Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİSAYARLA GÖRMEDE İLERİ KONULARCOED1212912Bahar Dönemi3+038
Ders Programı

Cuma 18:30-19:15

Cuma 19:30-20:15

Cuma 20:30-21:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bahadır Kürşat GÜNTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Bahadır Kürşat GÜNTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı bilgisayarla görme tekniklerini bilmek, uygulamak ve değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Görüntü oluşumu (radyometrik) ,Görüntü oluşumu (geometrik),Üç boyutlu görme ,Bölütleme ,Şekil tanımlama ,Nitelik çıkarımı,Desen tanımlama ve analiz ,Görüntü anlama ,Obje tanıma ,Optik akış kestirimi ,Panoramik görüntüleme ,Obje takibi ,Renk ,Yüksek dinamik aralıklı görüntüleme ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Radyometrik ve geometrik görüntü oluşumunu tanımlar.9A, E
Çeşitli bilgisayarla görme tekniklerini uygular.9A, E
Çeşitli bilgisayarla görme tekniklerini karşılaştırabilir. 9A, E
Yeni bilgisayarla görme algoritmaları geliştirir.9A, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Görüntü oluşumu (radyometrik)
2Görüntü oluşumu (geometrik)
3Üç boyutlu görme
4Bölütleme
5Şekil tanımlama
6Nitelik çıkarımı
7Desen tanımlama ve analiz
8Görüntü anlama
9Obje tanıma
10Optik akış kestirimi
11Panoramik görüntüleme
12Obje takibi
13Renk
14Yüksek dinamik aralıklı görüntüleme
Kaynak
Sonka, Hlavac, and Boyle. “Image Processing, Analysis, and Machine Vision.” Cengage Learning, 4th edition.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi1417238
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer111
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)239
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(239/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLGİSAYARLA GÖRMEDE İLERİ KONULARCOED1212912Bahar Dönemi3+038
Ders Programı

Cuma 18:30-19:15

Cuma 19:30-20:15

Cuma 20:30-21:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bahadır Kürşat GÜNTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Bahadır Kürşat GÜNTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı bilgisayarla görme tekniklerini bilmek, uygulamak ve değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Görüntü oluşumu (radyometrik) ,Görüntü oluşumu (geometrik),Üç boyutlu görme ,Bölütleme ,Şekil tanımlama ,Nitelik çıkarımı,Desen tanımlama ve analiz ,Görüntü anlama ,Obje tanıma ,Optik akış kestirimi ,Panoramik görüntüleme ,Obje takibi ,Renk ,Yüksek dinamik aralıklı görüntüleme ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Radyometrik ve geometrik görüntü oluşumunu tanımlar.9A, E
Çeşitli bilgisayarla görme tekniklerini uygular.9A, E
Çeşitli bilgisayarla görme tekniklerini karşılaştırabilir. 9A, E
Yeni bilgisayarla görme algoritmaları geliştirir.9A, E
Öğretim Yöntemleri:9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Görüntü oluşumu (radyometrik)
2Görüntü oluşumu (geometrik)
3Üç boyutlu görme
4Bölütleme
5Şekil tanımlama
6Nitelik çıkarımı
7Desen tanımlama ve analiz
8Görüntü anlama
9Obje tanıma
10Optik akış kestirimi
11Panoramik görüntüleme
12Obje takibi
13Renk
14Yüksek dinamik aralıklı görüntüleme
Kaynak
Sonka, Hlavac, and Boyle. “Image Processing, Analysis, and Machine Vision.” Cengage Learning, 4th edition.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 10/02/2023 - 16:22Son Güncelleme Tarihi: 10/02/2023 - 16:23