Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKARSU HİDROLİĞİCEED1212472Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHareketli tabanlı akımların hidroliği olarak iki fazlı akımların izah edilmesi, Akarsularda meydana gelen katı madde taşınım ifadelerinin verilmesi, Katı madde taşınım miktarı için ölçüm tekniklerinin belirlenmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Katı madde özellikleri,Tabanda hareketin başlaması,Taban şekillerinin oluşumu,Hareketli tabanların direnci (1),Hareketli tabanların direnci (2),Sürüntü maddesi hareketi (1),Sürüntü maddesi hareketi (2),Askı maddesi hareketi,Toplam katı madde debisi,Katı madde taşınımında denge ve dengenin bozulması (1),Katı madde taşınımında denge ve dengenin bozulması (2),Kararlı kesitli kanalların tasarımı,Katı madde miktarının ölçümü; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hareketli taban ve akarsu yapılarını değerlendirir.16, 19A, E
Aşınma, taşınma ve sürüntü maddesi miktarlarını hesaplar.10, 12, 19A, E
Katı madde miktarı ölçümünü arazide yapar.10, 16A, E
Akarsu morfolojisi modellenmesini geliştirir.16, 19A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GirişKitap ve ders notlarını inceleme.
2Katı madde özellikleriKitap ve ders notlarını inceleme.
3Tabanda hareketin başlamasıKitap ve ders notlarını inceleme.
4Taban şekillerinin oluşumuKitap ve ders notlarını inceleme.
5Hareketli tabanların direnci (1)Kitap ve ders notlarını inceleme.
6Hareketli tabanların direnci (2)Kitap ve ders notlarını inceleme.
7Sürüntü maddesi hareketi (1)Kitap ve ders notlarını inceleme.
8Sürüntü maddesi hareketi (2)Kitap ve ders notlarını inceleme.
9Askı maddesi hareketiKitap ve ders notlarını inceleme.
10Toplam katı madde debisiKitap ve ders notlarını inceleme.
11Katı madde taşınımında denge ve dengenin bozulması (1)Kitap ve ders notlarını inceleme.
12Katı madde taşınımında denge ve dengenin bozulması (2)Kitap ve ders notlarını inceleme.
13Kararlı kesitli kanalların tasarımıKitap ve ders notlarını inceleme.
14Katı madde miktarının ölçümüKitap ve ders notlarını inceleme.
Kaynak
Raudkivi, “Loose Boundary Hydraulics
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi8648
Okul Dışı Diğer Faaliyetler157105
Proje Sunumu / Seminer21020
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı166
Genel Sınav ve Hazırlığı166
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)227
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(227/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKARSU HİDROLİĞİCEED1212472Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHareketli tabanlı akımların hidroliği olarak iki fazlı akımların izah edilmesi, Akarsularda meydana gelen katı madde taşınım ifadelerinin verilmesi, Katı madde taşınım miktarı için ölçüm tekniklerinin belirlenmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş,Katı madde özellikleri,Tabanda hareketin başlaması,Taban şekillerinin oluşumu,Hareketli tabanların direnci (1),Hareketli tabanların direnci (2),Sürüntü maddesi hareketi (1),Sürüntü maddesi hareketi (2),Askı maddesi hareketi,Toplam katı madde debisi,Katı madde taşınımında denge ve dengenin bozulması (1),Katı madde taşınımında denge ve dengenin bozulması (2),Kararlı kesitli kanalların tasarımı,Katı madde miktarının ölçümü; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hareketli taban ve akarsu yapılarını değerlendirir.16, 19A, E
Aşınma, taşınma ve sürüntü maddesi miktarlarını hesaplar.10, 12, 19A, E
Katı madde miktarı ölçümünü arazide yapar.10, 16A, E
Akarsu morfolojisi modellenmesini geliştirir.16, 19A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1GirişKitap ve ders notlarını inceleme.
2Katı madde özellikleriKitap ve ders notlarını inceleme.
3Tabanda hareketin başlamasıKitap ve ders notlarını inceleme.
4Taban şekillerinin oluşumuKitap ve ders notlarını inceleme.
5Hareketli tabanların direnci (1)Kitap ve ders notlarını inceleme.
6Hareketli tabanların direnci (2)Kitap ve ders notlarını inceleme.
7Sürüntü maddesi hareketi (1)Kitap ve ders notlarını inceleme.
8Sürüntü maddesi hareketi (2)Kitap ve ders notlarını inceleme.
9Askı maddesi hareketiKitap ve ders notlarını inceleme.
10Toplam katı madde debisiKitap ve ders notlarını inceleme.
11Katı madde taşınımında denge ve dengenin bozulması (1)Kitap ve ders notlarını inceleme.
12Katı madde taşınımında denge ve dengenin bozulması (2)Kitap ve ders notlarını inceleme.
13Kararlı kesitli kanalların tasarımıKitap ve ders notlarını inceleme.
14Katı madde miktarının ölçümüKitap ve ders notlarını inceleme.
Kaynak
Raudkivi, “Loose Boundary Hydraulics
Ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
X
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:40Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:43