Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ AKIŞKANLAR MEKANİĞİ | CEED1112464 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zekai ŞEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ömer EKMEKCİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Akışkanlar mekaniğinin matematiksel tanımı. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve Temel matematiksel tanımlar,Temel matematiksel tanımlar ve süreklilik denklemi,İdeal akışkanlarda hareket denklemi, Bernoulli denklemi,Navier-Stokes denklemleri (1),Navier-Stokes denklemleri (2),Navier-Stokes denklemleri ve çözüm teknikleri (1),Navier-Stokes denklemleri ve çözüm teknikleri (2),Türbülanslı akım ve Reynolds denklemleri (1),Türbülanslı akım ve Reynolds denklemleri (2),Potansiyel akım teorisi (1),Potansiyel akım teorisi (2),Sınır tabaka teorisi (1),Sınır tabaka teorisi (2),Difüzyon ve dispersiyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hidrolik mühendisliğinin temel denklemlerini araştırır. | 12, 14, 19 | A, E |
Hidrolik mühendisliğinin temel konularını kategorize eder. | 12, 14, 19 | A, E |
Hidrolik mühendisliği ve yakın mühendislik dallarının temel akışkanlar dinamiği prensiplerini değerlendirir. | 12, 14, 19 | A, E |
Akışkanların dinamik hareketlerini inceler. | 12, 14, 19 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Temel matematiksel tanımlar | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
2 | Temel matematiksel tanımlar ve süreklilik denklemi | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
3 | İdeal akışkanlarda hareket denklemi, Bernoulli denklemi | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
4 | Navier-Stokes denklemleri (1) | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
5 | Navier-Stokes denklemleri (2) | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
6 | Navier-Stokes denklemleri ve çözüm teknikleri (1) | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
7 | Navier-Stokes denklemleri ve çözüm teknikleri (2) | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
8 | Türbülanslı akım ve Reynolds denklemleri (1) | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
9 | Türbülanslı akım ve Reynolds denklemleri (2) | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
10 | Potansiyel akım teorisi (1) | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
11 | Potansiyel akım teorisi (2) | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
12 | Sınır tabaka teorisi (1) | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
13 | Sınır tabaka teorisi (2) | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
14 | Difüzyon ve dispersiyon | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
Kaynak |
Kundu, P., K. And Cohen, I.R., 2004, “Fluid Mechanics”, Elsevier |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications. | X | |||||
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | X | |||||
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | X | |||||
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | |||||
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | X | |||||
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | X | |||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | X | |||||
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | X | |||||
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 8 | 8 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 16 | 10 | 160 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 8 | 8 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 226 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(226/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ AKIŞKANLAR MEKANİĞİ | CEED1112464 | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Zekai ŞEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Ömer EKMEKCİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Akışkanlar mekaniğinin matematiksel tanımı. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş ve Temel matematiksel tanımlar,Temel matematiksel tanımlar ve süreklilik denklemi,İdeal akışkanlarda hareket denklemi, Bernoulli denklemi,Navier-Stokes denklemleri (1),Navier-Stokes denklemleri (2),Navier-Stokes denklemleri ve çözüm teknikleri (1),Navier-Stokes denklemleri ve çözüm teknikleri (2),Türbülanslı akım ve Reynolds denklemleri (1),Türbülanslı akım ve Reynolds denklemleri (2),Potansiyel akım teorisi (1),Potansiyel akım teorisi (2),Sınır tabaka teorisi (1),Sınır tabaka teorisi (2),Difüzyon ve dispersiyon; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hidrolik mühendisliğinin temel denklemlerini araştırır. | 12, 14, 19 | A, E |
Hidrolik mühendisliğinin temel konularını kategorize eder. | 12, 14, 19 | A, E |
Hidrolik mühendisliği ve yakın mühendislik dallarının temel akışkanlar dinamiği prensiplerini değerlendirir. | 12, 14, 19 | A, E |
Akışkanların dinamik hareketlerini inceler. | 12, 14, 19 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve Temel matematiksel tanımlar | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
2 | Temel matematiksel tanımlar ve süreklilik denklemi | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
3 | İdeal akışkanlarda hareket denklemi, Bernoulli denklemi | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
4 | Navier-Stokes denklemleri (1) | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
5 | Navier-Stokes denklemleri (2) | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
6 | Navier-Stokes denklemleri ve çözüm teknikleri (1) | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
7 | Navier-Stokes denklemleri ve çözüm teknikleri (2) | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
8 | Türbülanslı akım ve Reynolds denklemleri (1) | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
9 | Türbülanslı akım ve Reynolds denklemleri (2) | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
10 | Potansiyel akım teorisi (1) | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
11 | Potansiyel akım teorisi (2) | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
12 | Sınır tabaka teorisi (1) | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
13 | Sınır tabaka teorisi (2) | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
14 | Difüzyon ve dispersiyon | Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar |
Kaynak |
Kundu, P., K. And Cohen, I.R., 2004, “Fluid Mechanics”, Elsevier |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications. | X | |||||
2 | Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | X | |||||
3 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | X | |||||
4 | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | X | |||||
5 | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | X | |||||
6 | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | X | |||||
7 | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | X | |||||
8 | Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | X | |||||
9 | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | X | |||||
10 | Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |