6
Mesleki etkinlik ve araştırmalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
7
Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir.
8
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır.
9
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
10
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
11
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14570
Rehberli Problem Çözme7535
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer4936
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)161
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(161/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIP TARİHİGTTD1113042Güz Dönemi1+015
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayten ALTINTAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayten ALTINTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTıbbın tarihi gelişimiyle bugünkü tıbbı kavratmak, beşeri bilimler konusunda bilgi vermek, tıp eğitimi, tıp felsefesi ve insani değerler konusunu kavratmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Tıp Tarihinin Amacı Hedefi ,Tarihin İlk Dönemlerinde Tıp ve Hekim,Antik Medeniyetlerde Hekimin Kimliği,Antik Mezopotamya, Antik Mısırda Tıp,Antik Hint ve Antik Çin Medeniyetinde Tıp,Antik Yunan Medeniyetinde Tıp ve Hipokrat Tıbbı,Dioskorides ve Galen Tıbbı,Ara Sınav,Orta Çağda Batı Medeniyetinde Tıp,Orta Çağda İslam Medeniyetinde Tıp,Tıpta Rönesans ve Vesalyus- Paraselsus ve W.Harvey,Yeni Tıbbın Temelleri ve Claude Bernard ,Mikrobiyolojinin Tıbba Kazandırılması ve Pastör,Osmanlı Klasik Dönem Tıbbı, Eğitim, Hastaneler, İdari Organizasyon,Çağdaş Tıp Eğitiminin Başlaması ve Gelişmesi,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Tıbbın tarihsel süreçte amaçlarını ve hedeflerini açıklar.10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 5, 9A, D, E
Tıp tarihindeki önemli değişim ve dönüşümleri tanımlar.10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 5, 9A, D, E
Tıp tarihindeki önemli hekim ve bilim insanlarını gösterir. 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 5, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tıp Tarihinin Amacı Hedefi İlgili kaynağın okunması.
2Tarihin İlk Dönemlerinde Tıp ve Hekimİlgili kaynağın okunması.
3Antik Medeniyetlerde Hekimin Kimliğiİlgili kaynağın okunması.
4Antik Mezopotamya, Antik Mısırda Tıpİlgili kaynağın okunması.
5Antik Hint ve Antik Çin Medeniyetinde Tıpİlgili kaynağın okunması.
6Antik Yunan Medeniyetinde Tıp ve Hipokrat Tıbbıİlgili kaynağın okunması.
7Dioskorides ve Galen Tıbbıİlgili kaynağın okunması.
8Ara Sınav
9Orta Çağda Batı Medeniyetinde Tıpİlgili kaynağın okunması.
10Orta Çağda İslam Medeniyetinde Tıpİlgili kaynağın okunması.
11Tıpta Rönesans ve Vesalyus- Paraselsus ve W.Harveyİlgili kaynağın okunması.
12Yeni Tıbbın Temelleri ve Claude Bernard İlgili kaynağın okunması.
13Mikrobiyolojinin Tıbba Kazandırılması ve Pastörİlgili kaynağın okunması.
14Osmanlı Klasik Dönem Tıbbı, Eğitim, Hastaneler, İdari Organizasyonİlgili kaynağın okunması.
15Çağdaş Tıp Eğitiminin Başlaması ve Gelişmesiİlgili kaynağın okunması.
16Genel Sınav
Kaynak
1. Derslerin kitapları, ders notları ve slayt çıktıları. 2. Tıp Tarihi ve Tıp Etiği Ders Kitabı Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Yayınları İstanbul 2007 3. Tıp Tarihi – Ali Haydar Bayat – Merkezefendi Geleneksel Tıp Derneği- 2016 – ISBN 978-975-00024-4-1

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, literatürü izleme, değerlendirme ve araştırmaya yönelik ileri bilgiye sahiptir.
2
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir.
3
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
4
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
5
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
6
Mesleki etkinlik ve araştırmalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
7
Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir.
8
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır.
9
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
10
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
11
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/03/2023 - 15:56Son Güncelleme Tarihi: 30/03/2023 - 15:58