Skip to main content

Course Description

CourseCodeSemesterT+P (Hour)CreditECTS
MODERN and POST-MODERN ART HISTORY-Spring Semester3+033
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of CourseTurkish
Course LevelFirst Cycle (Bachelor's Degree)
Course TypeElective
Course CoordinatorLect. Kıvılcım ZAFER TEOMAN
Name of Lecturer(s)Assist.Prof. Akgün TOKATLI, Assist.Prof. İbrahim Cem BÖLÜKTAŞ
Assistant(s)
AimEnables students to discuss movements, artists, and examples of modern and postmodern art by having knowledge of them. Provides a critical approach to contemporary art
Course ContentThis course contains; Before 1900s
Romantic Era
Sembolists
Art Nouveau
Vincent Van Gogh
Paul Cezanne
Auguste Rodin
,Art Nouveau, Gustav Klimt
Otto Wagner, Josef Hoffman
Picasso Henri Matisse Kübizm
,1910-1919
Frank Lloyd Wright
Kandinsky ve soyut resim
Futurizm,Marcel Duchamp ve Dada
Konstrüktivizm
,1920-1929
Almanya-Bauhaus
Sürrealizm
Max Ernst
Rene Margitte, Joan Miro
,1930-1939
Avrupa’da mimari
Gerçekçi resim
Surrealizm ve Soyut Sanat
Salvador Dali
Picasso- Guernica
,Project,Project,940-1959
Jackson Pollock, Clyfford Still,Wols, - Jean Dubuffet Mark Rothko, Art Autre, Robert Frank- Fotoğraf
,1960-1969

Pop-art
David Hockney
Pop Resim- Roy Lichtenstein
Andy Warhol
Fotorealizm
Fluxus
,1970-1979
Avant-garde
Lucian Freud
Performance Art
Joseph Beuys
Arte Povera
Feminist Art,1980-1989
Neo-geo
Anish Kapoor
Jeff Koons
.
Dersin Öğrenme KazanımlarıTeaching MethodsAssessment Methods
Defines modern and postmodern art, including movements, artists, and examples.10, 14, 16A, E, F, G, H
Describes different theories related to contemporary art.10, 16, 9F
Examines the evolution of artistic mediums and technologies in modern and postmodern art, defines the impact of this development on artistic expression10, 9E
Defines the relationship between the principles and innovations of modern and postmodern art with contemporary artistic practice10, 13, 9E
Teaching Methods:10: Discussion Method, 13: Case Study Method, 14: Self Study Method, 16: Question - Answer Technique, 9: Lecture Method
Assessment Methods:A: Traditional Written Exam, E: Homework, F: Project Task, G: Quiz, H: Performance Task

Course Outline

OrderSubjectsPreliminary Work
1Before 1900s
Romantic Era
Sembolists
Art Nouveau
Vincent Van Gogh
Paul Cezanne
Auguste Rodin
2Art Nouveau, Gustav Klimt
Otto Wagner, Josef Hoffman
Picasso Henri Matisse Kübizm
31910-1919
Frank Lloyd Wright
Kandinsky ve soyut resim
Futurizm,Marcel Duchamp ve Dada
Konstrüktivizm
41920-1929
Almanya-Bauhaus
Sürrealizm
Max Ernst
Rene Margitte, Joan Miro
51930-1939
Avrupa’da mimari
Gerçekçi resim
Surrealizm ve Soyut Sanat
Salvador Dali
Picasso- Guernica
6Project
7Project
8940-1959
Jackson Pollock, Clyfford Still,Wols, - Jean Dubuffet Mark Rothko, Art Autre, Robert Frank- Fotoğraf
91960-1969

Pop-art
David Hockney
Pop Resim- Roy Lichtenstein
Andy Warhol
Fotorealizm
Fluxus
101970-1979
Avant-garde
Lucian Freud
Performance Art
Joseph Beuys
Arte Povera
Feminist Art
111980-1989
Neo-geo
Anish Kapoor
Jeff Koons
Resources
To be distributed by the lecturer

Course Contribution to Program Qualifications

Course Contribution to Program Qualifications
NoProgram QualificationContribution Level
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
X
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
X
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Assessment Methods

Contribution LevelAbsolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success 50
Rate of Final Exam to Success 50
Total 100
ECTS / Workload Table
ActivitiesNumber ofDuration(Hour)Total Workload(Hour)
Course Hours14342
Guided Problem Solving000
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report2510
Term Project000
Presentation of Project / Seminar000
Quiz000
Midterm Exam11010
General Exam11515
Performance Task, Maintenance Plan000
Total Workload(Hour)77
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30)3
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit.

Detail Informations of the Course

Course Description

CourseCodeSemesterT+P (Hour)CreditECTS
MODERN and POST-MODERN ART HISTORY-Spring Semester3+033
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of CourseTurkish
Course LevelFirst Cycle (Bachelor's Degree)
Course TypeElective
Course CoordinatorLect. Kıvılcım ZAFER TEOMAN
Name of Lecturer(s)Assist.Prof. Akgün TOKATLI, Assist.Prof. İbrahim Cem BÖLÜKTAŞ
Assistant(s)
AimEnables students to discuss movements, artists, and examples of modern and postmodern art by having knowledge of them. Provides a critical approach to contemporary art
Course ContentThis course contains; Before 1900s
Romantic Era
Sembolists
Art Nouveau
Vincent Van Gogh
Paul Cezanne
Auguste Rodin
,Art Nouveau, Gustav Klimt
Otto Wagner, Josef Hoffman
Picasso Henri Matisse Kübizm
,1910-1919
Frank Lloyd Wright
Kandinsky ve soyut resim
Futurizm,Marcel Duchamp ve Dada
Konstrüktivizm
,1920-1929
Almanya-Bauhaus
Sürrealizm
Max Ernst
Rene Margitte, Joan Miro
,1930-1939
Avrupa’da mimari
Gerçekçi resim
Surrealizm ve Soyut Sanat
Salvador Dali
Picasso- Guernica
,Project,Project,940-1959
Jackson Pollock, Clyfford Still,Wols, - Jean Dubuffet Mark Rothko, Art Autre, Robert Frank- Fotoğraf
,1960-1969

Pop-art
David Hockney
Pop Resim- Roy Lichtenstein
Andy Warhol
Fotorealizm
Fluxus
,1970-1979
Avant-garde
Lucian Freud
Performance Art
Joseph Beuys
Arte Povera
Feminist Art,1980-1989
Neo-geo
Anish Kapoor
Jeff Koons
.
Dersin Öğrenme KazanımlarıTeaching MethodsAssessment Methods
Defines modern and postmodern art, including movements, artists, and examples.10, 14, 16A, E, F, G, H
Describes different theories related to contemporary art.10, 16, 9F
Examines the evolution of artistic mediums and technologies in modern and postmodern art, defines the impact of this development on artistic expression10, 9E
Defines the relationship between the principles and innovations of modern and postmodern art with contemporary artistic practice10, 13, 9E
Teaching Methods:10: Discussion Method, 13: Case Study Method, 14: Self Study Method, 16: Question - Answer Technique, 9: Lecture Method
Assessment Methods:A: Traditional Written Exam, E: Homework, F: Project Task, G: Quiz, H: Performance Task

Course Outline

OrderSubjectsPreliminary Work
1Before 1900s
Romantic Era
Sembolists
Art Nouveau
Vincent Van Gogh
Paul Cezanne
Auguste Rodin
2Art Nouveau, Gustav Klimt
Otto Wagner, Josef Hoffman
Picasso Henri Matisse Kübizm
31910-1919
Frank Lloyd Wright
Kandinsky ve soyut resim
Futurizm,Marcel Duchamp ve Dada
Konstrüktivizm
41920-1929
Almanya-Bauhaus
Sürrealizm
Max Ernst
Rene Margitte, Joan Miro
51930-1939
Avrupa’da mimari
Gerçekçi resim
Surrealizm ve Soyut Sanat
Salvador Dali
Picasso- Guernica
6Project
7Project
8940-1959
Jackson Pollock, Clyfford Still,Wols, - Jean Dubuffet Mark Rothko, Art Autre, Robert Frank- Fotoğraf
91960-1969

Pop-art
David Hockney
Pop Resim- Roy Lichtenstein
Andy Warhol
Fotorealizm
Fluxus
101970-1979
Avant-garde
Lucian Freud
Performance Art
Joseph Beuys
Arte Povera
Feminist Art
111980-1989
Neo-geo
Anish Kapoor
Jeff Koons
Resources
To be distributed by the lecturer

Course Contribution to Program Qualifications

Course Contribution to Program Qualifications
NoProgram QualificationContribution Level
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
X
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
X
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Assessment Methods

Contribution LevelAbsolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success 50
Rate of Final Exam to Success 50
Total 100

Numerical Data

Student Success

Ekleme Tarihi: 30/03/2023 - 16:02Son Güncelleme Tarihi: 30/03/2023 - 16:23