Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NZEB KONUTLAR CEED1112459Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıMelis Kurum
Dersin AmacıBina sektörü, küresel ekonominin en büyük enerji talep eden ve kirleten sektörüdür. Neredeyse Sıfır Enerjili Binaların uygulanması, enerji kullanımının ve iklim değişikliğinin azaltılmasına katkıda bulunmaktadır. Bu tür yapıları desteklemek için enerji tasarruflu binalar konusunda gerekli beceri ve yetkinliklere sahip mühendislerin eğitilmesine ihtiyaç vardır. Bu ders, nZEB projelerini sunmak için mühendisler tarafından edinilecek gerekli bilgileri KONUT özelinde sunacaktır. NZEB ile ilgili uluslararası ve ulusal politikalarla NZEB'nin farklı tanımları da tartışılacaktır. Kursta PHIUS ve PHI-Germany gibi uluslararası sertifikasyon sistemleri ve Türkiye'nin ulusal standartları da tanıtılacak. Yurt içinden ve yurt dışından örnek vaka analizleri paylaşılacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaklaşık Sıfır Enerji Binaların Tanımları ve Değerleme Sınırları,Enerji Performansı Gereklilikleri ve bazı ilgili ülkelerde nZEB hedefleri,Maliyet Etkin Enerji Performansı,Enerji Verimli Tasarımda Hedef Değerler,Enerji Verimliliği Tedbirleri: Farklı İklim Bölgeleri ve Mimari Yarışmalar,nZEB binaların temel tasarım prensipleri ve konsept tasarımı,Küçük ölçekli enerji sistemleri,Pasif Bina Enstitüsü Standardı 1,Pasif Bina Enstitüsü Standardı 2,Pasif Bina Enstitüsü Standardı 3,NZEB konutlar,Vaka Analizleri 1,Vaka Analizleri 2,Proje Sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrencilerin gerekli tüm yönetmelikleri, termal, nem, alan ve maliyet düzenlemelerini ve kısıtlamalarını dikkate alarak nZEB konutlar hakkında danışmanlık yapabilecek bir seviyede olmalarını sağlar.10, 14, 16, 18, 2, 3, 37, 4, 5A, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaklaşık Sıfır Enerji Binaların Tanımları ve Değerleme SınırlarıKitap ve ders notlarını inceleme
2Enerji Performansı Gereklilikleri ve bazı ilgili ülkelerde nZEB hedefleriKitap ve ders notlarını inceleme
3Maliyet Etkin Enerji PerformansıKitap ve ders notlarını inceleme
4Enerji Verimli Tasarımda Hedef DeğerlerKitap ve ders notlarını inceleme
5Enerji Verimliliği Tedbirleri: Farklı İklim Bölgeleri ve Mimari YarışmalarKitap ve ders notlarını inceleme
6nZEB binaların temel tasarım prensipleri ve konsept tasarımıKitap ve ders notlarını inceleme
7Küçük ölçekli enerji sistemleriKitap ve ders notlarını inceleme
8Pasif Bina Enstitüsü Standardı 1Kitap ve ders notlarını inceleme
9Pasif Bina Enstitüsü Standardı 2Kitap ve ders notlarını inceleme
10Pasif Bina Enstitüsü Standardı 3Kitap ve ders notlarını inceleme
11NZEB konutlarKitap ve ders notlarını inceleme
12Vaka Analizleri 1Kitap ve ders notlarını inceleme
13Vaka Analizleri 2Kitap ve ders notlarını inceleme
14Proje SunumuKitap ve ders notlarını inceleme
Kaynak
Cost Optimal and Nearly Zero-Energy Buildings (nZEB) Definitions, Calculation Principles and Case Studies (2013) Editor: Jarek Kurnitski https://doi.org/10.1007/978-1-4471-5610-9 Türkiye için nZEB tanımları: https://webdosya.csb.gov.tr/db/meslekihizmetler/icerikler/nseb_rehber--20201117075919.pdf
https://passivehouse.com/ İlgili makaleler. Bir örnek: Munshi, T., & Marina, V. J. (2020). Engineering skills and knowledge related to nZEB construction. Paper presented at The 6th UPI TVET Conference 2020, Bangkok, Thailand.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications.
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NZEB KONUTLAR CEED1112459Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıMelis Kurum
Dersin AmacıBina sektörü, küresel ekonominin en büyük enerji talep eden ve kirleten sektörüdür. Neredeyse Sıfır Enerjili Binaların uygulanması, enerji kullanımının ve iklim değişikliğinin azaltılmasına katkıda bulunmaktadır. Bu tür yapıları desteklemek için enerji tasarruflu binalar konusunda gerekli beceri ve yetkinliklere sahip mühendislerin eğitilmesine ihtiyaç vardır. Bu ders, nZEB projelerini sunmak için mühendisler tarafından edinilecek gerekli bilgileri KONUT özelinde sunacaktır. NZEB ile ilgili uluslararası ve ulusal politikalarla NZEB'nin farklı tanımları da tartışılacaktır. Kursta PHIUS ve PHI-Germany gibi uluslararası sertifikasyon sistemleri ve Türkiye'nin ulusal standartları da tanıtılacak. Yurt içinden ve yurt dışından örnek vaka analizleri paylaşılacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaklaşık Sıfır Enerji Binaların Tanımları ve Değerleme Sınırları,Enerji Performansı Gereklilikleri ve bazı ilgili ülkelerde nZEB hedefleri,Maliyet Etkin Enerji Performansı,Enerji Verimli Tasarımda Hedef Değerler,Enerji Verimliliği Tedbirleri: Farklı İklim Bölgeleri ve Mimari Yarışmalar,nZEB binaların temel tasarım prensipleri ve konsept tasarımı,Küçük ölçekli enerji sistemleri,Pasif Bina Enstitüsü Standardı 1,Pasif Bina Enstitüsü Standardı 2,Pasif Bina Enstitüsü Standardı 3,NZEB konutlar,Vaka Analizleri 1,Vaka Analizleri 2,Proje Sunumu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Öğrencilerin gerekli tüm yönetmelikleri, termal, nem, alan ve maliyet düzenlemelerini ve kısıtlamalarını dikkate alarak nZEB konutlar hakkında danışmanlık yapabilecek bir seviyede olmalarını sağlar.10, 14, 16, 18, 2, 3, 37, 4, 5A, E, F, G
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaklaşık Sıfır Enerji Binaların Tanımları ve Değerleme SınırlarıKitap ve ders notlarını inceleme
2Enerji Performansı Gereklilikleri ve bazı ilgili ülkelerde nZEB hedefleriKitap ve ders notlarını inceleme
3Maliyet Etkin Enerji PerformansıKitap ve ders notlarını inceleme
4Enerji Verimli Tasarımda Hedef DeğerlerKitap ve ders notlarını inceleme
5Enerji Verimliliği Tedbirleri: Farklı İklim Bölgeleri ve Mimari YarışmalarKitap ve ders notlarını inceleme
6nZEB binaların temel tasarım prensipleri ve konsept tasarımıKitap ve ders notlarını inceleme
7Küçük ölçekli enerji sistemleriKitap ve ders notlarını inceleme
8Pasif Bina Enstitüsü Standardı 1Kitap ve ders notlarını inceleme
9Pasif Bina Enstitüsü Standardı 2Kitap ve ders notlarını inceleme
10Pasif Bina Enstitüsü Standardı 3Kitap ve ders notlarını inceleme
11NZEB konutlarKitap ve ders notlarını inceleme
12Vaka Analizleri 1Kitap ve ders notlarını inceleme
13Vaka Analizleri 2Kitap ve ders notlarını inceleme
14Proje SunumuKitap ve ders notlarını inceleme
Kaynak
Cost Optimal and Nearly Zero-Energy Buildings (nZEB) Definitions, Calculation Principles and Case Studies (2013) Editor: Jarek Kurnitski https://doi.org/10.1007/978-1-4471-5610-9 Türkiye için nZEB tanımları: https://webdosya.csb.gov.tr/db/meslekihizmetler/icerikler/nseb_rehber--20201117075919.pdf
https://passivehouse.com/ İlgili makaleler. Bir örnek: Munshi, T., & Marina, V. J. (2020). Engineering skills and knowledge related to nZEB construction. Paper presented at The 6th UPI TVET Conference 2020, Bangkok, Thailand.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Develop and deepen the current and advanced knowledge in the field with original thought and/or research and come up with innovative definitions based on Master's degree qualifications.
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:40Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 14:43