Daha önceden alınmış olan genel matematik ifadelerinin mühendislik pratikliği ve uygulaması açılarından anlamlandırılarak değişik mühendislik misalleri ile matematik uygulamasının yapılması.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş,Klasik matematik ve mühendislik matematiği karşılaştırılması.,Klasik matematik denklemlerin mantık alt yapısının belirlenmesi.,Korunum denklemlerinin çıkarılması.,Kütle korunum denklemi.,Enerji korunum denklemi.,Momentum korunun denklemi.,Korunum denklemlerinin mühendislikte önemi.,Mühendislik temel kanun denklemlerinin irdelenmesi.,Sayısal çözümlerin esası.,Sonlu farklar yöntemi.,Sonlu elemanlar yöntemi.,Geleceğe yönelik tavsiyeler.,Konuları gözden geçirme.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Diferansiyel denklemlerin sayısal çözümlerini bilgisayarlardan elde eder.
10, 14, 16, 19
A, E
Mühendislik konularındaki sorunları mantık kuralları ile analiz eder.
10, 14, 16, 19
A, E
Mühendislikte pratik matematik çözümleri yapar.
10, 14, 16, 19
A, E
Mühendislik konularındaki denklemlerin felsefe alt yapısını anlatır.
10, 14, 16, 19
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş
Kitap ve ders notlarını inceleme.
2
Klasik matematik ve mühendislik matematiği karşılaştırılması.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
3
Klasik matematik denklemlerin mantık alt yapısının belirlenmesi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
4
Korunum denklemlerinin çıkarılması.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
5
Kütle korunum denklemi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
6
Enerji korunum denklemi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
7
Momentum korunun denklemi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
8
Korunum denklemlerinin mühendislikte önemi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
9
Mühendislik temel kanun denklemlerinin irdelenmesi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
10
Sayısal çözümlerin esası.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
11
Sonlu farklar yöntemi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
12
Sonlu elemanlar yöntemi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
13
Geleceğe yönelik tavsiyeler.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
14
Konuları gözden geçirme.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
Kaynak
Şen, Z., (2002). İstatistik Veri İşleme Yöntemleri (Hidroloji ve meteoroloji) Su Vakfı Yayınları 243 sayfa.
Ders Notu
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
1
40
40
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
1
40
40
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
70
70
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
222
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(222/30)
7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİ
CEED1214259
Bahar Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Perşembe 10:00-10:45
Perşembe 11:00-11:45
Perşembe 12:00-12:45
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Zekai ŞEN
Dersi Verenler
Prof.Dr. Zekai ŞEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Daha önceden alınmış olan genel matematik ifadelerinin mühendislik pratikliği ve uygulaması açılarından anlamlandırılarak değişik mühendislik misalleri ile matematik uygulamasının yapılması.
Dersin İçeriği
Bu ders; Giriş,Klasik matematik ve mühendislik matematiği karşılaştırılması.,Klasik matematik denklemlerin mantık alt yapısının belirlenmesi.,Korunum denklemlerinin çıkarılması.,Kütle korunum denklemi.,Enerji korunum denklemi.,Momentum korunun denklemi.,Korunum denklemlerinin mühendislikte önemi.,Mühendislik temel kanun denklemlerinin irdelenmesi.,Sayısal çözümlerin esası.,Sonlu farklar yöntemi.,Sonlu elemanlar yöntemi.,Geleceğe yönelik tavsiyeler.,Konuları gözden geçirme.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Diferansiyel denklemlerin sayısal çözümlerini bilgisayarlardan elde eder.
10, 14, 16, 19
A, E
Mühendislik konularındaki sorunları mantık kuralları ile analiz eder.
10, 14, 16, 19
A, E
Mühendislikte pratik matematik çözümleri yapar.
10, 14, 16, 19
A, E
Mühendislik konularındaki denklemlerin felsefe alt yapısını anlatır.
10, 14, 16, 19
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Giriş
Kitap ve ders notlarını inceleme.
2
Klasik matematik ve mühendislik matematiği karşılaştırılması.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
3
Klasik matematik denklemlerin mantık alt yapısının belirlenmesi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
4
Korunum denklemlerinin çıkarılması.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
5
Kütle korunum denklemi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
6
Enerji korunum denklemi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
7
Momentum korunun denklemi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
8
Korunum denklemlerinin mühendislikte önemi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
9
Mühendislik temel kanun denklemlerinin irdelenmesi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
10
Sayısal çözümlerin esası.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
11
Sonlu farklar yöntemi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
12
Sonlu elemanlar yöntemi.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
13
Geleceğe yönelik tavsiyeler.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
14
Konuları gözden geçirme.
Kitap ve ders notlarını inceleme.
Kaynak
Şen, Z., (2002). İstatistik Veri İşleme Yöntemleri (Hidroloji ve meteoroloji) Su Vakfı Yayınları 243 sayfa.
Ders Notu
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.