Ana içeriğe atla

Elektronik Belge Yönetim Sistemi (EBYS) Nedir?


EBYS, yazışmalarla ilgili bütün süreçlerin elektronik ortamda yapılmasını sağlayan bir yazılımdır. EBYS ile kurumların idari işlerini yürütürken ürettikleri evrak/belgelerin elektronik ortamda yönetilmesi sağlanır. Gerek kurum içi birimler arası yazışmaların gerekse diğer kamu kurum ve kuruluşları ile olan yazışmaların elektronik ortamda yapılmasına olanak sağlar. 
Tüm yazışmaların elektronik ortamda yapılması ile;
•    Kurumun verimliliğini artırır, belge yönetimini kolaylaştırır.
•    Belgeleme süreçlerini iyileştirir ve bilgiye erişimi hızlandırarak kurum içi iletişimi güçlendirir.
•    Sevk, paraf ve onay sürelerinin kısaltılması hedeflenmiştir.
•    Harcanan emekten, zamandan tasarruf edilmesi ve kağıt tüketimini azaltarak çevre dostu bir yaklaşım sunar.

Özet

Üniversitenin iç ve dış resmi yazışmalarının oluşturulduğu, gönderildiği ve arşivlendiği sistemdir.

Özellikler

•    Üniversite genelinde kullanılan yazışma sistemidir.
•    Kullanıcı adınız ve şifreniz MEBİS kullanıcı bilgilerinizdir.
•    Web sitesi mevcuttur.
•    Kullanıcılar Bilgi Teknolojileri Daire Başkanlığı birimine [email protected] e-posta adresine hesap oluşturma talebinde bulunabilirler.
•    EBYS sistemine Uzaktan erişim sağlayabilmek için VPN programı gerekmektedir. VPN programı bilgisayara kurulu değil ise [email protected] e-posta adresine kurulum talebinde bulunabilirler.

Kimler Kullanabilir?

Akademik ve İdari Birim Personelleri kullanabilir.

Ne Zaman Kullanabilir?

Bu hizmet her zaman mevcuttur.
 

Ekleme Tarihi: 18/08/2022 - 13:09Son Güncelleme Tarihi: 27/11/2023 - 16:16