Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİCEED1214259Bahar Dönemi3+038
Ders Programı

Perşembe 10:00-10:45

Perşembe 11:00-11:45

Perşembe 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDaha önceden alınmış olan genel matematik ifadelerinin mühendislik pratikliği ve uygulaması açılarından anlamlandırılarak değişik mühendislik misalleri ile matematik uygulamasının yapılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Klasik matematik ve mühendislik matematiği karşılaştırılması.,Klasik matematik denklemlerin mantık alt yapısının belirlenmesi.,Korunum denklemlerinin çıkarılması.,Kütle korunum denklemi.,Enerji korunum denklemi.,Momentum korunun denklemi.,Korunum denklemlerinin mühendislikte önemi.,Mühendislik temel kanun denklemlerinin irdelenmesi.,Sayısal çözümlerin esası.,Sonlu farklar yöntemi.,Sonlu elemanlar yöntemi.,Geleceğe yönelik tavsiyeler.,Konuları gözden geçirme.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Diferansiyel denklemlerin sayısal çözümlerini bilgisayarlardan elde eder. 10, 14, 16, 19A, E
Mühendislik konularındaki sorunları mantık kuralları ile analiz eder. 10, 14, 16, 19A, E
Mühendislikte pratik matematik çözümleri yapar.10, 14, 16, 19A, E
Mühendislik konularındaki denklemlerin felsefe alt yapısını anlatır. 10, 14, 16, 19A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GirişKitap ve ders notlarını inceleme.
2Klasik matematik ve mühendislik matematiği karşılaştırılması.Kitap ve ders notlarını inceleme.
3Klasik matematik denklemlerin mantık alt yapısının belirlenmesi.Kitap ve ders notlarını inceleme.
4Korunum denklemlerinin çıkarılması.Kitap ve ders notlarını inceleme.
5Kütle korunum denklemi.Kitap ve ders notlarını inceleme.
6Enerji korunum denklemi.Kitap ve ders notlarını inceleme.
7Momentum korunun denklemi.Kitap ve ders notlarını inceleme.
8Korunum denklemlerinin mühendislikte önemi.Kitap ve ders notlarını inceleme.
9Mühendislik temel kanun denklemlerinin irdelenmesi.Kitap ve ders notlarını inceleme.
10Sayısal çözümlerin esası.Kitap ve ders notlarını inceleme.
11Sonlu farklar yöntemi.Kitap ve ders notlarını inceleme.
12Sonlu elemanlar yöntemi.Kitap ve ders notlarını inceleme.
13Geleceğe yönelik tavsiyeler.Kitap ve ders notlarını inceleme.
14Konuları gözden geçirme.Kitap ve ders notlarını inceleme.
Kaynak
Şen, Z., (2002). İstatistik Veri İşleme Yöntemleri (Hidroloji ve meteoroloji) Su Vakfı Yayınları 243 sayfa.
Ders Notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14040
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı17070
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)222
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(222/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MÜHENDİSLİK MATEMATİĞİCEED1214259Bahar Dönemi3+038
Ders Programı

Perşembe 10:00-10:45

Perşembe 11:00-11:45

Perşembe 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDaha önceden alınmış olan genel matematik ifadelerinin mühendislik pratikliği ve uygulaması açılarından anlamlandırılarak değişik mühendislik misalleri ile matematik uygulamasının yapılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Klasik matematik ve mühendislik matematiği karşılaştırılması.,Klasik matematik denklemlerin mantık alt yapısının belirlenmesi.,Korunum denklemlerinin çıkarılması.,Kütle korunum denklemi.,Enerji korunum denklemi.,Momentum korunun denklemi.,Korunum denklemlerinin mühendislikte önemi.,Mühendislik temel kanun denklemlerinin irdelenmesi.,Sayısal çözümlerin esası.,Sonlu farklar yöntemi.,Sonlu elemanlar yöntemi.,Geleceğe yönelik tavsiyeler.,Konuları gözden geçirme.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Diferansiyel denklemlerin sayısal çözümlerini bilgisayarlardan elde eder. 10, 14, 16, 19A, E
Mühendislik konularındaki sorunları mantık kuralları ile analiz eder. 10, 14, 16, 19A, E
Mühendislikte pratik matematik çözümleri yapar.10, 14, 16, 19A, E
Mühendislik konularındaki denklemlerin felsefe alt yapısını anlatır. 10, 14, 16, 19A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GirişKitap ve ders notlarını inceleme.
2Klasik matematik ve mühendislik matematiği karşılaştırılması.Kitap ve ders notlarını inceleme.
3Klasik matematik denklemlerin mantık alt yapısının belirlenmesi.Kitap ve ders notlarını inceleme.
4Korunum denklemlerinin çıkarılması.Kitap ve ders notlarını inceleme.
5Kütle korunum denklemi.Kitap ve ders notlarını inceleme.
6Enerji korunum denklemi.Kitap ve ders notlarını inceleme.
7Momentum korunun denklemi.Kitap ve ders notlarını inceleme.
8Korunum denklemlerinin mühendislikte önemi.Kitap ve ders notlarını inceleme.
9Mühendislik temel kanun denklemlerinin irdelenmesi.Kitap ve ders notlarını inceleme.
10Sayısal çözümlerin esası.Kitap ve ders notlarını inceleme.
11Sonlu farklar yöntemi.Kitap ve ders notlarını inceleme.
12Sonlu elemanlar yöntemi.Kitap ve ders notlarını inceleme.
13Geleceğe yönelik tavsiyeler.Kitap ve ders notlarını inceleme.
14Konuları gözden geçirme.Kitap ve ders notlarını inceleme.
Kaynak
Şen, Z., (2002). İstatistik Veri İşleme Yöntemleri (Hidroloji ve meteoroloji) Su Vakfı Yayınları 243 sayfa.
Ders Notu

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:40Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:43