Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YEŞİL MÜHENDİSLİKİESY1212056Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers, insan topluluklarının, doğal, ekonomik ve sosyal kaynakların niceliğini, kalitesini veya mevcudiyetini bozmadan, yaşam kalitesini süresiz olarak sürdürme ve geliştirme kapasitesine ve fırsatına sahip olduğu sürdürülebilir bir gelecek sağlacak bilgileri aktarmayı amaç edinmiştir. Dersin amacı inşaat sektöründe yapıların sürdürülebilir ve dirençli yapılar olmaları için gereken planlama, tasarım, inşaat ve inşaat sonrası yapılacakları uluslararası yaygın kullanılan çerçevelerle anlatmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,YAŞAM KALİTESİ,GUVENLİK,İNŞAATIN ETKİLERİNİN AZALTILMASI,LİDERLİK,YAŞAM DÖNGÜSÜ ANALİZİ,KAYNAKLARIN TAHSİSİ,ENERJİ ve SU VERİMLİLİĞİ,DOĞAL ÇEVRE,ARAZİ KORUNUMU,ALYAPI ve SEL,Net Gömülü Enerji,İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE SAVUNMASIZLIK,DAYANIKLILIK; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Vaka analizlerinden sürdürülebilirlikle ilgili kriterleri analiz edebilir.10, 13, 14, 16, 2, 4, 5, 9A, E, F
Uluslararası standartları ve metrikleri öğrenir.10, 13, 19, 2, 4, 5, 9A, E, F
Yapı sektöründe inşaat yapıları ölçeğinde sürdürülebilirlik kavramları öğrenir.12, 14, 18, 2, 4, 5, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GirişVocabulary
2YAŞAM KALİTESİ
3GUVENLİK
4İNŞAATIN ETKİLERİNİN AZALTILMASI
5LİDERLİK
6YAŞAM DÖNGÜSÜ ANALİZİ
7KAYNAKLARIN TAHSİSİ
8ENERJİ ve SU VERİMLİLİĞİ
9DOĞAL ÇEVRE
10ARAZİ KORUNUMU
11ALYAPI ve SEL
12Net Gömülü Enerji
12İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE SAVUNMASIZLIK
14DAYANIKLILIK
Kaynak
https://www.asce.org/sustainability/ https://ascelibrary.org/toc/jcemd4/139/12 ENVISION Kılavuzu
YAŞAM DÖNGÜSÜ RAPORU: https://www.asce.org/life_cycle_cost_analysis_report/

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı111
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)1
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
YEŞİL MÜHENDİSLİKİESY1212056Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers, insan topluluklarının, doğal, ekonomik ve sosyal kaynakların niceliğini, kalitesini veya mevcudiyetini bozmadan, yaşam kalitesini süresiz olarak sürdürme ve geliştirme kapasitesine ve fırsatına sahip olduğu sürdürülebilir bir gelecek sağlacak bilgileri aktarmayı amaç edinmiştir. Dersin amacı inşaat sektöründe yapıların sürdürülebilir ve dirençli yapılar olmaları için gereken planlama, tasarım, inşaat ve inşaat sonrası yapılacakları uluslararası yaygın kullanılan çerçevelerle anlatmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,YAŞAM KALİTESİ,GUVENLİK,İNŞAATIN ETKİLERİNİN AZALTILMASI,LİDERLİK,YAŞAM DÖNGÜSÜ ANALİZİ,KAYNAKLARIN TAHSİSİ,ENERJİ ve SU VERİMLİLİĞİ,DOĞAL ÇEVRE,ARAZİ KORUNUMU,ALYAPI ve SEL,Net Gömülü Enerji,İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE SAVUNMASIZLIK,DAYANIKLILIK; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Vaka analizlerinden sürdürülebilirlikle ilgili kriterleri analiz edebilir.10, 13, 14, 16, 2, 4, 5, 9A, E, F
Uluslararası standartları ve metrikleri öğrenir.10, 13, 19, 2, 4, 5, 9A, E, F
Yapı sektöründe inşaat yapıları ölçeğinde sürdürülebilirlik kavramları öğrenir.12, 14, 18, 2, 4, 5, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GirişVocabulary
2YAŞAM KALİTESİ
3GUVENLİK
4İNŞAATIN ETKİLERİNİN AZALTILMASI
5LİDERLİK
6YAŞAM DÖNGÜSÜ ANALİZİ
7KAYNAKLARIN TAHSİSİ
8ENERJİ ve SU VERİMLİLİĞİ
9DOĞAL ÇEVRE
10ARAZİ KORUNUMU
11ALYAPI ve SEL
12Net Gömülü Enerji
12İKLİM DEĞİŞİKLİĞİNE SAVUNMASIZLIK
14DAYANIKLILIK
Kaynak
https://www.asce.org/sustainability/ https://ascelibrary.org/toc/jcemd4/139/12 ENVISION Kılavuzu
YAŞAM DÖNGÜSÜ RAPORU: https://www.asce.org/life_cycle_cost_analysis_report/

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
X
2
Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir ve mühendisliğin ilişki kurduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilir.
X
3
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları yorumlar, yeni ve özgün fikirler geliştirerek çözümler.
4
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
X
5
Mühendislik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir.
X
6
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
X
7
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır; gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
9
Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.
10
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 09/11/2023 - 17:53Son Güncelleme Tarihi: 09/11/2023 - 17:53