Program Bilgileri
Amaç
Sağlık Sistemleri Mühendisliği Doktora Programının amacı mezunlarının bu alandaki güncel gelişmeleri takip edebilecek bilgi ve beceri ile donatılmış, sanayi ve araştırma kurumlarında tasarım, üretim, uygulama ve AR-GE çalışmalarında başarı ile görev alabilecek, problem çözmede sistematik yaklaşıma sahip, takım çalışmasına yatkın, çevreye duyarlı, sosyal, ekonomik ve etik konularında bilinçli ve sorumlu, lider özelliklerine sahip, özgün bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilecek bireyler olması hedeflenmektedir.Kazanılan Derece
DoktoraKayıt ve Kabul Koşulları
Lisans veya Yüksek Lisans Diploması, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitime Giriş Sınavı (ALES), YDS/YÖKDİL veya TOEFLMezuniyet Koşulları
Öğrencilerin minimum 240 AKTS toplayarak, gerekli tüm teknik dersleri, seminer, Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Etik dersi ile yeterlik sınavı tez önerisi ve doktora tezi ve savunmasını başarı ile tamamlaması gerekmektedir.Önceki Öğrenimin Tanınması
Öğrenciler, daha önce kayıt oldukları yükseköğretim kurumlarından veya denkliği kabul edilmiş bir kuruluştan almış ve başarmış oldukları derslerden muaf olmak için başvuruda bulunabilirler. Muafiyet istekleri, gerekli hallerde, ilgili dersi veren öğretim elemanının görüşü alınarak, yönetim kurulunca karara bağlanır.Ders Planı- AKTS Kredileri
* Bu ders planı tablosunda gösterilen dersler öğrenci işlerindeki güncel ders plan bilgilerini göstermektedir.
** İlgili dönemde zorunlu dersler mutlaka açılırken, seçmeli ve programa bağlı seçmeli derslerin açılması tercih ve kontenjan durumuna bağlı olarak değişkenlik gösterebilir.
*** Mesleki klinik derslerin teorik ve uygulama ders saatleri, haftalık değil toplam ders saatini ifade etmektedir.
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme kazanımları vs. detay bilgilerini görmek için aşağıdaki tabloda dersin ismine tıklayınız.
1. Yarıyıl Ders Planı (Güz Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
SSMD1151350 | DOKTORA SEMİNER | Türkçe | - | 4 | ||
SSMD1110117 | İLERİ VERİ MADENCİLİĞİ | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SSMD1110118 | UYGULAMALI SAĞLIK PROJELERİ YÖNETİMİ | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SSMD1113861 | KARDİYOVASKÜLER MÜHENDİSLİĞİ | Türkçe | 3 | 3 | 6 | |
SSMD1161410 | FİZİK TEDAVİ VE KLİN. DEĞER. İÇİN BİYO. CİHAZ. TAS. | Türkçe | 3+2 | 4 | 8 | |
SSMD1169720 | İLERİ MODELLEME VE OPTİMİZASYON | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SSMD1169730 | SSM İÇİN GÜDÜMLÜ ARAŞTIRMA I | Türkçe | - | 16 | ||
SSMD1169740 | UYGULAMALI BİYOİSTATİSTİK | Türkçe | 3 | 3 | 8 |
2. Yarıyıl Ders Planı (Bahar Dönemi) | ||||||
Kodu | Ders | Dil | T+U | UK | AKTS | İndir |
SSMD1220650 | SAĞLIK HİZMETLERİNİN PLANLANMASI | Türkçe | 3 | 3 | 10 | |
SSMD1220830 | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Türkçe | 3 | 3 | 10 | |
SSMD1210119 | ÇİZELGELEME TEORİSİ | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SSMD1210121 | SAĞLIK SİSTEMLERİNDE RASSAL SÜREÇLER | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SSMD1213996 | SAĞLIK SİSTEMLERİ BENZETİMİNDE İLERİ KONULAR | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SSMD1261550 | BİYOMEDİKAL UYGULAMALAR İÇİN MAKROMOLEKÜLER TASARIMLAR | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SSMD1261590 | HESAPLAMALI BİYOFİZİK : YÖNTEMLER VE METODLAR | Türkçe | 3 | 3 | 8 | |
SSMD1269760 | SSM İÇİN GÜDÜMLÜ ARAŞTIRMA II | Türkçe | - | 16 |
Program Yeterliliği
Kuramsal, Olgusal
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
Program Çıktısı TYYÇ Temel Alan Matrisi | |
Temel Alan Yeterliliği | Program Yeterliliği |
BİLGİ | |
Kuramsal, Olgusal | |
1-Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak beşeri bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, bununla ilgili çalışmalar yürütür ve alanına yenilik getirecek özgün tanım ve kavramlar oluşturur.
|
-
|
2-Beşeri bilimler alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme, yeni ve karmaşık fikirleri, tartışmaları ve gelişmeleri çözümleyebilme ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
|
-
|
3-Beşeri bilimler alanında sahip olunan ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri geliştirebilmek ve derinleştirebilmek için ilgili alandaki yerli ve yabancı bilgi kaynaklarını tanır.
|
-
|
BECERİLER | |
Bilişsel, Uygulamalı | |
1-Beşeri bilimler alanındaki gelişmeleri ve bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, inceler ve kullanır.
|
-
|
2-Beşeri bilimler alanına yenilik getiren bir düşünce, yöntem veya uygulama geliştirir; beşeri bilimler alanında bilinen bir düşünce, yöntem ve uygulamayı farklı bir alana uygular.
|
-
|
3-Özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
|
-
|
4-Beşeri bilimler alanında yeni ve karmaşık düşüncelerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar.
|
-
|
5-Beşeri bilimler alanlarıyla ilgili çalışmalarda kullanılan araştırma yöntem ve tekniklerini en üst düzeyde kullanır.
|
-
|
YETKİNLİKLER | |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |
1-Özgün bir çalışmayı, programı ve projeyi bağımsız olarak gerçekleştirerek ilgili alandaki bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
|
-
|
2-Beşeri bilimler alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirirerek bilginin sınırlarını genişletir.
|
-
|
3-Alanı ile ilgili uluslararası ve ulusal yayınlar yapar.
|
-
|
4-Beşeri bilimler alanında özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
|
-
|
5-Ulusal veya uluslararası projelerde yer alır ve/veya yeni projeler geliştirir.
|
-
|
Öğrenme Yetkinliği | |
1-Beşeri bilimler alanında yaratıcı ve eleştirel düşünür, sorun çözebilme, karşılaştırabilme, planlayabilme gibi üst düzey karar alma süreçlerini kullanarak alanıyla ilgili yeni düşünce, model, yöntemler ve uygulamalar geliştirir.
|
-
|
2-Beşeri bilimler alanında ileri düzeydeki bilgileri, kuramsal ve uygulamalı çalışmalarla sorumluluğu altındaki kişilere anlatır.
|
-
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |
1-Beşeri bilimler alanındaki ilişkileri yönlendiren norm ve kuralları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
|
-
|
2-Beşeri bilimler alanında bulunan uzman kişiler ile alanındaki konuları tartışırken özgün görüşler öne sürer ve alanındaki yetkinliğini ve disiplinler arası bakış açısını gösteren etkili bir iletişim kurar.
|
-
|
3-Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
|
-
|
4-Beşeri bilimler alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
Alana Özgü Yetkinlik | |
1-Beşeri bilimler alanındaki bilimsel, kültürel ve sanatsal gelişmeleri tanıtarak, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur.
|
-
|
2-Beşeri bilimler alanıyla ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde en üst düzeyde karar verir, ilgili kişi ve kurumlar ile yapıcı ve yararlı etkileşim kurar.
|
-
|
3-Beşeri bilimler alanı ile ilgili konularda karşılaşılan bilimsel, kültürel, sanatsal ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.
|
-
|
4-Beşeri bilimler alanıyla ilgili karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik yapılan çalışmalarla ilgili kişi ve kuruluşların karar alma süreçlerini destekler.
|
-
|
5-Tarihi ve kültürel mirasın ve çevrenin korunmasına yönelik olarak ilgili alandaki akademik ve mesleki kurum ve kuruluşların faaliyetlerine katkıda bulunur.
|
-
|
6-Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçleri yönetir.
|
-
|
İstihdam Olanakları
Alanında uluslararası düzeyde başarıya sahip öğretim üyelerinden eğitim alma ve beraber araştırma çalışmaları yürütme imkânına sahip olacak olan mezunlarımız, büyük sanayi şirketleri, IT teknoloji şirketleri, araştırma merkezleri, devlet kurumları ve benzer kuruluşların bünyesinde istihdam edilebileceklerdir. Doktor unvanına sahip mezunlarımız, akademik çalışmalarına doktora sonrası araştırmacı veya öğretim üyesi olarak devam edebilecekleri gibi, özel sektörde faaliyet göstermeyi de tercih edebilirler.Üst Dereceye Geçiş
Mezunlar doktora sonrası araştırma programlarına başvurabilir veya akademik pozisyon bulabilirler.Eğitim Türü
Örgün EğitimÖlçme ve Değerlendirme
Ders ve Tez çalışmalarını başarı ile tamamlamaBölüm/Program Başkanı
Öğrenme Durumları
Öğrenme durumları öğrencilerin yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünme becerilerini mantıksal, matematiksel düşünme becerileri gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeyi hedefler. Bunun yanında öğrencilerin meta-bilişsel becerilerini geliştirmeyi hedefler. Öğrenme durumları öğrenme stratejileri, yöntemleri, tekniklerinin yanında kullanılan araç gereçler ile ölçme değerlendirme yöntemlerini kapsamaktadır. Programlarda kullanılan öğrenme durumları aşağıdaki listede verilmiştir:
Öğrenme Durumları * | Başlıca öğrenme faaliyetleri | Kullanılan Araçlar |
---|---|---|
Tam Öğrenme Modeli | Ön bilgiler/öğrenci hazır bulunuşluğu tesbit edilir. Uygun öğretim yöntemleri ve teknikleri seçilir. Ders işlenir.Öğrenme eksikleri saptanır. Eköğretim ya da tamalayıcı öğretim planı uygulanır. | Bilişsel stratejiler, model ve teknikler |
Tartışma Yöntemi | Dinleme, konuşma, soru sorma, cevap üretme, görüş geliştirme ve sorgulama, görüş inceleme ve araştırma, eleştirel düşünce üretme, yaratıcı düşünce üretme, (çalıştay, panel, zıt panel, açıkoturum, münazara teknikleri uygulanır) kolegyum, forum, akvaryum tekniği. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salon, çalıştay. |
Gösterip Yapma Yöntemi | Öğretim elemanının bir araç veya gereçin kullanımı göstermesi, öğretim elemanın bir performansı/uygulamayı/pratiği gerçekleştirerek öğrenciye göstermesi, öğrencilerin araç veya gereçi kullanımı tekrar etmesi , öğrencinin bir performansı/uygulamayı/pratiği tekrar etmesi. | Öğrenim hedefi ve konuya uygun gerçek araç gereçler veya model araç ve gereçler,çoklu ortam araçları , video ve animasyonları) , bilgisayar. |
Problem Çözme Yöntemi | Bilimsel/teorik ve/ veya gerçek hayat ilişkin bir problemi saptama, probleme ilişkin verileri analiz etme, alternatif çözüm önerileri geliştirme, uygun çözüm yöntemini seçme, probleme ilişkin çözümü değerlendirme , bireysel çalışma | Ders kitapları, araştırma raporları, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları), bilgisayar |
Örnek Olay Yöntemi | Örnek olayların sunumu, örnek olayları keşfetme, tipik olayları örnekleme, aykırı olayları örnekleme, örnek olayları karşılaştırma, örnek olay analizi, örnek olay yorumu, örnek olayı değerlendirme. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (vakaya ilişkin metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyon, karikatür), bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar. |
Bireysel Çalışma Yöntemi | Öğrenci ilgi, merak ve motivasyonu, öğrenim hedefi, konuya göre detaylı araştırma ve inceleme; derinlemesine araştırma ve inceleme, kapsamlı Okuma, dinleme ve izleme, bir performası tekrar etme. | Kütüphane, e-kütüphane, laboratuvar, atölye |
Rol Oynama ve Drama Tekniği | Senoya metini tanıtma, öğrencilere rollere rolları dağıtma, öğrencilerin rolleri çalışması, öğrencilerin senoryayu işbirliği içinde gerçekleştirmesi, senoryo metni analiz etme ve değerlendirme yapılır. Drama yapılacak konu ve durum öğretim elemanı tarafindan belirlenir. Drama tekniği uygulandığında gerçek hayatta bir probleme ilişkin öğreciler doğaçlama canlandırma yaparlar. Öğrencilerle birlikte dramama durumu analiz edilir. | Senoryo metni, tiyatro salonu, sınıf ortamı, konferans salonu, video ve ses, görütü kayıtları. |
Soru - Cevap Tekniği | Sokratik sorular sorma, cevapları eleştirme, soru üretme, cevap üretme, eleştirme, yaratıcı cevapları analiz etme ve değerlendirme, yapılandılmış sorular sorma ve cevaplar ürütme, kapalı uçlu sorular sorma ve cevap üretme | Ders kitapları, önerilen kitaplar, çalışma yaprakları, soru bankası , çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video, karikatür ve animasyonlar) |
Deney yapma Tekniği | Bilimsel deney düzeneği kurma, bilimsel deneyi uygulama, bilimsel deney verilerini toplama, işleme ve dönüştürme, bilimsel deney sonuçu tahmin etme, bilimsel deneyi açıklama, bilimsel deney sonuçlarını değerlendirme, deney simülayonu. | Laboratuvar, atölye,uygulama alanları, bilgisayar yazılımları, standart derslik teknolojileri. |
Mikro Öğretim Tekniği | Sunum yapma performansı sergileme, yansıtıcı düşünce becerilerini geliştirme, öğrenci öz değerlendirme yapar. Öğretim elemanı öğrencilere konuları (seminer konuları da olabilir) dağıtır. Öğrenciler konuları inceler; araştır. Öğrenci sunumları hazırlanır. Öğrenci sunumlarını gerçekleştirir. Öğrencinin video kayıtları izlenir. | Kamera, video kayıt cihazları, kontrol listesi, rubrik, dereceleme ölçeği, gözlem formu. |
Beyin Fırtınası Tekniği | Görüş geliştirme, soru geliştirme, gözlem durumlarını ifade etme, eleştirel düşünce geliştirme, problem çözme, grup/takım çalışması, dinleme ve konuşma. | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar. |
Proje Temelli Öğrenme Modeli | Gerçek hayata ilişkin bir problem durumu senaryosu oluşturma, gerçek hayata ilişkin problem durumu tespit etme, probleme ilişkin veri toplama, veri analiz etme, veri işleme ,veri dönüştürme, altenatif çözüm önerileri geliştirme, uygun çözüm yöntemi seçme, çözüm yöntemini uygulama / çözüme ilişkin bir model/tasarım/somut bir ürün oluşturma/ somut bir hizmet üretme, model/tasarı/ somut ürün/hizmeti değerlendirme, Proje ürünlerini sergileme | Problem senoryosu metinleri/Örnek projeler,veri tabanları, kitaplar, araştırma raporları, laboratuvar, atölye,uygulama alanları, kütüphane, bilgisayar yazılımları, standart derslik teknolojileri, projeye konusuna göre araç ve gereçler |
Tersine Beyin Fırtınası Tekniği | Problemleri saptama, problemleri sıralama, problemleri sınıflandırma | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (balık kılçıkları, metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar |
Benzetim/Simülasyon Tekniği | Riskli, tehlikeli, pahalı, uzun zaman alan uygulama/pratiklere ilişkin simülasyonların gerçekleştirilmesi. | Simülasyon ortamı, Bilgisayar |
Kavram Haritası Tekniği | Kavramları ayırt etme, kavramları sıralama, kavramları sayma, kavramları ilişkilendirme, kavramsal çerceveyi analiz etme | Kavram haritaları |
Probleme Dayalı Öğrenme Modeli | Gerçek hayata ilişkin bir problem durumu yansıtıcı senorya oluşturma, gerçek hayata ilişkin problem durumu tespit etme, probleme ilişkin veri toplama, veri analiz etme, veri işleme ,veri dönüştürme, altenatif çözüm önerileri geliştirme | Problem senoryosu metinleri ,veri tabanları, kitaplar, araştırma raporları, laboratuvar, atölye,uygulama alanları, kütüphane, bilgisayar yazılımları, standart derslik teknolojileri, projeye konusuna göre araç ve gereçler |
Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim | Çevrimiçi Ders Platformları : İşbirliği ve iletişim kurma, dijital okuryazarlık etkinlikleri, bilgi paylaşma, teknoloji kullanımını geliştirme, yaratıcı düşünme etkinlikleri, problem çözme, eleştirel düşünce üretme. Öğretim elemanlarının ders materyallerini paylaştığı, ödev toplayabildiği ve öğrencilerle etkileşime girdiği ortamlardır. E-Kitaplar ve Dijital İçerikler : Okuma, yazma, anlama, yorumlama, yaratıcı düşünce etkinlikleri, dil kullanımı, inceleme, araştırma yapma, teknoloji kullanma, eleştirel düşünce üretme etkinlikleri. Öğrencilere interaktif içerikler sunularak öğrenme ortamı ve materyalleri daha çekici hale getirildiği ortamlardır. Web Seminerleri ve Canlı Dersler : İletişim, işbirliği kurma, takım çalışması, sunum yapma, teknoloji kullanma becerileri, sorun çözm, Öğrencilerle uzaktan canlı etkileşime geçilen interaktif ortamlardır. Uygulama ve Simülasyonlar : Problem çözme, teknoloji kullanma, analitik düşünme, iletişim kurma, karar verme, takım çalıması ve işbirliği kurma. Öğrencilerin kavramları deneyimleme fırsatı sunan ortamlardır. Dijital Oyun Tabanlı Öğrenme : Problem çözme becerisi, teknoloji kullanma becerisi, yaratıcı düşünce geliştirme, hızlı karar verme, strateji geliştirme, işbirliği ve takım çalışması. Öğrenmeyi eğlenceli hale getirmek ve öğrenmede kalıcılığı artırmak için dijital ortamlarda hazırlanan veya oynanan oyunlar. Adaptif Öğrenme Sistemleri : Mantıksal matematiksel düşünme etkinlikleri , okuma, yazma, anlama, yorumlama, eleştirel düşünme etkinlikleri. Öğrencilerin zayıf olduğu yanları tespit edip o alana özgü çalışmalar ve etkinlikler yapmak için sunulan ortamlardır. Sanal Gerçeklik (VR) ve Arttırılmı Gerçeklik (AR) : Simülasyon ve pratik uygulamalar, yaratıcı düşünme etkinlikleri, teknoloji kullanma, planma, proglama, sosyal etkileşim kurma ve iletişim kurma. 3D sanal ortamlara öğrenmeyi eğlenceli ve etkileşimli bir şekilde gerçekleştirmek için kullanılan ortamlardır. Sosyal Medya ve İnteraktif Platformlar : İletişim, işbirliğ kurmai, takım çalışması, proje yönetimi, interaktif içerik üretme, eleştirel düşünme etkinlikleri. Öğrencilerin herhangi bir konu hakkındaki düşüncelerini paylaşmak, etkileşimde olmak ve içerik üretmelerini desteklemek için kullanılan kişisel platformlardır. Veri Analizi ve İzleme Araçları : Analitik düşünme etkinlikleri,mantıksal matematiksel düşünme etkinlikleri, problem çözme, karar verme, iletişim kurma. Öğrenci performanlarını değerlendirmek , izlemek, öğrenci güçlüklerini belirlemek ve buna göre ders planları oluşturmak için kullanılan araçlardır. Yapay Zeka Teknolojileri : Veri analizi ve tahminleme, oyun ve strateji geliştirme, güvenlik ve tehdit analizi yapma, teknoloji kullanma becerileri, robotik ve otomasyon becerileri, yaratıcı düşünme becerileri, computasyonel düşünme becerileri. | Moodle, Google Classroom, Edmodo, Edupage vb. Google Play Books, Apple Books, Amazon Kindle Store, BookBoon, OpenStax vb. Zoom, Microsoft Teams, Google Meet, Adobe Connect, GoToMeeting vb. NASA Eyes on the Solar System, FlightGear, Virtual Biology Lab, CarSim, SimCity vb. Strateji ve bulmaca oyunları, Simülasyon ve yapım oyunları, görev oyunları, gerçek zamanlı çok oyunculu oyunlar vb. Udemy, Khan Academy, Duolingo, Cognii, Smart Sparrow vb. Oculus Rift, PlayStation VR, Samsung Gear VR, Google CardBoard, Pokemon Go, Arlit, Google ARCore, SnapChat ve Instagram Filtreleri vb. Facebook, instagram, twitter, linledIn,Snapchat, pinterest, youtube, twitch, reddit, discord vb. Google Analytics, Microsoft Power BI, Splunk, Adobe Analytics vb. ChatGPT, Google AI, Deeply, DıaloGPT. Amazon Alexa, Tesla Autopilot vb. |
Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli | Keşfetme, örnek olay bulma, neden sonuç ilişkisi kurma, sorgulama, inceleme, araştırma ( öğrenme halkaları=3E,5E,7E modelleri | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salonu |
İşbirlikli Öğrenme Modeli | İşbirliği kurma, iletişim kurma, liderlik yapma, görev paylaşma, sorumluluk paylaşma, birlikte öğrenme, sosyal etkileşim kurma. Öğrenciler arasından heterojen gruplar oluşturulur. Görev gruplara verilir. Proje, performans, problem çözme, rol oynama, klasik ödev gibi görevleri öğrenci grubları birlikte yapar. Bireysel veya grup değerlendirmesi yapılır.Ayrılıp Birleşme I; Ayrılıp birleşme tekniği II ; Öğrenci takımları-başarı grupları;Ekip destekli bireyselleştirme tekniği Takım-oyun turnuva tekniği; Görüşme teknikleri, Akranla Öğretim Tekniği , Tutor öğretim Tekniği uygulanır. | Sınıf içi ve sınıf dışı, okul içi ve okul dışı ortamlar. |
Deneyimle Öğrenme Modeli | Fakülte- dış paydaş( sanayi kuruluşları, okullar ve diğer ) işbilliği kurulur. Öğrenciler mesleki becerileri gerçek ortamında doğrudan gözlemler. Gözlem sonuçları sınıf içi ortamda analiz edilir. | Programa göre staj yerleri, mesleki uygulama yerleri, Öğrenci ürün dosyası örneği, gözlem formları ve diğer alteratif ölçme araçları |
Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli | Problem çözme, tartışma, örnek olay sunma, vaka analiz etme, eleştirel düşünce üretme, yaratıcı düşünce üretme, Öğrenim hedefine uygun video kayıtları oluşturulur veya seçilir. Öğrenciler video kayıtları izleyerek ön hazırlık yapar. Sınıf içi ortamda problem çözülür. Problem tartışılır. | Video kayıtları, çevrimiçi ortamlar, sınıf |
Anlatım Yöntemi | Dinleme, konuşma, (düz anlatım, konferans, seminer,nutuk,demeç ve brifing teknikleri uygulanır) | Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları (metin, görüntü, grafik, çizim, ses, video ve animasyonları) , bilgisayar, projeksiyon, çevrim içi ortamlar, konferans salonu |
Klasik Yazılı Sınav | Yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşüncelerin değerlendirmesi için klasik yazılı sınavlar. Bilgi, kavrama, uygulama, analiz gibi bilişsel becerileri değerlendirmek amaçıyla çoktan seçmeli, kısa cevaplı ( boşluk doldurmalı, eşleştirmeli, doğru yanlış ve diğer) sınavlar yapılır. | Yazılı sınav kağıtları, çoktan seçmeli testler, kısa çevaplı testler, karma testler, cevap anahtarları |
Kısa Cevaplı Yazılı Sınav | ||
Sözlü Sınav | Öğrenciye özgü, yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı düşünce becerisi ve bilgi, kavrama, uygulama, analiz ve sentez gibi bilişse beceriler değerlendirmek amaçıyla yapılır. Genel bir ölçme değerlenme yöntemi değildir.her programda uygulanmaz; programa özeldir. | Sözlü soru bankası/ sözlü soru havuzu, çevap anahtarları, kontor listeleri, rubrikler, dereceleme ölçekleri |
Ödev | Öğrencinin bilgi, becerilerini geliştirmek, araştırma ve incelemeye özendirmek, öğrenme eksikliklerini tamamlamak, bir konuda derinleşmeyi sağlamak amaçıyla kullanılır. | Kütüphane, e-kütüphane, kitaplar, makaleler |
Proje Görevi | Problem uygulama yerinin belirlenmesi, veri toplanması ve analiz edilmesi, literatür taraması, sunu/rapor hazırlanılması ve sunulması | İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, ders kitapları veya yardımcı kitaplar |
Kısa Sınav | Öğrenme eksiklerini belirlemek amaçıyla yapılır. Bu durumda öğrenci notlarını yansıtılmaz. Öğrenme hedeflerinin gerçekleşme düzeyi sürece bağlı olarak değerlendirilmek amaçıyla yapılabilir. Bu durumda öğrenci notlarına yansıtılabilir. | Çalışma yaprakları, soru bankası, soru havuzu, cevap anahtarı |
Performans Görevi | Öğrencileri bütünsel ( bilişsel, duyuşsal ve psikomotor) olarak değerlendirmek hedeflendiği durumlarda kullanılır. Öğrenme süreçi ve öğrenme ürünleri ölçmek ve değerlendirmek amaçıyla yapılır. Performans ödevleri en az iki haftalık bir iş yükü içerir. | Problem senoryosu metinleri,kontor listeleri, rubrikler, dereceleme ölçekleri |
Ders - Program Yeterlilikleri İlişkileri
Ders | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 2 | 1 | 5 |
BİYOMEDİKAL UYGULAMALAR İÇİN MAKROMOLEKÜLER TASARIMLAR | 1 | 1 | 1 | 2 | 0 | 0 | 1 | 3 | 2 | 1 |
BİYOSENSÖRLER : KONSEPT VE STRATEJİLER | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 |
ÇİZELGELEME TEORİSİ | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 1 | 2 | 1 | 1 |
DOKTORA SEMİNER | 0 | 0 | 3 | 0 | 0 | 2 | 0 | 5 | 5 | 3 |
FİZİK TEDAVİ VE KLİN. DEĞER. İÇİN BİYO. CİHAZ. TAS. | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 2 |
HESAPLAMALI BİYOFİZİK : YÖNTEMLER VE METODLAR | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 0 | 4 |
HÜCRE VE DOKU MÜHENDİSLİĞİ | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 |
İLERİ MODELLEME VE OPTİMİZASYON | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 |
İLERİ VERİ MADENCİLİĞİ | 3 | 5 | 5 | 3 | 4 | 1 | 4 | 4 | 3 | 4 |
KARAR VERME | 4 | 5 | 0 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 0 | 0 |
KARDİYOVASKÜLER MÜHENDİSLİĞİ | 5 | 5 | 3 | 4 | 2 | 0 | 4 | 4 | 4 | 3 |
NANOİLAÇLAR VE NANOMALZEMELER | 2 | 2 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 4 | 5 | 2 |
OPTİMİZASYON İÇİN SEZGİSEL YÖNTEMLER | 4 | 1 | 4 | 3 | 0 | 0 | 1 | 0 | 3 | 0 |
PROTEİN : YAPI VE FONKSİYON İLİŞ. İLERİ KONULAR | 3 | 3 | 4 | 5 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 |
SAĞLIK HİZMETLERİNİN PLANLANMASI | 4 | 0 | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 | 0 | 1 | 0 |
SAĞLIK SİSTEMLERİ BENZETİMİNDE İLERİ KONULAR | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 1 | 4 | 3 | 1 |
SAĞLIK SİSTEMLERİ YÖNETİMİ | 2 | 4 | 1 | 2 | 0 | 3 | 0 | 0 | 1 | 2 |
SAĞLIK SİSTEMLERİNDE RASSAL SÜREÇLER | 4 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 2 | 0 |
SEZİM VE KESTİRİM KURAMI | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 0 | 3 | 5 | 4 | 0 |
SİNİR MÜHENDİSLİĞİNİN TEMELLERİ | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 |
SSM İÇİN GÜDÜMLÜ ARAŞTIRMA I | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
SSM İÇİN GÜDÜMLÜ ARAŞTIRMA II | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
UYGULAMALI BİYOİSTATİSTİK | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 0 | 3 | 0 | 0 | 0 |
UYGULAMALI SAĞLIK PROJELERİ YÖNETİMİ | 3 | 0 | 4 | 0 | 0 | 3 | 4 | 0 | 0 | 0 |
YETERLİK SINAVINA HAZIRLIK | 3 | 2 | 2 | 0 | 2 | 0 | 3 | 0 | 2 | 0 |
İlişkili Ders Sayısı / 26/26 | 99 | 91 | 96 | 83 | 55 | 48 | 73 | 75 | 65 | 45 |
Öğrencilere Uygulanan Anketler
Öğretim elemanı değerlendirme anketi | Kesinlikle katılmıyorum | Katılmıyorum | Kısmen katılıyorum | Katılıyorum | Kesinlikle katılıyorum | Fikrim yok |
---|---|---|---|---|---|---|
Dönem başında dersin amacını, kapsamını ve öğrencidenbeklenenleri anlaşılır bir şekilde açıklar. | ||||||
Dersin kaynaklarını dersin amaçlarına uygun olarak seçer veduyurur. | ||||||
Ders için önerdiği kaynaklara ulaşmada öğrencilere yolgösterir/yardımcı olur. | ||||||
Anlatımı (Dersi sunumu) akıcı, açık ve anlaşılırdır. | ||||||
Öğretim teknolojilerini (etkili bir şekilde) kullanabilir. | ||||||
Sınıfta çok yönlü iletişim ve etkileşim sağlayacakuygulamalara yer verir. | ||||||
Geleneksel öğretim strateji yöntem ve teknikleri konusundagelişmiş bir bilgi birikimine sahiptir. | ||||||
Derste işlediği öğretim yöntemlerini kendi uygulamalarındakullanır. | ||||||
Ders saatleri dışında ders ile ilgili öğrenciye yeterince zamanayırır. | ||||||
Derse düzenli olarak gelir ve zamanı etkin kullanır. | ||||||
Ders sırasında sınıfa hakimiyeti kurmada oldukça başarılıdır. | ||||||
Güncel konular hakkında öğrencileri bilgilendirir. | ||||||
Öğrenci görüşlerine açık tutum ve davranışları ile örnek teşkileder. | ||||||
Başarı ölçme yöntemleri ve araçları (klasik/test/sözlü sınav/proje/ödev vb.) dersin hedef ve içeriği ile uyumludur. | ||||||
Sınav kağıdımla ilgili soru sormak istediğimde bana yardımcı olur. | ||||||
Laboratuvar/saha/uygulama çalışmaları dersin amacı ileuyuşmaktadır. | ||||||
Dersin öğrenme ve öğretme sürecinin yaratıcı düşünme süreç vebecerilerini geliştirir. | ||||||
Ders güncel konu ve konuklarla desteklenir. | ||||||
Yukarıdaki sorular dışında iletmek istedikleriniz |