Skip to main content

Course Description

CourseCodeSemesterT+P (Hour)CreditECTS
ARCHITECTURAL ECONOMICS-Fall Semester2+12,53
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of CourseTurkish
Course LevelFirst Cycle (Bachelor's Degree)
Course TypeElective
Course CoordinatorProf.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Name of Lecturer(s)Prof.Dr. Sema ERGÖNÜL, Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Assistant(s)
AimObjectives of the course: Professional decisions in architectural planning, design and application; to inform the architect about the efficiency and effectiveness of the design in terms of economy, rationality and professional ethics, and to emphasize the possibilities and the design parameters affecting the initial investment and operating-use cost. To inform the architect about cost concepts used in building projects (initial cost (investment cost), operation / use cost - life cycle cost). To acquire the skill of selecting and implementing the techniques used for cost estimation and calculation in planning, design, construction and operation phases starting from the enterprise stage of the project. To provide information about cost planning and control techniques and usage conditions used to keep costs under control during design.
Course ContentThis course contains; Course introduction, purpose, content and method,Concepts of cost, economy and rationality and their analysis in terms of entrepreneur, proprietor, contractor, producer, user and society,Lifetime cost approach: Initial investment cost, operating costs, maintenance-repair costs,Factors affecting cost in planning stage,Factors affecting cost in design phase,Factors affecting cost in design phase,Factors affecting cost in the stage of tender, construction and usage,Construction cost estimation and calculation methods,Construction cost estimation and calculation methods,Midterm exam,EXERCISE - Cost calculation method based on construction processes,EXERCISE - Cost calculation method based on construction processes,EXERCISE - Cost calculation method based on construction processes,Cost planning and control in design.
Dersin Öğrenme KazanımlarıTeaching MethodsAssessment Methods
Learns the differences between different cost concepts in evaluating building performance. Learns life cycle cost analysis. Uses life cycle cost analysis in order to be able to choose cost effective ones among different building alternatives. 13, 14, 9A
Teaching Methods:13: Case Study Method, 14: Self Study Method, 9: Lecture Method
Assessment Methods:A: Traditional Written Exam

Course Outline

OrderSubjectsPreliminary Work
1Course introduction, purpose, content and method
2Concepts of cost, economy and rationality and their analysis in terms of entrepreneur, proprietor, contractor, producer, user and society
3Lifetime cost approach: Initial investment cost, operating costs, maintenance-repair costs
4Factors affecting cost in planning stage
5Factors affecting cost in design phase
6Factors affecting cost in design phase
7Factors affecting cost in the stage of tender, construction and usage
8Construction cost estimation and calculation methods
9Construction cost estimation and calculation methods
10Midterm exam
11EXERCISE - Cost calculation method based on construction processes
12EXERCISE - Cost calculation method based on construction processes
13EXERCISE - Cost calculation method based on construction processes
14Cost planning and control in design
Resources
To be provided by the lecturer.
1. Mimarlık Meslek Pratiği El Kitabı, Mimarlar Odası İzmir Şubesi, 2009 2. Belardi, Paolo, Mimarlar Neden Hala Çiziyor?Janus yayıncılık, 2015 3. Koolhaas, Rem, Öğrencilerle Söyleşiler, YEM Kitabevi, 2014 4.Kahn, Louis, Öğrencilerle Söyleşiler, YEM Kitabevi 2014 5. Baytop, Firuzan, Şantiyede Olay Var!, YEM Kitabevi, 2013 6. Mesleğe Giriş, ppt. Ders notları,2015.

Course Contribution to Program Qualifications

Course Contribution to Program Qualifications
NoProgram QualificationContribution Level
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
X
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
X
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
X
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
X
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
X
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
X
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
X
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
X
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
X
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
X
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
X
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
X
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
X
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
X
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
X
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
X
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.
X

Assessment Methods

Contribution LevelAbsolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success 40
Rate of Final Exam to Success 60
Total 100
ECTS / Workload Table
ActivitiesNumber ofDuration(Hour)Total Workload(Hour)
Course Hours14342
Guided Problem Solving000
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report11212
Term Project000
Presentation of Project / Seminar000
Quiz000
Midterm Exam11212
General Exam11212
Performance Task, Maintenance Plan000
Total Workload(Hour)78
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(78/30)3
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit.

Detail Informations of the Course

Course Description

CourseCodeSemesterT+P (Hour)CreditECTS
ARCHITECTURAL ECONOMICS-Fall Semester2+12,53
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of CourseTurkish
Course LevelFirst Cycle (Bachelor's Degree)
Course TypeElective
Course CoordinatorProf.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Name of Lecturer(s)Prof.Dr. Sema ERGÖNÜL, Prof.Dr. Hüseyin Atilla DİKBAŞ
Assistant(s)
AimObjectives of the course: Professional decisions in architectural planning, design and application; to inform the architect about the efficiency and effectiveness of the design in terms of economy, rationality and professional ethics, and to emphasize the possibilities and the design parameters affecting the initial investment and operating-use cost. To inform the architect about cost concepts used in building projects (initial cost (investment cost), operation / use cost - life cycle cost). To acquire the skill of selecting and implementing the techniques used for cost estimation and calculation in planning, design, construction and operation phases starting from the enterprise stage of the project. To provide information about cost planning and control techniques and usage conditions used to keep costs under control during design.
Course ContentThis course contains; Course introduction, purpose, content and method,Concepts of cost, economy and rationality and their analysis in terms of entrepreneur, proprietor, contractor, producer, user and society,Lifetime cost approach: Initial investment cost, operating costs, maintenance-repair costs,Factors affecting cost in planning stage,Factors affecting cost in design phase,Factors affecting cost in design phase,Factors affecting cost in the stage of tender, construction and usage,Construction cost estimation and calculation methods,Construction cost estimation and calculation methods,Midterm exam,EXERCISE - Cost calculation method based on construction processes,EXERCISE - Cost calculation method based on construction processes,EXERCISE - Cost calculation method based on construction processes,Cost planning and control in design.
Dersin Öğrenme KazanımlarıTeaching MethodsAssessment Methods
Learns the differences between different cost concepts in evaluating building performance. Learns life cycle cost analysis. Uses life cycle cost analysis in order to be able to choose cost effective ones among different building alternatives. 13, 14, 9A
Teaching Methods:13: Case Study Method, 14: Self Study Method, 9: Lecture Method
Assessment Methods:A: Traditional Written Exam

Course Outline

OrderSubjectsPreliminary Work
1Course introduction, purpose, content and method
2Concepts of cost, economy and rationality and their analysis in terms of entrepreneur, proprietor, contractor, producer, user and society
3Lifetime cost approach: Initial investment cost, operating costs, maintenance-repair costs
4Factors affecting cost in planning stage
5Factors affecting cost in design phase
6Factors affecting cost in design phase
7Factors affecting cost in the stage of tender, construction and usage
8Construction cost estimation and calculation methods
9Construction cost estimation and calculation methods
10Midterm exam
11EXERCISE - Cost calculation method based on construction processes
12EXERCISE - Cost calculation method based on construction processes
13EXERCISE - Cost calculation method based on construction processes
14Cost planning and control in design
Resources
To be provided by the lecturer.
1. Mimarlık Meslek Pratiği El Kitabı, Mimarlar Odası İzmir Şubesi, 2009 2. Belardi, Paolo, Mimarlar Neden Hala Çiziyor?Janus yayıncılık, 2015 3. Koolhaas, Rem, Öğrencilerle Söyleşiler, YEM Kitabevi, 2014 4.Kahn, Louis, Öğrencilerle Söyleşiler, YEM Kitabevi 2014 5. Baytop, Firuzan, Şantiyede Olay Var!, YEM Kitabevi, 2013 6. Mesleğe Giriş, ppt. Ders notları,2015.

Course Contribution to Program Qualifications

Course Contribution to Program Qualifications
NoProgram QualificationContribution Level
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
X
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
X
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
X
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
X
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
X
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
X
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
X
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
X
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
X
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
X
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
X
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
X
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
X
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
X
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
X
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
X
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.
X

Assessment Methods

Contribution LevelAbsolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success 40
Rate of Final Exam to Success 60
Total 100

Numerical Data

Student Success

Ekleme Tarihi: 30/03/2023 - 16:02Son Güncelleme Tarihi: 30/03/2023 - 16:23