Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BETONARME YAPILARDA PERFORMANSA DAYALI TASARIMCEED1212466Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Atakan MANGIR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Atakan MANGIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSon yıllarda yönetmeliklere giren performansa dayalı tasarım kriterleri hakkında bilgi vermek. Performans değerlendirme yöntemleri hakkında lisansüstü seviyesinde öğrencilerde gerekli altyapıyı oluşturmak. Bu yöntemlerin gelişimi için performansa bağlı tasarım felsefesini aktarmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Performansa dayalı tasarım felsefesi,Betonarme binaların deprem davranışı,Yönetmeliklerdeki metotların incelenmesi,Binalardan bilgi toplanması,Performans seviyeleri ve hasar tanımı,Doğrusal elastik yöntemler - (1),Doğrusal elastik yöntemler - (2),Doğrusal olmayan yöntemler - (1),Doğrusal olmayan yöntemler - (2),Kesit analizi,Plastik mafsallar,Fiber mafsallar,Statik itme analizi ile mevcut bir binanın performansının belirlenmesi,Statik itme analizi ile yapılacak bir binanın (tasarım) performansının belirlenmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Betonarme yapılarda performans kavramını ve performansa dayalı tasarım felsefesini uygular.10, 13, 16, 19, 2, 6, 8, 9A, D, E, F, G
Mevcut bir yapının performansını bu felsefeye göre belirler.10, 13, 16, 19, 2, 6, 8, 9A, D, E, F, G
Yapıların performans ve hasar seviyelerini sınıflandırır.10, 13, 16, 19, 2, 6, 8, 9A, D, E, F, G
Yeni yapılacak olan yapıların deprem performansını farklı metotlarla belirler.10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9A, D, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Performansa dayalı tasarım felsefesiKitap ve ders notlarını inceleme
2Betonarme binaların deprem davranışıKitap ve ders notlarını inceleme
3Yönetmeliklerdeki metotların incelenmesiKitap ve ders notlarını inceleme
4Binalardan bilgi toplanmasıKitap ve ders notlarını inceleme
5Performans seviyeleri ve hasar tanımıKitap ve ders notlarını inceleme
6Doğrusal elastik yöntemler - (1)Kitap ve ders notlarını inceleme
7Doğrusal elastik yöntemler - (2)Kitap ve ders notlarını inceleme
8Doğrusal olmayan yöntemler - (1)Kitap ve ders notlarını inceleme
9Doğrusal olmayan yöntemler - (2)Kitap ve ders notlarını inceleme
10Kesit analiziKitap ve ders notlarını inceleme
11Plastik mafsallarKitap ve ders notlarını inceleme
12Fiber mafsallarKitap ve ders notlarını inceleme
13Statik itme analizi ile mevcut bir binanın performansının belirlenmesiKitap ve ders notlarını inceleme
14Statik itme analizi ile yapılacak bir binanın (tasarım) performansının belirlenmesiKitap ve ders notlarını inceleme
Kaynak
Canbay, E., Ersoy, U., Özcebe, G., Sucuoğlu, H., Wasti, S.T. Binalar için Deprem Mühendisliği Temel İlkeler,Mayıs 2008, Ankara A.K. Chopra (2007), Dynamics of Structures, Third Ed., Prentice Hall. Celep, Z., Betonarme Taşıyıcı Sistemlerde Doğrusal olmayan Davranış ve Çözümleme, Beta Yayıncılık, İstanbul. 2007 Eurocode 8, ATC 40, FEMA 440 Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik (2018), Çevre ve Şehircilik Bakanlığı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme10110
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi13030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler13030
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı13030
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı15050
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)232
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BETONARME YAPILARDA PERFORMANSA DAYALI TASARIMCEED1212466Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Atakan MANGIR
Dersi VerenlerDoç.Dr. Atakan MANGIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSon yıllarda yönetmeliklere giren performansa dayalı tasarım kriterleri hakkında bilgi vermek. Performans değerlendirme yöntemleri hakkında lisansüstü seviyesinde öğrencilerde gerekli altyapıyı oluşturmak. Bu yöntemlerin gelişimi için performansa bağlı tasarım felsefesini aktarmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Performansa dayalı tasarım felsefesi,Betonarme binaların deprem davranışı,Yönetmeliklerdeki metotların incelenmesi,Binalardan bilgi toplanması,Performans seviyeleri ve hasar tanımı,Doğrusal elastik yöntemler - (1),Doğrusal elastik yöntemler - (2),Doğrusal olmayan yöntemler - (1),Doğrusal olmayan yöntemler - (2),Kesit analizi,Plastik mafsallar,Fiber mafsallar,Statik itme analizi ile mevcut bir binanın performansının belirlenmesi,Statik itme analizi ile yapılacak bir binanın (tasarım) performansının belirlenmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Betonarme yapılarda performans kavramını ve performansa dayalı tasarım felsefesini uygular.10, 13, 16, 19, 2, 6, 8, 9A, D, E, F, G
Mevcut bir yapının performansını bu felsefeye göre belirler.10, 13, 16, 19, 2, 6, 8, 9A, D, E, F, G
Yapıların performans ve hasar seviyelerini sınıflandırır.10, 13, 16, 19, 2, 6, 8, 9A, D, E, F, G
Yeni yapılacak olan yapıların deprem performansını farklı metotlarla belirler.10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 6, 8, 9A, D, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Performansa dayalı tasarım felsefesiKitap ve ders notlarını inceleme
2Betonarme binaların deprem davranışıKitap ve ders notlarını inceleme
3Yönetmeliklerdeki metotların incelenmesiKitap ve ders notlarını inceleme
4Binalardan bilgi toplanmasıKitap ve ders notlarını inceleme
5Performans seviyeleri ve hasar tanımıKitap ve ders notlarını inceleme
6Doğrusal elastik yöntemler - (1)Kitap ve ders notlarını inceleme
7Doğrusal elastik yöntemler - (2)Kitap ve ders notlarını inceleme
8Doğrusal olmayan yöntemler - (1)Kitap ve ders notlarını inceleme
9Doğrusal olmayan yöntemler - (2)Kitap ve ders notlarını inceleme
10Kesit analiziKitap ve ders notlarını inceleme
11Plastik mafsallarKitap ve ders notlarını inceleme
12Fiber mafsallarKitap ve ders notlarını inceleme
13Statik itme analizi ile mevcut bir binanın performansının belirlenmesiKitap ve ders notlarını inceleme
14Statik itme analizi ile yapılacak bir binanın (tasarım) performansının belirlenmesiKitap ve ders notlarını inceleme
Kaynak
Canbay, E., Ersoy, U., Özcebe, G., Sucuoğlu, H., Wasti, S.T. Binalar için Deprem Mühendisliği Temel İlkeler,Mayıs 2008, Ankara A.K. Chopra (2007), Dynamics of Structures, Third Ed., Prentice Hall. Celep, Z., Betonarme Taşıyıcı Sistemlerde Doğrusal olmayan Davranış ve Çözümleme, Beta Yayıncılık, İstanbul. 2007 Eurocode 8, ATC 40, FEMA 440 Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik (2018), Çevre ve Şehircilik Bakanlığı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:40Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:43