Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ ATIK YÖNETİMİ VE ISLAHICEED1212468Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, Türkiye'de ve küresel olarak atık yönetiminin temel kavramlarını incelemek ve Döngüsel Ekonomi gibi yeni kavramlar hakkında bilgi edinmektir. Vaka çalışmalarında atık arıtmaları için biyolojik süreçler hakkında derinlemesine bilgi edinilir ve uygulanır. Bu ders temel alınarak, ulusal atık yönetimi stratejileri ve ilgili arıtma teknolojileri aktarılır. Biyokütle ve organik atıklar için arıtma tesisleri ve valörizasyon kavramları aktarılır. Ayrıca, atık arıtma süreçlerinin gelecekteki tasarımları, temel süreç anlayışı ve güncel literatürden elde edilen bilgiler kullanılarak değerlendirilir.
Dersin İçeriğiBu ders; Biyogaz ve anaerobik çürüme,Ulusal Atık Yönetimi-Türkiye 2023 hedefleri,Kaynak olarak atık,Döngüsel Ekonomi,Atık yönetimi stratejileri için değerleme araçları,Plastik geri dönüşümü,Atığın termal işlenmesi,Yeni çıkan teknolojiler,Türkiye'de organik atıklar,Kompostlama proseslerinin teknolojileri,Organiz Atık hijeni,Ürün Kalitesi ve kullanımı,Atık ekonomisi ve çevresel yönü,Seminer,Proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İleri atık yönetimi ve döngüsel ekonominin temel kavramlarını ve daha ayrıntılı olarak atık arıtımı için biyolojik süreçleri anlar.18, 2, 37, 4A, E, F
Evsel ve endüstriyel atık akışları da dahil olmak üzere çeşitli atık akışlarında kavramların uygular.18, 2, 37, 4A, E, F
Farklı atık arıtma teknolojilerinin ve atık ekonomisinin çevresel yönlerine ilişkin içgörüleri paylaşır.18, 2, 37, 4A, E, F
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Biyogaz ve anaerobik çürümeKitap ve ders notlarını inceleme
1Ulusal Atık Yönetimi-Türkiye 2023 hedefleriKitap ve ders notlarını inceleme
2Kaynak olarak atıkKitap ve ders notlarını inceleme
3Döngüsel EkonomiKitap ve ders notlarını inceleme
4Atık yönetimi stratejileri için değerleme araçlarıKitap ve ders notlarını inceleme
5Plastik geri dönüşümüKitap ve ders notlarını inceleme
6Atığın termal işlenmesiKitap ve ders notlarını inceleme
7Yeni çıkan teknolojilerKitap ve ders notlarını inceleme
8Türkiye'de organik atıklarKitap ve ders notlarını inceleme
9Kompostlama proseslerinin teknolojileriKitap ve ders notlarını inceleme
10Organiz Atık hijeniKitap ve ders notlarını inceleme
11Ürün Kalitesi ve kullanımıKitap ve ders notlarını inceleme
12Atık ekonomisi ve çevresel yönüKitap ve ders notlarını inceleme
13SeminerKitap ve ders notlarını inceleme
14Proje sunumlarıKitap ve ders notlarını inceleme
Kaynak
Deublein, D. and Steinhauser, A. (2011): Biogas from Waste and Renewable Resources: An Introduction. 2nd Edition, Wiley VCH, Weinheim. --> One of the leading books on the subject of anaerobic digestion and biogas, covering all aspects from biochemical and microbial basics to planning and running of biogas plants as well as different technology concepts and biogas upgrade & utilization. We will be using selected chapters only in this course. Lohri, C.R., S. Diener, I. Zabaleta, A. Mertenat, and C. Zurbrügg. 2017. Treatment technologies for urban solid biowaste to create value products: a review with focus on low- and middle-income settings. Reviews in Environmental Science and Biotechnology 16(1): 81–130. Haupt, M., C. Vadenbo, and S. Hellweg. 2017. Do We Have the Right Performance Indicators for the Circular Economy?: Insight into the Swiss Waste Management System. Journal of Industrial Ecology 21(3): 615–627.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications.
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi12336
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer166
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı133
Genel Sınav ve Hazırlığı133
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ ATIK YÖNETİMİ VE ISLAHICEED1212468Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, Türkiye'de ve küresel olarak atık yönetiminin temel kavramlarını incelemek ve Döngüsel Ekonomi gibi yeni kavramlar hakkında bilgi edinmektir. Vaka çalışmalarında atık arıtmaları için biyolojik süreçler hakkında derinlemesine bilgi edinilir ve uygulanır. Bu ders temel alınarak, ulusal atık yönetimi stratejileri ve ilgili arıtma teknolojileri aktarılır. Biyokütle ve organik atıklar için arıtma tesisleri ve valörizasyon kavramları aktarılır. Ayrıca, atık arıtma süreçlerinin gelecekteki tasarımları, temel süreç anlayışı ve güncel literatürden elde edilen bilgiler kullanılarak değerlendirilir.
Dersin İçeriğiBu ders; Biyogaz ve anaerobik çürüme,Ulusal Atık Yönetimi-Türkiye 2023 hedefleri,Kaynak olarak atık,Döngüsel Ekonomi,Atık yönetimi stratejileri için değerleme araçları,Plastik geri dönüşümü,Atığın termal işlenmesi,Yeni çıkan teknolojiler,Türkiye'de organik atıklar,Kompostlama proseslerinin teknolojileri,Organiz Atık hijeni,Ürün Kalitesi ve kullanımı,Atık ekonomisi ve çevresel yönü,Seminer,Proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
İleri atık yönetimi ve döngüsel ekonominin temel kavramlarını ve daha ayrıntılı olarak atık arıtımı için biyolojik süreçleri anlar.18, 2, 37, 4A, E, F
Evsel ve endüstriyel atık akışları da dahil olmak üzere çeşitli atık akışlarında kavramların uygular.18, 2, 37, 4A, E, F
Farklı atık arıtma teknolojilerinin ve atık ekonomisinin çevresel yönlerine ilişkin içgörüleri paylaşır.18, 2, 37, 4A, E, F
Öğretim Yöntemleri:18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Biyogaz ve anaerobik çürümeKitap ve ders notlarını inceleme
1Ulusal Atık Yönetimi-Türkiye 2023 hedefleriKitap ve ders notlarını inceleme
2Kaynak olarak atıkKitap ve ders notlarını inceleme
3Döngüsel EkonomiKitap ve ders notlarını inceleme
4Atık yönetimi stratejileri için değerleme araçlarıKitap ve ders notlarını inceleme
5Plastik geri dönüşümüKitap ve ders notlarını inceleme
6Atığın termal işlenmesiKitap ve ders notlarını inceleme
7Yeni çıkan teknolojilerKitap ve ders notlarını inceleme
8Türkiye'de organik atıklarKitap ve ders notlarını inceleme
9Kompostlama proseslerinin teknolojileriKitap ve ders notlarını inceleme
10Organiz Atık hijeniKitap ve ders notlarını inceleme
11Ürün Kalitesi ve kullanımıKitap ve ders notlarını inceleme
12Atık ekonomisi ve çevresel yönüKitap ve ders notlarını inceleme
13SeminerKitap ve ders notlarını inceleme
14Proje sunumlarıKitap ve ders notlarını inceleme
Kaynak
Deublein, D. and Steinhauser, A. (2011): Biogas from Waste and Renewable Resources: An Introduction. 2nd Edition, Wiley VCH, Weinheim. --> One of the leading books on the subject of anaerobic digestion and biogas, covering all aspects from biochemical and microbial basics to planning and running of biogas plants as well as different technology concepts and biogas upgrade & utilization. We will be using selected chapters only in this course. Lohri, C.R., S. Diener, I. Zabaleta, A. Mertenat, and C. Zurbrügg. 2017. Treatment technologies for urban solid biowaste to create value products: a review with focus on low- and middle-income settings. Reviews in Environmental Science and Biotechnology 16(1): 81–130. Haupt, M., C. Vadenbo, and S. Hellweg. 2017. Do We Have the Right Performance Indicators for the Circular Economy?: Insight into the Swiss Waste Management System. Journal of Industrial Ecology 21(3): 615–627.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications.
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:40Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:43