Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ ALGORİTMA ANALİZİ VE TASARIMICOED1212915Bahar Dönemi3+038
Ders Programı

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Pazartesi 17:30-18:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Reda ALHAJJ
Dersi VerenlerProf.Dr. Reda ALHAJJ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHem uygulamalı hem de teorik bilgisayar bilimleri ile ilgili olan hesapsal problemleri çözmek için temel algoritma dizayn tekniklerini ve bu teknikler sonucunda geliştirilen algoritmaların performansını incelemek için kullanılan teknikleri tanıtmak. ALgoritma analizi için matematik bilgisi sıralama, arama, grafik problemleri ve geometrik problemler için kullanılan temel algoritma teknikleri ele alınacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Algoritma analizine giriş ve ders ile alakalı bilgilerin açıklanması. , Asimtotik gösterim. ,Böl ve kazan algorithma metotu ,Yinelemelerin çözümü ,Hızlı Sıralamanın analizi, Rastgele Hızlı Sıralama. ,Yığın sıralama ,Hızlı Sıralama ,Lineer zamanda sıralama ,Ara sınav hazırlık,Ortalama ve sıra istatiği. ,Dinamik Programlama ,Açgözlü(Greedy) Algoritmalar ,Amortize Analiz, Dinamik Tablolar ,Çizgeler, Breadth-first Search (BFS). ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1) Algoritma analizinin ve yeni algoritma dizayn etmenin ana ilkelerini açıklar 12, 14, 16, 9A, E
2) Karmaşık algoritmalari daha önce öğrendikleri temel veri yapılarını kullanarak yapılandırır12, 14, 16, 9A, E
3) Ağaçları kullanan karmaşık algoritmaları geliştirerek bu geliştirdiği algoritmaları ve veri yapılarını gerçek dünya problemlerine uygular10, 12, 14, 17, 9A, E, F
4) Çizge kullanan karmaşık algoritmaları geliştirerek bu geliştirdiği algoritmaları ve veri yapılarını gerçek dünya problemlerine uygular10, 12, 14, 17, 9A, E, F
5) Verilen yeni hesapsal probleme sistematik bir şeklide bakabilecek ve çözüm için özgün algoritmalar ve veri yapılarıni dinamik programlama, böl ve kazan gibi metotlar kullanarak formüle eder12, 14, 16, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Algoritma analizine giriş ve ders ile alakalı bilgilerin açıklanması. Ders sunuları ve ders kitabının 1. ve 2. bölümü
2 Asimtotik gösterim. Ders sunuları ve ders kitabının 3. bölümü.
3Böl ve kazan algorithma metotu Ders sunuları ve ders kitabının 4. bölümü
4Yinelemelerin çözümü Ders sunuları ve ders kitabının 4. bölümü
5Hızlı Sıralamanın analizi, Rastgele Hızlı Sıralama. Ders sunuları ve ders kitabının 5. bölümü
6Yığın sıralama Ders sunuları ve ders kitabının 6. bölümü
7Hızlı Sıralama Ders sunuları ve ders kitabının 7. bölümü
8Lineer zamanda sıralama Ders sunuları ve ders kitabının 8. bölümü
9Ara sınav hazırlık9. haftaya kadar olan sunular ve ders kitabının 1'den 9. Bölüme kadar olan kısımlar.
10Ortalama ve sıra istatiği. Ders sunuları ve ders kitabının 9. bölümü
11Dinamik Programlama Ders sunuları ve ders kitabının 15. bölümü
12Açgözlü(Greedy) Algoritmalar Ders sunuları ve ders kitabının 16. bölümü
13Amortize Analiz, Dinamik Tablolar Ders sunuları ve ders kitabının 17. bölümü
14Çizgeler, Breadth-first Search (BFS). Ders sunuları ve ders kitabının 22. bölümü
Kaynak
T. H. Cormen, C. E. Leiserson, R. L. Rivest, and C. Stein, Introduction to Algorithms, Mit Press and McGraw-Hill, 2009.
Derslerde dağıtılacak olan sunum ve notlar. T

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6848
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)226
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(226/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İLERİ ALGORİTMA ANALİZİ VE TASARIMICOED1212915Bahar Dönemi3+038
Ders Programı

Pazartesi 15:30-16:15

Pazartesi 16:30-17:15

Pazartesi 17:30-18:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Reda ALHAJJ
Dersi VerenlerProf.Dr. Reda ALHAJJ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHem uygulamalı hem de teorik bilgisayar bilimleri ile ilgili olan hesapsal problemleri çözmek için temel algoritma dizayn tekniklerini ve bu teknikler sonucunda geliştirilen algoritmaların performansını incelemek için kullanılan teknikleri tanıtmak. ALgoritma analizi için matematik bilgisi sıralama, arama, grafik problemleri ve geometrik problemler için kullanılan temel algoritma teknikleri ele alınacaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Algoritma analizine giriş ve ders ile alakalı bilgilerin açıklanması. , Asimtotik gösterim. ,Böl ve kazan algorithma metotu ,Yinelemelerin çözümü ,Hızlı Sıralamanın analizi, Rastgele Hızlı Sıralama. ,Yığın sıralama ,Hızlı Sıralama ,Lineer zamanda sıralama ,Ara sınav hazırlık,Ortalama ve sıra istatiği. ,Dinamik Programlama ,Açgözlü(Greedy) Algoritmalar ,Amortize Analiz, Dinamik Tablolar ,Çizgeler, Breadth-first Search (BFS). ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1) Algoritma analizinin ve yeni algoritma dizayn etmenin ana ilkelerini açıklar 12, 14, 16, 9A, E
2) Karmaşık algoritmalari daha önce öğrendikleri temel veri yapılarını kullanarak yapılandırır12, 14, 16, 9A, E
3) Ağaçları kullanan karmaşık algoritmaları geliştirerek bu geliştirdiği algoritmaları ve veri yapılarını gerçek dünya problemlerine uygular10, 12, 14, 17, 9A, E, F
4) Çizge kullanan karmaşık algoritmaları geliştirerek bu geliştirdiği algoritmaları ve veri yapılarını gerçek dünya problemlerine uygular10, 12, 14, 17, 9A, E, F
5) Verilen yeni hesapsal probleme sistematik bir şeklide bakabilecek ve çözüm için özgün algoritmalar ve veri yapılarıni dinamik programlama, böl ve kazan gibi metotlar kullanarak formüle eder12, 14, 16, 19, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Algoritma analizine giriş ve ders ile alakalı bilgilerin açıklanması. Ders sunuları ve ders kitabının 1. ve 2. bölümü
2 Asimtotik gösterim. Ders sunuları ve ders kitabının 3. bölümü.
3Böl ve kazan algorithma metotu Ders sunuları ve ders kitabının 4. bölümü
4Yinelemelerin çözümü Ders sunuları ve ders kitabının 4. bölümü
5Hızlı Sıralamanın analizi, Rastgele Hızlı Sıralama. Ders sunuları ve ders kitabının 5. bölümü
6Yığın sıralama Ders sunuları ve ders kitabının 6. bölümü
7Hızlı Sıralama Ders sunuları ve ders kitabının 7. bölümü
8Lineer zamanda sıralama Ders sunuları ve ders kitabının 8. bölümü
9Ara sınav hazırlık9. haftaya kadar olan sunular ve ders kitabının 1'den 9. Bölüme kadar olan kısımlar.
10Ortalama ve sıra istatiği. Ders sunuları ve ders kitabının 9. bölümü
11Dinamik Programlama Ders sunuları ve ders kitabının 15. bölümü
12Açgözlü(Greedy) Algoritmalar Ders sunuları ve ders kitabının 16. bölümü
13Amortize Analiz, Dinamik Tablolar Ders sunuları ve ders kitabının 17. bölümü
14Çizgeler, Breadth-first Search (BFS). Ders sunuları ve ders kitabının 22. bölümü
Kaynak
T. H. Cormen, C. E. Leiserson, R. L. Rivest, and C. Stein, Introduction to Algorithms, Mit Press and McGraw-Hill, 2009.
Derslerde dağıtılacak olan sunum ve notlar. T

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular, alanında en son gelişmeler dahil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir.
X
2
Mühendisliğin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir.
X
4
Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar.
X
5
Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
6
Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirerek bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır.
7
Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygular ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir.
X
8
Bilimsel bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak etkin bir şekilde ifade eder, en az bir yabancı dilde Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde iletişim kurar ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
X
9
Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
X
10
Mühendislik alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtır, yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma ve bunu sürdürebilme sürecine katkıda bulunur ve toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlerin gelişimini destekler.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 10/02/2023 - 16:22Son Güncelleme Tarihi: 10/02/2023 - 16:23