Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DOKTORA SEMİNERCEED1112457Güz Dönemi0+0-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Muhammed Fatih TOY
Dersi VerenlerDoç.Dr. Muhammed Fatih TOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin öncelikli amacı doktora öğrencilerinin sunum ve tartışma becerilerini geliştirmek, onları doktora programları sırasınca kongre ve konferanslarda yapacakları sözlü bildirilere hazırlamaktır. Bilimsel ve mühendislik kavramlarının sözlü yayılması ve savunulması, bir mühendislik yüksek lisans öğrencisinin mühendislik kariyeri boyunca kullanacağı temel bir iletişim aracıdır. Bu derste öğrenciler sözlü sunum becerilerini geliştirecek beş etkinliğe katılacaklar: gözlem, soru, eleştiri, araştırma ve sunum
Dersin İçeriğiBu ders; Seminer Dersine Giriş,Genel Sunum Teknikleri ve Yapılması/Yapılmaması Gerekenler,Sunulacak Sunum Konularının (Araştırma Makalelerinin) Seçimi,Öğrenci Sunumları 1,Öğrenci Sunumları 2,Öğrenci Sunumları 3
,Öğrenci Sunumları 4,Öğrenci Sunumları 5,Öğrenci Sunumları 6,Öğrenci Sunumları 7,Öğrenci Sunumları 8,Öğrenci Sunumları 9,Öğrenci Sunumları 10,Öğrenci Sunumları 11; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma konusu yada proje önerilerini ve yakın zamanda literatürde yer bulan önemli teknik makalelerinin sunumlarını gerçekleştirir.10, 16, 18D
Teknik ve / veya bilimsel dergilerde sunulan bilgileri analiz eder.10, 16, 18D
Sunum yazılımı kullanarak kaliteli bir bilimsel sunum tasarlar.10, 16, 18D
Tasarladığı bilimsel sunumu sunar.10, 16, 18D
Diğer öğrencilerin çalışmalarının eleştirel olarak değerlendirir.10, 16, 18D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Seminer Dersine GirişKitap ve ders notlarını inceleme
2Genel Sunum Teknikleri ve Yapılması/Yapılmaması GerekenlerKitap ve ders notlarını inceleme
3Sunulacak Sunum Konularının (Araştırma Makalelerinin) SeçimiKitap ve ders notlarını inceleme
4Öğrenci Sunumları 1Kitap ve ders notlarını inceleme
5Öğrenci Sunumları 2Kitap ve ders notlarını inceleme
6Öğrenci Sunumları 3
Kitap ve ders notlarını inceleme
7Öğrenci Sunumları 4Kitap ve ders notlarını inceleme
8Öğrenci Sunumları 5Kitap ve ders notlarını inceleme
9Öğrenci Sunumları 6Kitap ve ders notlarını inceleme
10Öğrenci Sunumları 7Kitap ve ders notlarını inceleme
11Öğrenci Sunumları 8Kitap ve ders notlarını inceleme
12Öğrenci Sunumları 9Kitap ve ders notlarını inceleme
13Öğrenci Sunumları 10Kitap ve ders notlarını inceleme
14Öğrenci Sunumları 11Kitap ve ders notlarını inceleme
Kaynak
"Üniversiteler İçin İngilizce Sunum Konuşma Kılavuzu Presentation Phrasebook" - http://englishforuniversity.com websitesinden eğitim amaçlı ücretsiz indirilmesine izin verilir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications.
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14114
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi1105105
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DOKTORA SEMİNERCEED1112457Güz Dönemi0+0-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Muhammed Fatih TOY
Dersi VerenlerDoç.Dr. Muhammed Fatih TOY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin öncelikli amacı doktora öğrencilerinin sunum ve tartışma becerilerini geliştirmek, onları doktora programları sırasınca kongre ve konferanslarda yapacakları sözlü bildirilere hazırlamaktır. Bilimsel ve mühendislik kavramlarının sözlü yayılması ve savunulması, bir mühendislik yüksek lisans öğrencisinin mühendislik kariyeri boyunca kullanacağı temel bir iletişim aracıdır. Bu derste öğrenciler sözlü sunum becerilerini geliştirecek beş etkinliğe katılacaklar: gözlem, soru, eleştiri, araştırma ve sunum
Dersin İçeriğiBu ders; Seminer Dersine Giriş,Genel Sunum Teknikleri ve Yapılması/Yapılmaması Gerekenler,Sunulacak Sunum Konularının (Araştırma Makalelerinin) Seçimi,Öğrenci Sunumları 1,Öğrenci Sunumları 2,Öğrenci Sunumları 3
,Öğrenci Sunumları 4,Öğrenci Sunumları 5,Öğrenci Sunumları 6,Öğrenci Sunumları 7,Öğrenci Sunumları 8,Öğrenci Sunumları 9,Öğrenci Sunumları 10,Öğrenci Sunumları 11; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma konusu yada proje önerilerini ve yakın zamanda literatürde yer bulan önemli teknik makalelerinin sunumlarını gerçekleştirir.10, 16, 18D
Teknik ve / veya bilimsel dergilerde sunulan bilgileri analiz eder.10, 16, 18D
Sunum yazılımı kullanarak kaliteli bir bilimsel sunum tasarlar.10, 16, 18D
Tasarladığı bilimsel sunumu sunar.10, 16, 18D
Diğer öğrencilerin çalışmalarının eleştirel olarak değerlendirir.10, 16, 18D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Seminer Dersine GirişKitap ve ders notlarını inceleme
2Genel Sunum Teknikleri ve Yapılması/Yapılmaması GerekenlerKitap ve ders notlarını inceleme
3Sunulacak Sunum Konularının (Araştırma Makalelerinin) SeçimiKitap ve ders notlarını inceleme
4Öğrenci Sunumları 1Kitap ve ders notlarını inceleme
5Öğrenci Sunumları 2Kitap ve ders notlarını inceleme
6Öğrenci Sunumları 3
Kitap ve ders notlarını inceleme
7Öğrenci Sunumları 4Kitap ve ders notlarını inceleme
8Öğrenci Sunumları 5Kitap ve ders notlarını inceleme
9Öğrenci Sunumları 6Kitap ve ders notlarını inceleme
10Öğrenci Sunumları 7Kitap ve ders notlarını inceleme
11Öğrenci Sunumları 8Kitap ve ders notlarını inceleme
12Öğrenci Sunumları 9Kitap ve ders notlarını inceleme
13Öğrenci Sunumları 10Kitap ve ders notlarını inceleme
14Öğrenci Sunumları 11Kitap ve ders notlarını inceleme
Kaynak
"Üniversiteler İçin İngilizce Sunum Konuşma Kılavuzu Presentation Phrasebook" - http://englishforuniversity.com websitesinden eğitim amaçlı ücretsiz indirilmesine izin verilir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications.
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:40Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:43