Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
WEB VE SOSYAL MEDYA VERİ ANALİTİĞİCOED1114313Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Reda ALHAJJ
Dersi VerenlerProf.Dr. Reda ALHAJJ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere web ve sosyal medya analitik tekniklerinin kavram, ilke, mimari, tasarım, uygulama, uygulama dahil olmak üzere web ve sosyal medya arama, madencilik ve analitik ile ilgili kavram ve teknikleri anlamalarını sağlamaktır. Bu ders ayrıca öğrencilerin farklı web arama, madencilik ve analitik yöntem ve yaklaşımların göreceli güçlü yönlerini ve sınırlamalarını tartışmalarını ve eleştirel olarak değerlendirmelerini, bazı önemli web arama, madencilik ve analitik algoritmalarını uygulamalarını ve kullanmalarını, bunları gerçek dünya web uygulamalarına uygulamalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Web ve Sosyal Medyaya Giriş, Arama, Madencilik ve
Web Teknolojileri
,Introduction to Web and Social Media, Search, Mining and
Web Technologies,Bilgi Erişim Modelleri: Boolean Modeli,Terimler ve gönderiler listeleri, Sözlük Veri Yapıları ve Toleranslı Erişim, Dizin Oluşturma ve Sıkıştırma,Puanlama, Terim Ağırlıklandırma ve Vektör Uzayı Modeli,Bilgi Erişim Sisteminin Bileşenleri ve Bilgi Erişim Sistemlerinin Performans Değerlendirmesi,Sınav Haftası,Web Madenciiğine Giriş, Birliktelik Kuralları ve Sıralı Örüntüler ,Gözetimli Öğrenme,Denetimsiz Öğrenme,Sosyal Ağ Analizi,Görüş Madenciliği ve Duygu Analizi ,Web Kullanım Madenciliği,Proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Web, sosyal medya, web ve sosyal ağ verileri, madencilik ve analitik yöntemlerini tanır 2E
2. Web arama motorlarının web içeriğini nasıl taradığını, indekslediğini ve sıraladığını, ağ analizi ve madenciliği yöntemlerinin nasıl çalıştığını tanımlar16, 2D, F
3. Temel web madenciliği, ağ analizi ve analitik kavramları ve teknikleri hakkında derinlemesine değerlendirir12, 14, 21, 6, 9A, D, G
4. Web arama, madencilik ve analitik sistemleri için bir dizi tekniği tanımlamak ve kullanmak, çeşitli web madenciliği ve web arama modellerinin güçlü yönlerini ve sınırlamalarını takdir etmek.
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Web ve Sosyal Medyaya Giriş, Arama, Madencilik ve
Web Teknolojileri
2Introduction to Web and Social Media, Search, Mining and
Web Technologies
3Bilgi Erişim Modelleri: Boolean Modeli
4Terimler ve gönderiler listeleri, Sözlük Veri Yapıları ve Toleranslı Erişim, Dizin Oluşturma ve Sıkıştırma
5Puanlama, Terim Ağırlıklandırma ve Vektör Uzayı Modeli
6Bilgi Erişim Sisteminin Bileşenleri ve Bilgi Erişim Sistemlerinin Performans Değerlendirmesi
7Sınav Haftası
8Web Madenciiğine Giriş, Birliktelik Kuralları ve Sıralı Örüntüler
9Gözetimli Öğrenme
10Denetimsiz Öğrenme
11Sosyal Ağ Analizi
12Görüş Madenciliği ve Duygu Analizi
13Web Kullanım Madenciliği
14Proje sunumları
Kaynak
• Social Media Data Mining and Analytics, Gabor Szabo, Gungor Polatkan, P. Oscar Boykin, Antonios Chalkiopoulos, 2018, Wiley • Mining the Social Web: Analyzing Data from Facebook, Twitter, LinkedIn, and Other Social Media Sites 1st Edition, Matthew A. Russell, Oreilly. • Mark Levene, An Introduction to Search Engines and Web Navigation, Pearson Education, 2010, ISBN 0321306775 • R. Baeza-Yates, B. Ribeiro-Neto. Modern Information Retrieval: the concepts and technology behind search. Addison-Wesley, 2011. • Christopher D. Manning, Prabhakar Raghavan and Hinrich Schütze, Introduction to Information Retrieval, Cambridge University Press. 2008. • Soumen Chakrabarti, Mining the Web: Discovering Knowledge from Hypertext Data, Morgan-Kaufmann Publishers, 2003, ISBN 1-55860-754-4 • Pierre Baldi,Paolo Frasconi, Padhraic Smyth, Modeling the Internet and the Web, John Wiley and Sons Ltd, 2003, ISBN 0470849061

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10220
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer81080
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı6318
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı15050
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)240
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
WEB VE SOSYAL MEDYA VERİ ANALİTİĞİCOED1114313Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Reda ALHAJJ
Dersi VerenlerProf.Dr. Reda ALHAJJ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilere web ve sosyal medya analitik tekniklerinin kavram, ilke, mimari, tasarım, uygulama, uygulama dahil olmak üzere web ve sosyal medya arama, madencilik ve analitik ile ilgili kavram ve teknikleri anlamalarını sağlamaktır. Bu ders ayrıca öğrencilerin farklı web arama, madencilik ve analitik yöntem ve yaklaşımların göreceli güçlü yönlerini ve sınırlamalarını tartışmalarını ve eleştirel olarak değerlendirmelerini, bazı önemli web arama, madencilik ve analitik algoritmalarını uygulamalarını ve kullanmalarını, bunları gerçek dünya web uygulamalarına uygulamalarını sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Web ve Sosyal Medyaya Giriş, Arama, Madencilik ve
Web Teknolojileri
,Introduction to Web and Social Media, Search, Mining and
Web Technologies,Bilgi Erişim Modelleri: Boolean Modeli,Terimler ve gönderiler listeleri, Sözlük Veri Yapıları ve Toleranslı Erişim, Dizin Oluşturma ve Sıkıştırma,Puanlama, Terim Ağırlıklandırma ve Vektör Uzayı Modeli,Bilgi Erişim Sisteminin Bileşenleri ve Bilgi Erişim Sistemlerinin Performans Değerlendirmesi,Sınav Haftası,Web Madenciiğine Giriş, Birliktelik Kuralları ve Sıralı Örüntüler ,Gözetimli Öğrenme,Denetimsiz Öğrenme,Sosyal Ağ Analizi,Görüş Madenciliği ve Duygu Analizi ,Web Kullanım Madenciliği,Proje sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Web, sosyal medya, web ve sosyal ağ verileri, madencilik ve analitik yöntemlerini tanır 2E
2. Web arama motorlarının web içeriğini nasıl taradığını, indekslediğini ve sıraladığını, ağ analizi ve madenciliği yöntemlerinin nasıl çalıştığını tanımlar16, 2D, F
3. Temel web madenciliği, ağ analizi ve analitik kavramları ve teknikleri hakkında derinlemesine değerlendirir12, 14, 21, 6, 9A, D, G
4. Web arama, madencilik ve analitik sistemleri için bir dizi tekniği tanımlamak ve kullanmak, çeşitli web madenciliği ve web arama modellerinin güçlü yönlerini ve sınırlamalarını takdir etmek.
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Web ve Sosyal Medyaya Giriş, Arama, Madencilik ve
Web Teknolojileri
2Introduction to Web and Social Media, Search, Mining and
Web Technologies
3Bilgi Erişim Modelleri: Boolean Modeli
4Terimler ve gönderiler listeleri, Sözlük Veri Yapıları ve Toleranslı Erişim, Dizin Oluşturma ve Sıkıştırma
5Puanlama, Terim Ağırlıklandırma ve Vektör Uzayı Modeli
6Bilgi Erişim Sisteminin Bileşenleri ve Bilgi Erişim Sistemlerinin Performans Değerlendirmesi
7Sınav Haftası
8Web Madenciiğine Giriş, Birliktelik Kuralları ve Sıralı Örüntüler
9Gözetimli Öğrenme
10Denetimsiz Öğrenme
11Sosyal Ağ Analizi
12Görüş Madenciliği ve Duygu Analizi
13Web Kullanım Madenciliği
14Proje sunumları
Kaynak
• Social Media Data Mining and Analytics, Gabor Szabo, Gungor Polatkan, P. Oscar Boykin, Antonios Chalkiopoulos, 2018, Wiley • Mining the Social Web: Analyzing Data from Facebook, Twitter, LinkedIn, and Other Social Media Sites 1st Edition, Matthew A. Russell, Oreilly. • Mark Levene, An Introduction to Search Engines and Web Navigation, Pearson Education, 2010, ISBN 0321306775 • R. Baeza-Yates, B. Ribeiro-Neto. Modern Information Retrieval: the concepts and technology behind search. Addison-Wesley, 2011. • Christopher D. Manning, Prabhakar Raghavan and Hinrich Schütze, Introduction to Information Retrieval, Cambridge University Press. 2008. • Soumen Chakrabarti, Mining the Web: Discovering Knowledge from Hypertext Data, Morgan-Kaufmann Publishers, 2003, ISBN 1-55860-754-4 • Pierre Baldi,Paolo Frasconi, Padhraic Smyth, Modeling the Internet and the Web, John Wiley and Sons Ltd, 2003, ISBN 0470849061

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
X
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 10/02/2023 - 16:22Son Güncelleme Tarihi: 10/02/2023 - 16:23