Ana içeriğe atla

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNTEGRATİF VE FONKSİYONEL TIP BİLİMLERİ IIGTTD1214018Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders; integratif ve fonksiyonel tıp konularında bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sindirim sistemi fizyopatolojisi, disbiyozis, sindirim sistemi sorunlarına fonksiyonel tıp yaklaşımı.,Bağırsakları onarıcı yaklaşımlar.,Lyme hastalığı ve diğer gizli enfeksiyonlar.,Anti-inflamatuvar ajanlar. ,İmmün disfonksiyon.,Besin alerjileri, hassasiyeti ve intoleransı.,Enerji üretimi, enerji üretimindeki sorunlar, mitokondriyal sistem destekleyicileri.,Kronik ağrı sendromu ve kronik yorgunluk sendromu.,Chronic ağrı sendromu. ,Nörodejenerasyon.,GETAT uygulamalarının biyokimyasal yolakları 1.,GETAT Uygulamalarının biyokimyasal yolakları 2.,GETAT Uygulamalarının biyokimyasal yolakları 3.,GETAT Uygulamalarının biyokimyasal yolakları 4.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İntegratif ve fonksiyonel tıp kavramlarını tanımlar. 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
İntegratif ve fonksiyonel tıp perspektifinden sağlığı ve hastalığı açıklar. 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sindirim sistemi fizyopatolojisi, disbiyozis, sindirim sistemi sorunlarına fonksiyonel tıp yaklaşımı.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
2Bağırsakları onarıcı yaklaşımlar.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
3Lyme hastalığı ve diğer gizli enfeksiyonlar.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
4Anti-inflamatuvar ajanlar. Önceden verilen ders notuna hazırlık.
5İmmün disfonksiyon.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
6Besin alerjileri, hassasiyeti ve intoleransı.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
7Enerji üretimi, enerji üretimindeki sorunlar, mitokondriyal sistem destekleyicileri.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
8Kronik ağrı sendromu ve kronik yorgunluk sendromu.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
9Chronic ağrı sendromu. Önceden verilen ders notuna hazırlık.
10Nörodejenerasyon.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
11GETAT uygulamalarının biyokimyasal yolakları 1.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
12GETAT Uygulamalarının biyokimyasal yolakları 2.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
13GETAT Uygulamalarının biyokimyasal yolakları 3.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
14GETAT Uygulamalarının biyokimyasal yolakları 4.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
Kaynak
Goodman & Gilman’nın Tedavinin Farmakolojik Temeli - / Laurence L.Brunton - John S.Lazo - Keith L.Parker Nobel Tıp Kitapevleri Yayınları,İstanbul, 2008 Katzung & Trevor's Pharmacology Examination and Board Review: Eighth Edition McGraw-Hill Medical Publishing USA, 2008. Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 13. Baskı - Prof.Dr. Oğuz Kayaalp, Pelikan Yayınları, 2012. Sağlık Bilimleri için Farmakoloji- Dr. Öğr. Ü. A. Arzu SAYIN ŞAKUL, İstanbul Tıp Yayınevi-2021
Öğrencilerle paylaşılan ders notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, literatürü izleme, değerlendirme ve araştırmaya yönelik ileri bilgiye sahiptir.
X
2
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir.
X
3
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
5
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
6
Mesleki etkinlik ve araştırmalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
7
Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir.
X
8
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır.
X
9
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
X
10
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
11
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme7214
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5210
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer7214
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı14228
Ara Sınav ve Hazırlığı15050
Genel Sınav ve Hazırlığı16060
Performans Görevi, Bakım Planı717
Toplam İş Yükü (Saat)239
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(239/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNTEGRATİF VE FONKSİYONEL TIP BİLİMLERİ IIGTTD1214018Bahar Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders; integratif ve fonksiyonel tıp konularında bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sindirim sistemi fizyopatolojisi, disbiyozis, sindirim sistemi sorunlarına fonksiyonel tıp yaklaşımı.,Bağırsakları onarıcı yaklaşımlar.,Lyme hastalığı ve diğer gizli enfeksiyonlar.,Anti-inflamatuvar ajanlar. ,İmmün disfonksiyon.,Besin alerjileri, hassasiyeti ve intoleransı.,Enerji üretimi, enerji üretimindeki sorunlar, mitokondriyal sistem destekleyicileri.,Kronik ağrı sendromu ve kronik yorgunluk sendromu.,Chronic ağrı sendromu. ,Nörodejenerasyon.,GETAT uygulamalarının biyokimyasal yolakları 1.,GETAT Uygulamalarının biyokimyasal yolakları 2.,GETAT Uygulamalarının biyokimyasal yolakları 3.,GETAT Uygulamalarının biyokimyasal yolakları 4.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İntegratif ve fonksiyonel tıp kavramlarını tanımlar. 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
İntegratif ve fonksiyonel tıp perspektifinden sağlığı ve hastalığı açıklar. 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sindirim sistemi fizyopatolojisi, disbiyozis, sindirim sistemi sorunlarına fonksiyonel tıp yaklaşımı.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
2Bağırsakları onarıcı yaklaşımlar.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
3Lyme hastalığı ve diğer gizli enfeksiyonlar.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
4Anti-inflamatuvar ajanlar. Önceden verilen ders notuna hazırlık.
5İmmün disfonksiyon.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
6Besin alerjileri, hassasiyeti ve intoleransı.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
7Enerji üretimi, enerji üretimindeki sorunlar, mitokondriyal sistem destekleyicileri.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
8Kronik ağrı sendromu ve kronik yorgunluk sendromu.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
9Chronic ağrı sendromu. Önceden verilen ders notuna hazırlık.
10Nörodejenerasyon.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
11GETAT uygulamalarının biyokimyasal yolakları 1.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
12GETAT Uygulamalarının biyokimyasal yolakları 2.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
13GETAT Uygulamalarının biyokimyasal yolakları 3.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
14GETAT Uygulamalarının biyokimyasal yolakları 4.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
Kaynak
Goodman & Gilman’nın Tedavinin Farmakolojik Temeli - / Laurence L.Brunton - John S.Lazo - Keith L.Parker Nobel Tıp Kitapevleri Yayınları,İstanbul, 2008 Katzung & Trevor's Pharmacology Examination and Board Review: Eighth Edition McGraw-Hill Medical Publishing USA, 2008. Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 13. Baskı - Prof.Dr. Oğuz Kayaalp, Pelikan Yayınları, 2012. Sağlık Bilimleri için Farmakoloji- Dr. Öğr. Ü. A. Arzu SAYIN ŞAKUL, İstanbul Tıp Yayınevi-2021
Öğrencilerle paylaşılan ders notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, literatürü izleme, değerlendirme ve araştırmaya yönelik ileri bilgiye sahiptir.
X
2
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir.
X
3
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar.
X
4
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
5
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
6
Mesleki etkinlik ve araştırmalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
7
Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir.
X
8
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır.
X
9
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
X
10
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
11
Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 30/03/2023 - 15:56Son Güncelleme Tarihi: 30/03/2023 - 15:58