Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MODERN VE POST-MODERN SANAT TARİHİ-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Kıvılcım ZAFER TEOMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Akgün TOKATLI, Dr.Öğr.Üye. İbrahim Cem BÖLÜKTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıModern sanatı ve Post modern sanatı; öğrencilerin akımlar, sanatçı ve örnekleri bilerek tartışmasını sağlar. Güncel sanata dair eleştirel bir yaklaşım sunmayı sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; 1900’den önce
Romantik Dönem
Sembolistler
Art Nouveau
Vincent Van Gogh
Paul Cezanne
Auguste Rodin
,Art Nouveau, Gustav Klimt
Otto Wagner, Josef Hoffman
Picasso Henri Matisse Kübizm
,1910-1919
Frank Lloyd Wright
Kandinsky ve soyut resim
Futurizm,Marcel Duchamp ve Dada
Konstrüktivizm
,1920-1929
Almanya-Bauhaus
Sürrealizm
Max Ernst
Rene Margitte, Joan Miro
,1930-1939
Avrupa’da mimari
Gerçekçi resim
Surrealizm ve Soyut Sanat
Salvador Dali
Picasso- Guernica
,Proje,Proje,940-1959
Jackson Pollock, Clyfford Still,Wols, - Jean Dubuffet Mark Rothko, Art Autre, Robert Frank- Fotoğraf
,1960-1969

Pop-art
David Hockney
Pop Resim- Roy Lichtenstein
Andy Warhol
Fotorealizm
Fluxus
,1970-1979
Avant-garde
Lucian Freud
Performans sanatı
Joseph Beuys
Arte Povera
Feminist Sanat
,1980-1989
Neo-geo
Anish Kapoor
Jeff Koons
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Modern ve post modern sanatı; akım, sanatçı ve örneklerini tanımlar10, 14, 16A, E, F, G, H
Güncel sanata dair farklı kuramları söyler10, 16, 9F
Modern ve postmodern sanatta sanatsal ortamların ve teknolojilerin gelişimini inceler, bu gelişimin sanatsal ifade üzerindeki etkilerini tanımlar.10, 9E
Modern ve postmodern sanatın prensiplerini ve yeniliklerini çağdaş sanat pratiği ile ilişkisini tanımlar.10, 13, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11900’den önce
Romantik Dönem
Sembolistler
Art Nouveau
Vincent Van Gogh
Paul Cezanne
Auguste Rodin
2Art Nouveau, Gustav Klimt
Otto Wagner, Josef Hoffman
Picasso Henri Matisse Kübizm
31910-1919
Frank Lloyd Wright
Kandinsky ve soyut resim
Futurizm,Marcel Duchamp ve Dada
Konstrüktivizm
41920-1929
Almanya-Bauhaus
Sürrealizm
Max Ernst
Rene Margitte, Joan Miro
51930-1939
Avrupa’da mimari
Gerçekçi resim
Surrealizm ve Soyut Sanat
Salvador Dali
Picasso- Guernica
6Proje
7Proje
8940-1959
Jackson Pollock, Clyfford Still,Wols, - Jean Dubuffet Mark Rothko, Art Autre, Robert Frank- Fotoğraf
91960-1969

Pop-art
David Hockney
Pop Resim- Roy Lichtenstein
Andy Warhol
Fotorealizm
Fluxus
101970-1979
Avant-garde
Lucian Freud
Performans sanatı
Joseph Beuys
Arte Povera
Feminist Sanat
111980-1989
Neo-geo
Anish Kapoor
Jeff Koons
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
X
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
X
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2510
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)77
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MODERN VE POST-MODERN SANAT TARİHİ-Bahar Dönemi3+033
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Kıvılcım ZAFER TEOMAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Akgün TOKATLI, Dr.Öğr.Üye. İbrahim Cem BÖLÜKTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıModern sanatı ve Post modern sanatı; öğrencilerin akımlar, sanatçı ve örnekleri bilerek tartışmasını sağlar. Güncel sanata dair eleştirel bir yaklaşım sunmayı sağlar.
Dersin İçeriğiBu ders; 1900’den önce
Romantik Dönem
Sembolistler
Art Nouveau
Vincent Van Gogh
Paul Cezanne
Auguste Rodin
,Art Nouveau, Gustav Klimt
Otto Wagner, Josef Hoffman
Picasso Henri Matisse Kübizm
,1910-1919
Frank Lloyd Wright
Kandinsky ve soyut resim
Futurizm,Marcel Duchamp ve Dada
Konstrüktivizm
,1920-1929
Almanya-Bauhaus
Sürrealizm
Max Ernst
Rene Margitte, Joan Miro
,1930-1939
Avrupa’da mimari
Gerçekçi resim
Surrealizm ve Soyut Sanat
Salvador Dali
Picasso- Guernica
,Proje,Proje,940-1959
Jackson Pollock, Clyfford Still,Wols, - Jean Dubuffet Mark Rothko, Art Autre, Robert Frank- Fotoğraf
,1960-1969

Pop-art
David Hockney
Pop Resim- Roy Lichtenstein
Andy Warhol
Fotorealizm
Fluxus
,1970-1979
Avant-garde
Lucian Freud
Performans sanatı
Joseph Beuys
Arte Povera
Feminist Sanat
,1980-1989
Neo-geo
Anish Kapoor
Jeff Koons
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Modern ve post modern sanatı; akım, sanatçı ve örneklerini tanımlar10, 14, 16A, E, F, G, H
Güncel sanata dair farklı kuramları söyler10, 16, 9F
Modern ve postmodern sanatta sanatsal ortamların ve teknolojilerin gelişimini inceler, bu gelişimin sanatsal ifade üzerindeki etkilerini tanımlar.10, 9E
Modern ve postmodern sanatın prensiplerini ve yeniliklerini çağdaş sanat pratiği ile ilişkisini tanımlar.10, 13, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11900’den önce
Romantik Dönem
Sembolistler
Art Nouveau
Vincent Van Gogh
Paul Cezanne
Auguste Rodin
2Art Nouveau, Gustav Klimt
Otto Wagner, Josef Hoffman
Picasso Henri Matisse Kübizm
31910-1919
Frank Lloyd Wright
Kandinsky ve soyut resim
Futurizm,Marcel Duchamp ve Dada
Konstrüktivizm
41920-1929
Almanya-Bauhaus
Sürrealizm
Max Ernst
Rene Margitte, Joan Miro
51930-1939
Avrupa’da mimari
Gerçekçi resim
Surrealizm ve Soyut Sanat
Salvador Dali
Picasso- Guernica
6Proje
7Proje
8940-1959
Jackson Pollock, Clyfford Still,Wols, - Jean Dubuffet Mark Rothko, Art Autre, Robert Frank- Fotoğraf
91960-1969

Pop-art
David Hockney
Pop Resim- Roy Lichtenstein
Andy Warhol
Fotorealizm
Fluxus
101970-1979
Avant-garde
Lucian Freud
Performans sanatı
Joseph Beuys
Arte Povera
Feminist Sanat
111980-1989
Neo-geo
Anish Kapoor
Jeff Koons
Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
X
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
X
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21