Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNTEGRATİF VE FONKSİYONEL TIP BİLİMLERİ II | GTTD1214018 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders; integratif ve fonksiyonel tıp konularında bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sindirim sistemi fizyopatolojisi, disbiyozis, sindirim sistemi sorunlarına fonksiyonel tıp yaklaşımı.,Bağırsakları onarıcı yaklaşımlar.,Lyme hastalığı ve diğer gizli enfeksiyonlar.,Anti-inflamatuvar ajanlar. ,İmmün disfonksiyon.,Besin alerjileri, hassasiyeti ve intoleransı.,Enerji üretimi, enerji üretimindeki sorunlar, mitokondriyal sistem destekleyicileri.,Kronik ağrı sendromu ve kronik yorgunluk sendromu.,Chronic ağrı sendromu. ,Nörodejenerasyon.,GETAT uygulamalarının biyokimyasal yolakları 1.,GETAT Uygulamalarının biyokimyasal yolakları 2.,GETAT Uygulamalarının biyokimyasal yolakları 3.,GETAT Uygulamalarının biyokimyasal yolakları 4.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İntegratif ve fonksiyonel tıp kavramlarını tanımlar. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
İntegratif ve fonksiyonel tıp perspektifinden sağlığı ve hastalığı açıklar. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sindirim sistemi fizyopatolojisi, disbiyozis, sindirim sistemi sorunlarına fonksiyonel tıp yaklaşımı. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
2 | Bağırsakları onarıcı yaklaşımlar. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
3 | Lyme hastalığı ve diğer gizli enfeksiyonlar. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
4 | Anti-inflamatuvar ajanlar. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
5 | İmmün disfonksiyon. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
6 | Besin alerjileri, hassasiyeti ve intoleransı. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
7 | Enerji üretimi, enerji üretimindeki sorunlar, mitokondriyal sistem destekleyicileri. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
8 | Kronik ağrı sendromu ve kronik yorgunluk sendromu. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
9 | Chronic ağrı sendromu. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
10 | Nörodejenerasyon. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
11 | GETAT uygulamalarının biyokimyasal yolakları 1. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
12 | GETAT Uygulamalarının biyokimyasal yolakları 2. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
13 | GETAT Uygulamalarının biyokimyasal yolakları 3. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
14 | GETAT Uygulamalarının biyokimyasal yolakları 4. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
Kaynak |
Goodman & Gilman’nın Tedavinin Farmakolojik Temeli - / Laurence L.Brunton - John S.Lazo - Keith L.Parker Nobel Tıp Kitapevleri Yayınları,İstanbul, 2008 Katzung & Trevor's Pharmacology Examination and Board Review: Eighth Edition McGraw-Hill Medical Publishing USA, 2008. Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 13. Baskı - Prof.Dr. Oğuz Kayaalp, Pelikan Yayınları, 2012. Sağlık Bilimleri için Farmakoloji- Dr. Öğr. Ü. A. Arzu SAYIN ŞAKUL, İstanbul Tıp Yayınevi-2021 |
Öğrencilerle paylaşılan ders notları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, literatürü izleme, değerlendirme ve araştırmaya yönelik ileri bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | X | |||||
4 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
5 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
6 | Mesleki etkinlik ve araştırmalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | X | |||||
7 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | X | |||||
8 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır. | X | |||||
9 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | X | |||||
10 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
11 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 7 | 2 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 2 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 2 | 28 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 7 | 2 | 14 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 14 | 2 | 28 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 60 | 60 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 7 | 1 | 7 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 239 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(239/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNTEGRATİF VE FONKSİYONEL TIP BİLİMLERİ II | GTTD1214018 | Bahar Dönemi | 2+0 | 2 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders; integratif ve fonksiyonel tıp konularında bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sindirim sistemi fizyopatolojisi, disbiyozis, sindirim sistemi sorunlarına fonksiyonel tıp yaklaşımı.,Bağırsakları onarıcı yaklaşımlar.,Lyme hastalığı ve diğer gizli enfeksiyonlar.,Anti-inflamatuvar ajanlar. ,İmmün disfonksiyon.,Besin alerjileri, hassasiyeti ve intoleransı.,Enerji üretimi, enerji üretimindeki sorunlar, mitokondriyal sistem destekleyicileri.,Kronik ağrı sendromu ve kronik yorgunluk sendromu.,Chronic ağrı sendromu. ,Nörodejenerasyon.,GETAT uygulamalarının biyokimyasal yolakları 1.,GETAT Uygulamalarının biyokimyasal yolakları 2.,GETAT Uygulamalarının biyokimyasal yolakları 3.,GETAT Uygulamalarının biyokimyasal yolakları 4.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İntegratif ve fonksiyonel tıp kavramlarını tanımlar. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
İntegratif ve fonksiyonel tıp perspektifinden sağlığı ve hastalığı açıklar. | 10, 13, 16, 18, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sindirim sistemi fizyopatolojisi, disbiyozis, sindirim sistemi sorunlarına fonksiyonel tıp yaklaşımı. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
2 | Bağırsakları onarıcı yaklaşımlar. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
3 | Lyme hastalığı ve diğer gizli enfeksiyonlar. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
4 | Anti-inflamatuvar ajanlar. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
5 | İmmün disfonksiyon. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
6 | Besin alerjileri, hassasiyeti ve intoleransı. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
7 | Enerji üretimi, enerji üretimindeki sorunlar, mitokondriyal sistem destekleyicileri. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
8 | Kronik ağrı sendromu ve kronik yorgunluk sendromu. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
9 | Chronic ağrı sendromu. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
10 | Nörodejenerasyon. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
11 | GETAT uygulamalarının biyokimyasal yolakları 1. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
12 | GETAT Uygulamalarının biyokimyasal yolakları 2. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
13 | GETAT Uygulamalarının biyokimyasal yolakları 3. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
14 | GETAT Uygulamalarının biyokimyasal yolakları 4. | Önceden verilen ders notuna hazırlık. |
Kaynak |
Goodman & Gilman’nın Tedavinin Farmakolojik Temeli - / Laurence L.Brunton - John S.Lazo - Keith L.Parker Nobel Tıp Kitapevleri Yayınları,İstanbul, 2008 Katzung & Trevor's Pharmacology Examination and Board Review: Eighth Edition McGraw-Hill Medical Publishing USA, 2008. Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 13. Baskı - Prof.Dr. Oğuz Kayaalp, Pelikan Yayınları, 2012. Sağlık Bilimleri için Farmakoloji- Dr. Öğr. Ü. A. Arzu SAYIN ŞAKUL, İstanbul Tıp Yayınevi-2021 |
Öğrencilerle paylaşılan ders notları. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, literatürü izleme, değerlendirme ve araştırmaya yönelik ileri bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda ileri düzey bilgiye sahiptir. | X | |||||
3 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ilgili disiplinlerden kişilerle işbirliği yapar. | X | |||||
4 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | ||||||
5 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir. | X | |||||
6 | Mesleki etkinlik ve araştırmalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar. | X | |||||
7 | Araştırma etiği konusunda bilgi edinir ve araştırmayı dökümante etmenin kurallarını bilir. | X | |||||
8 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır. | X | |||||
9 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp ile ilgili ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir. | X | |||||
10 | Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir. | ||||||
11 | Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp alanı ile ilgili sahip olduğu ileri düzey bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve disiplinler arası işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |