Prof.Dr. Mehmet Hakkı OMURTAG, Dr.Öğr.Üye. Ümit Necmettin ARIBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bir, iki ve üç boyutlu yer değiştirme tipi sonlu elemanlar tanıtılır, yer değiştirme türü sonlu elemanlar ile statik ve dinamik analiz yapılır, sonlu eleman programları ile mühendislik çözümleri yapılır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sonlu elemanlara giriş,Genel kavramlar,Değişim ilkeleri,Enerji ilkeleri,Küçük yer değiştirme kuramı,Büyük yer değiştirme kuramı,Şekil fonksiyonlar (uzunluk, alan ve hacim koordinatları),İzoparametrik şekil fonksiyonları (bir, iki ve üç boyutlu),Izoparametrik sonlu eleman matrislerinin geliştirilmesi,Gerilme analizi,Sonlu eleman matrislerinin birleştirilmesi,Çubuk, plak ve levha sonlu elemanları,Plaklarda statik analiz,Levhada statik analiz; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Şekil fonksiyonları, vektör gösterimi ile hareket denklemi ve Virtüel iş teoremi ile sonlu elemanlar için gerekli matematik formasyonu kazanır
10, 12, 16, 6, 8, 9
E, G
2. Tek boyutlu eleman kütle, elemen matrisleri ile yük vektörünü türetir. Böylece çeşitli kiriş problemlerinin elle çözümlerini yapar, Sonlu eleman akış şemasını kurgular.
10, 12, 16, 6, 8, 9
E, G
3. Çubuk, plak plak sonlu elemanlarının serbestlik derecelerini bilir, Plak sonlu elemanlarda rijitlik ve kütle matrislerini farklı şekil fonksiyonları için türetir.
10, 12, 16, 6, 8, 9
E, G
4. Sonlu eleman paket programına gerekli bilgiler girer.
10, 12, 16, 6, 8, 9
E, G
5. Mühendislik açısından gerekli hassas çözüm için ağ sıklaşması ve yakınsama analizi yapar,
10, 12, 16, 6, 8, 9
E, G
6. Paket programlar üstünden çubukların ve plakların statik analizini yapar
10, 12, 16, 6, 8, 9
E, G
7. Paket programlar üstünden çubukların ve plakların dinamik analizini yapar
10, 12, 16, 6, 8, 9
E, G
8. Bir sonlu eleman paket programının çıktısı üstünden çubuklarda ve/veya plaklarda, çökme, dönme, gerilme sonuçlarını yorumlar
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sonlu elemanlara giriş
Kitap ve ders notlarını inceleme
2
Genel kavramlar
Kitap ve ders notlarını inceleme
3
Değişim ilkeleri
Kitap ve ders notlarını inceleme
4
Enerji ilkeleri
Kitap ve ders notlarını inceleme
5
Küçük yer değiştirme kuramı
Kitap ve ders notlarını inceleme
6
Büyük yer değiştirme kuramı
Kitap ve ders notlarını inceleme
7
Şekil fonksiyonlar (uzunluk, alan ve hacim koordinatları)
Kitap ve ders notlarını inceleme
8
İzoparametrik şekil fonksiyonları (bir, iki ve üç boyutlu)
Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
3
42
Rehberli Problem Çözme
14
1
14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
6
9
54
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
60
60
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
60
60
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
230
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SONLU ELEMANLAR
CEED1212467
Bahar Dönemi
3+0
3
8
Ders Programı
Çarşamba 10:00-10:45
Çarşamba 11:00-11:45
Çarşamba 12:00-12:45
Çarşamba 12:45-13:30
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Mehmet Hakkı OMURTAG
Dersi Verenler
Prof.Dr. Mehmet Hakkı OMURTAG, Dr.Öğr.Üye. Ümit Necmettin ARIBAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Bir, iki ve üç boyutlu yer değiştirme tipi sonlu elemanlar tanıtılır, yer değiştirme türü sonlu elemanlar ile statik ve dinamik analiz yapılır, sonlu eleman programları ile mühendislik çözümleri yapılır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Sonlu elemanlara giriş,Genel kavramlar,Değişim ilkeleri,Enerji ilkeleri,Küçük yer değiştirme kuramı,Büyük yer değiştirme kuramı,Şekil fonksiyonlar (uzunluk, alan ve hacim koordinatları),İzoparametrik şekil fonksiyonları (bir, iki ve üç boyutlu),Izoparametrik sonlu eleman matrislerinin geliştirilmesi,Gerilme analizi,Sonlu eleman matrislerinin birleştirilmesi,Çubuk, plak ve levha sonlu elemanları,Plaklarda statik analiz,Levhada statik analiz; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
1. Şekil fonksiyonları, vektör gösterimi ile hareket denklemi ve Virtüel iş teoremi ile sonlu elemanlar için gerekli matematik formasyonu kazanır
10, 12, 16, 6, 8, 9
E, G
2. Tek boyutlu eleman kütle, elemen matrisleri ile yük vektörünü türetir. Böylece çeşitli kiriş problemlerinin elle çözümlerini yapar, Sonlu eleman akış şemasını kurgular.
10, 12, 16, 6, 8, 9
E, G
3. Çubuk, plak plak sonlu elemanlarının serbestlik derecelerini bilir, Plak sonlu elemanlarda rijitlik ve kütle matrislerini farklı şekil fonksiyonları için türetir.
10, 12, 16, 6, 8, 9
E, G
4. Sonlu eleman paket programına gerekli bilgiler girer.
10, 12, 16, 6, 8, 9
E, G
5. Mühendislik açısından gerekli hassas çözüm için ağ sıklaşması ve yakınsama analizi yapar,
10, 12, 16, 6, 8, 9
E, G
6. Paket programlar üstünden çubukların ve plakların statik analizini yapar
10, 12, 16, 6, 8, 9
E, G
7. Paket programlar üstünden çubukların ve plakların dinamik analizini yapar
10, 12, 16, 6, 8, 9
E, G
8. Bir sonlu eleman paket programının çıktısı üstünden çubuklarda ve/veya plaklarda, çökme, dönme, gerilme sonuçlarını yorumlar
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
E: Ödev, G: Kısa Sınav
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Sonlu elemanlara giriş
Kitap ve ders notlarını inceleme
2
Genel kavramlar
Kitap ve ders notlarını inceleme
3
Değişim ilkeleri
Kitap ve ders notlarını inceleme
4
Enerji ilkeleri
Kitap ve ders notlarını inceleme
5
Küçük yer değiştirme kuramı
Kitap ve ders notlarını inceleme
6
Büyük yer değiştirme kuramı
Kitap ve ders notlarını inceleme
7
Şekil fonksiyonlar (uzunluk, alan ve hacim koordinatları)
Kitap ve ders notlarını inceleme
8
İzoparametrik şekil fonksiyonları (bir, iki ve üç boyutlu)
Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.