Ana içeriğe atla

ITSM (Information Technology Service Management), İstanbul Medipol Üniversitesi kurumunda olan akademik/ idari personellerin ve öğrencilerin sorunlarının kaydedilmesi, takibi ve çözümünün yönetilmesi için kullanılan sistemdir.

Bilgi Teknolojisi Altyapı Kütüphanesi

“Bilgi Teknolojisi Altyapı Kütüphanesi (ITIL), BT hizmetlerini iş gereksinimleriyle uyumlu hale getirmeye odaklanan BT Hizmet Yönetimi (ITSM) için bir dizi uygulamadır.

Özet

Bir organizasyonun Bilgi Teknolojisi hizmetlerini planlama, uygulama, çözüm üretme ve yönetme sürecini ifade eder.

Özellikler

BT HİZMET SÜREÇLERİ
1. Talep/Sorun Bildirme:

BT hizmetleriyle ile ilgili sorun yaşadığında veya BT kapsamında donanım/yazılım talebi olan kullanıcı https://itsm.medipol.edu.tr adresine kurumsal kullanıcı hesabı ile giriş yaptıktan sonra ilgili kategoriyi ve lokasyonu seçerek kaydını oluşturur veya [email protected] adresine e-posta gönderir. Gönderilen e-posta ITSM sisteminde takip numarasıyla birlikte kayıt altına alınır ve mesai saatlerinde en geç iki saat içerisinde talebinizin tarafımıza ulaştığına dair bir yanıt verilir.

2. Süreç Takibi: 

Verilen ilk yanıtın alt kısmında personelin ve/ veya öğrencinin oluşturduğu destek kaydının takibini yapabileceği bir link bulunmaktadır. Linke tıklayıp kullanıcı adı ve parolası ile giriş yaparak süreci ITSM üzerinden takip edilebilir. Ayrıca, ilerleme hakkında otomatik bildirimler alabilir.

3. Sürecin Tamamlanması: 

Destek kaydında işlemler tamamlandıktan sonra "ÇÖZÜLDÜ" başlıklı cevap verilir. Eğer ilgili taraf çözüm olmadığını düşünüyorsa aynı e-postaya cevap yazabilir. Destek kaydına dönüş yapılmazsa çağrı kapatılır.

4. İletişim: 

Sorunlar ve talepler hakkında daha fazla bilgi almak veya yardım istemek için çağrı merkezi numaramızı kullanabilir, Whatsapp destek hattımıza dönüş yapılabilir. Bu şekilde iletişim kurmayı tercih edelerse destek personelimiz tarafından ilgili taraf adına ITSM’de kayıt açılır.

Kimler Kullanabilir?

Bilgi Teknolojileri Daire Başkanlığı İdari Birim Personelleri kullanabilir.

ITSM Kullanım Kılavuzuna ulaşmak için tıklayınız.

Ekleme Tarihi: 14/12/2023 - 19:52Son Güncelleme Tarihi: 18/04/2024 - 09:15