Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ AKIŞKANLAR MEKANİĞİCEED1112464Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ömer EKMEKCİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAkışkanlar mekaniğinin matematiksel tanımı.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş ve Temel matematiksel tanımlar,Temel matematiksel tanımlar ve süreklilik denklemi,İdeal akışkanlarda hareket denklemi, Bernoulli denklemi,Navier-Stokes denklemleri (1),Navier-Stokes denklemleri (2),Navier-Stokes denklemleri ve çözüm teknikleri (1),Navier-Stokes denklemleri ve çözüm teknikleri (2),Türbülanslı akım ve Reynolds denklemleri (1),Türbülanslı akım ve Reynolds denklemleri (2),Potansiyel akım teorisi (1),Potansiyel akım teorisi (2),Sınır tabaka teorisi (1),Sınır tabaka teorisi (2),Difüzyon ve dispersiyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hidrolik mühendisliğinin temel denklemlerini araştırır.12, 14, 19A, E
Hidrolik mühendisliğinin temel konularını kategorize eder.12, 14, 19A, E
Hidrolik mühendisliği ve yakın mühendislik dallarının temel akışkanlar dinamiği prensiplerini değerlendirir.12, 14, 19A, E
Akışkanların dinamik hareketlerini inceler.12, 14, 19A, E
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş ve Temel matematiksel tanımlarDers Kitabı ve Diğer Kaynaklar
2Temel matematiksel tanımlar ve süreklilik denklemiDers Kitabı ve Diğer Kaynaklar
3İdeal akışkanlarda hareket denklemi, Bernoulli denklemiDers Kitabı ve Diğer Kaynaklar
4Navier-Stokes denklemleri (1)Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar
5Navier-Stokes denklemleri (2)Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar
6Navier-Stokes denklemleri ve çözüm teknikleri (1)Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar
7Navier-Stokes denklemleri ve çözüm teknikleri (2)Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar
8Türbülanslı akım ve Reynolds denklemleri (1)Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar
9Türbülanslı akım ve Reynolds denklemleri (2)Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar
10Potansiyel akım teorisi (1)Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar
11Potansiyel akım teorisi (2)Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar
12Sınır tabaka teorisi (1)Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar
13Sınır tabaka teorisi (2)Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar
14Difüzyon ve dispersiyonDers Kitabı ve Diğer Kaynaklar
Kaynak
Kundu, P., K. And Cohen, I.R., 2004, “Fluid Mechanics”, Elsevier
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi188
Okul Dışı Diğer Faaliyetler1610160
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı188
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)226
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(226/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ AKIŞKANLAR MEKANİĞİCEED1112464Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Ömer EKMEKCİOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAkışkanlar mekaniğinin matematiksel tanımı.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş ve Temel matematiksel tanımlar,Temel matematiksel tanımlar ve süreklilik denklemi,İdeal akışkanlarda hareket denklemi, Bernoulli denklemi,Navier-Stokes denklemleri (1),Navier-Stokes denklemleri (2),Navier-Stokes denklemleri ve çözüm teknikleri (1),Navier-Stokes denklemleri ve çözüm teknikleri (2),Türbülanslı akım ve Reynolds denklemleri (1),Türbülanslı akım ve Reynolds denklemleri (2),Potansiyel akım teorisi (1),Potansiyel akım teorisi (2),Sınır tabaka teorisi (1),Sınır tabaka teorisi (2),Difüzyon ve dispersiyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hidrolik mühendisliğinin temel denklemlerini araştırır.12, 14, 19A, E
Hidrolik mühendisliğinin temel konularını kategorize eder.12, 14, 19A, E
Hidrolik mühendisliği ve yakın mühendislik dallarının temel akışkanlar dinamiği prensiplerini değerlendirir.12, 14, 19A, E
Akışkanların dinamik hareketlerini inceler.12, 14, 19A, E
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş ve Temel matematiksel tanımlarDers Kitabı ve Diğer Kaynaklar
2Temel matematiksel tanımlar ve süreklilik denklemiDers Kitabı ve Diğer Kaynaklar
3İdeal akışkanlarda hareket denklemi, Bernoulli denklemiDers Kitabı ve Diğer Kaynaklar
4Navier-Stokes denklemleri (1)Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar
5Navier-Stokes denklemleri (2)Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar
6Navier-Stokes denklemleri ve çözüm teknikleri (1)Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar
7Navier-Stokes denklemleri ve çözüm teknikleri (2)Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar
8Türbülanslı akım ve Reynolds denklemleri (1)Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar
9Türbülanslı akım ve Reynolds denklemleri (2)Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar
10Potansiyel akım teorisi (1)Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar
11Potansiyel akım teorisi (2)Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar
12Sınır tabaka teorisi (1)Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar
13Sınır tabaka teorisi (2)Ders Kitabı ve Diğer Kaynaklar
14Difüzyon ve dispersiyonDers Kitabı ve Diğer Kaynaklar
Kaynak
Kundu, P., K. And Cohen, I.R., 2004, “Fluid Mechanics”, Elsevier
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:40Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:43