Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HAVZA HİDROLOJİSİCEED1214664Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSu kaynaklarının dengesi, dağılımı ve hareketleri ile ilgili doğal su döngüsünün içinde yer aldığı su toplama havzasının yağış, buharlaşma, sızma ve özellikle de akış olaylarının bilim açısından incelenmesi konularını ihtiva etmektedir. Su toplama havzasının mühendislik açısından incelenmesini sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Yeryüzü şekilleri.,Havza tanımı ve alt havzalar.,Havza büyüklüklerinin hesaplanması.,Yüzey su akışlarının ölçüm ve hesapları.,Eş yağış haritalarının hazırlanması.,Debi süreklilik grafiği hazırlanması.,Taşkın verilerinin işlenmesi.,Sızma hesaplarının yapılması.,Biriktirme haznesi hesaplaması.,Akılcı yüzey akış formülleri.,Yeraltı suyu ölçümler.,Basit projelendirme yaklaşımları.,Konuları gözden geçirme.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yağış- akış ilişkileri ile su kaynaklarının kuraklık ve sulaklık zaman, süre ve sıklıklarını hesaplar.12, 19A, E
Su toplama havzasında hesaplamalar yapar.10, 12, 14, 16, 19A, E
Aylık ve yıllık su verimlerini bulur. 10, 16, 19A, E
Aylık ve yıllık su verimleri ile uygulama yapar. 12, 19A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GirişKitap ve ders notlarını inceleme.
2Yeryüzü şekilleri.Kitap ve ders notlarını inceleme.
3Havza tanımı ve alt havzalar.Kitap ve ders notlarını inceleme.
4Havza büyüklüklerinin hesaplanması.Kitap ve ders notlarını inceleme.
5Yüzey su akışlarının ölçüm ve hesapları.Kitap ve ders notlarını inceleme.
6Eş yağış haritalarının hazırlanması.Kitap ve ders notlarını inceleme.
7Debi süreklilik grafiği hazırlanması.Kitap ve ders notlarını inceleme.
8Taşkın verilerinin işlenmesi.Kitap ve ders notlarını inceleme.
9Sızma hesaplarının yapılması.Kitap ve ders notlarını inceleme.
10Biriktirme haznesi hesaplaması.Kitap ve ders notlarını inceleme.
11Akılcı yüzey akış formülleri.Kitap ve ders notlarını inceleme.
12Yeraltı suyu ölçümler.Kitap ve ders notlarını inceleme.
13Basit projelendirme yaklaşımları.Kitap ve ders notlarını inceleme.
14Konuları gözden geçirme.Kitap ve ders notlarını inceleme.
Kaynak
Bayazıt, M., Avcı, İ., ve Şen, Z., (2012). Hidroloji Uygulamaları. Birsel Yayınevi,280 sayfa.
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14040
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı17070
Performans Görevi, Bakım Planı15050
Toplam İş Yükü (Saat)242
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(242/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HAVZA HİDROLOJİSİCEED1214664Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSu kaynaklarının dengesi, dağılımı ve hareketleri ile ilgili doğal su döngüsünün içinde yer aldığı su toplama havzasının yağış, buharlaşma, sızma ve özellikle de akış olaylarının bilim açısından incelenmesi konularını ihtiva etmektedir. Su toplama havzasının mühendislik açısından incelenmesini sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Yeryüzü şekilleri.,Havza tanımı ve alt havzalar.,Havza büyüklüklerinin hesaplanması.,Yüzey su akışlarının ölçüm ve hesapları.,Eş yağış haritalarının hazırlanması.,Debi süreklilik grafiği hazırlanması.,Taşkın verilerinin işlenmesi.,Sızma hesaplarının yapılması.,Biriktirme haznesi hesaplaması.,Akılcı yüzey akış formülleri.,Yeraltı suyu ölçümler.,Basit projelendirme yaklaşımları.,Konuları gözden geçirme.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yağış- akış ilişkileri ile su kaynaklarının kuraklık ve sulaklık zaman, süre ve sıklıklarını hesaplar.12, 19A, E
Su toplama havzasında hesaplamalar yapar.10, 12, 14, 16, 19A, E
Aylık ve yıllık su verimlerini bulur. 10, 16, 19A, E
Aylık ve yıllık su verimleri ile uygulama yapar. 12, 19A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GirişKitap ve ders notlarını inceleme.
2Yeryüzü şekilleri.Kitap ve ders notlarını inceleme.
3Havza tanımı ve alt havzalar.Kitap ve ders notlarını inceleme.
4Havza büyüklüklerinin hesaplanması.Kitap ve ders notlarını inceleme.
5Yüzey su akışlarının ölçüm ve hesapları.Kitap ve ders notlarını inceleme.
6Eş yağış haritalarının hazırlanması.Kitap ve ders notlarını inceleme.
7Debi süreklilik grafiği hazırlanması.Kitap ve ders notlarını inceleme.
8Taşkın verilerinin işlenmesi.Kitap ve ders notlarını inceleme.
9Sızma hesaplarının yapılması.Kitap ve ders notlarını inceleme.
10Biriktirme haznesi hesaplaması.Kitap ve ders notlarını inceleme.
11Akılcı yüzey akış formülleri.Kitap ve ders notlarını inceleme.
12Yeraltı suyu ölçümler.Kitap ve ders notlarını inceleme.
13Basit projelendirme yaklaşımları.Kitap ve ders notlarını inceleme.
14Konuları gözden geçirme.Kitap ve ders notlarını inceleme.
Kaynak
Bayazıt, M., Avcı, İ., ve Şen, Z., (2012). Hidroloji Uygulamaları. Birsel Yayınevi,280 sayfa.
Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:40Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:43