Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
MOSAIC ART ARCHITECTURE and DESIGN THROUGH the AGES | - | Spring Semester | 2+0 | 2 | 3 |
Course Program |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses |
Language of Course | Turkish |
Course Level | First Cycle (Bachelor's Degree) |
Course Type | Elective |
Course Coordinator | Assist.Prof. Mustafa ERDEM |
Name of Lecturer(s) | Lect. Gürol SÖZEN |
Assistant(s) | Res. Asst. Güliz Kabasoğlu |
Aim | The Course aims to introduce the art of mosaics, an indispensable element of architectural design, decoration and the art of painting from the age of the Roman Empire, to trace the development of its use in floors, roads, façades and different areas of art and to convey the priciples of its usage. |
Course Content | This course contains; The birth of the art of mosaics, major centers of the art ,The birth of the art of mosaics, major centers of the art , The birth of the art of mosaics, major centers of the art ,Color in the art of mosaics,The art of mosaics and literature,Mosaics in çivil and relegious architecture, its use in contemporary road design ,Midterm exam,Nature and daily life in Zeugma mosaics ,.Nature and daily life in Zeugma mosaics ,The significance of Edessa mosaics,Anatolian cities and the mosaics of Ephesus,The significance of the mosaics of Saint Sophia and their influence on Renaissance art , The significance of the mosaics of Saint Sophia and their influence on Renaissance art ,Mosaics and myths in Chora mosaics and other religious buildings. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
The development of the mosaic art throughout the ages, its use in different areas of the wall, the road, the façade and the arts, Roman, Byzantine, Seljuk and somewhere in the Anatolian lands, as well as the Ottoman era.Such as Zeugma, Antakya, Urfa, Istanbul, Ephesus, the most important mosaics will be introduced. | 21, 9 |
Teaching Methods: | 21: Simulation Technique, 9: Lecture Method |
Assessment Methods: |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|---|---|
1 | The birth of the art of mosaics, major centers of the art | |
2 | The birth of the art of mosaics, major centers of the art | |
3 | The birth of the art of mosaics, major centers of the art | |
4 | Color in the art of mosaics | |
5 | The art of mosaics and literature | |
6 | Mosaics in çivil and relegious architecture, its use in contemporary road design | |
7 | Midterm exam | |
8 | Nature and daily life in Zeugma mosaics | |
9 | .Nature and daily life in Zeugma mosaics | |
10 | The significance of Edessa mosaics | |
11 | Anatolian cities and the mosaics of Ephesus | |
12 | The significance of the mosaics of Saint Sophia and their influence on Renaissance art | |
13 | The significance of the mosaics of Saint Sophia and their influence on Renaissance art | |
14 | Mosaics and myths in Chora mosaics and other religious buildings |
Resources |
To be provided by the lecturer. |
1. Sözen, Gürol, Anadolu Topraklarında Mozaik, HSBC, İstanbul,2010. 2. Gaziantep Müzesi, Zeugma Moaikleri, 2006. 3. Erhat Azra, Mitoloji Sözlüğü, 1972. |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications | |||||||
No | Program Qualification | Contribution Level | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | X | |||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | X | |||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | X | |||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | X | |||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | X | |||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | X | |||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | X | |||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | X | |||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | X | |||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | X | |||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | X | |||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | X | |||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. | X |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation | |
Rate of Midterm Exam to Success | 60 | |
Rate of Final Exam to Success | 40 | |
Total | 100 |
ECTS / Workload Table | ||||||
Activities | Number of | Duration(Hour) | Total Workload(Hour) | |||
Course Hours | 14 | 3 | 42 | |||
Guided Problem Solving | 0 | 0 | 0 | |||
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report | 1 | 15 | 15 | |||
Term Project | 0 | 0 | 0 | |||
Presentation of Project / Seminar | 0 | 0 | 0 | |||
Quiz | 0 | 0 | 0 | |||
Midterm Exam | 1 | 10 | 10 | |||
General Exam | 1 | 15 | 15 | |||
Performance Task, Maintenance Plan | 0 | 0 | 0 | |||
Total Workload(Hour) | 82 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(82/30) | 3 | |||||
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit. |
Detail Informations of the Course
Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
MOSAIC ART ARCHITECTURE and DESIGN THROUGH the AGES | - | Spring Semester | 2+0 | 2 | 3 |
Course Program |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses |
Language of Course | Turkish |
Course Level | First Cycle (Bachelor's Degree) |
Course Type | Elective |
Course Coordinator | Assist.Prof. Mustafa ERDEM |
Name of Lecturer(s) | Lect. Gürol SÖZEN |
Assistant(s) | Res. Asst. Güliz Kabasoğlu |
Aim | The Course aims to introduce the art of mosaics, an indispensable element of architectural design, decoration and the art of painting from the age of the Roman Empire, to trace the development of its use in floors, roads, façades and different areas of art and to convey the priciples of its usage. |
Course Content | This course contains; The birth of the art of mosaics, major centers of the art ,The birth of the art of mosaics, major centers of the art , The birth of the art of mosaics, major centers of the art ,Color in the art of mosaics,The art of mosaics and literature,Mosaics in çivil and relegious architecture, its use in contemporary road design ,Midterm exam,Nature and daily life in Zeugma mosaics ,.Nature and daily life in Zeugma mosaics ,The significance of Edessa mosaics,Anatolian cities and the mosaics of Ephesus,The significance of the mosaics of Saint Sophia and their influence on Renaissance art , The significance of the mosaics of Saint Sophia and their influence on Renaissance art ,Mosaics and myths in Chora mosaics and other religious buildings. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
The development of the mosaic art throughout the ages, its use in different areas of the wall, the road, the façade and the arts, Roman, Byzantine, Seljuk and somewhere in the Anatolian lands, as well as the Ottoman era.Such as Zeugma, Antakya, Urfa, Istanbul, Ephesus, the most important mosaics will be introduced. | 21, 9 |
Teaching Methods: | 21: Simulation Technique, 9: Lecture Method |
Assessment Methods: |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|---|---|
1 | The birth of the art of mosaics, major centers of the art | |
2 | The birth of the art of mosaics, major centers of the art | |
3 | The birth of the art of mosaics, major centers of the art | |
4 | Color in the art of mosaics | |
5 | The art of mosaics and literature | |
6 | Mosaics in çivil and relegious architecture, its use in contemporary road design | |
7 | Midterm exam | |
8 | Nature and daily life in Zeugma mosaics | |
9 | .Nature and daily life in Zeugma mosaics | |
10 | The significance of Edessa mosaics | |
11 | Anatolian cities and the mosaics of Ephesus | |
12 | The significance of the mosaics of Saint Sophia and their influence on Renaissance art | |
13 | The significance of the mosaics of Saint Sophia and their influence on Renaissance art | |
14 | Mosaics and myths in Chora mosaics and other religious buildings |
Resources |
To be provided by the lecturer. |
1. Sözen, Gürol, Anadolu Topraklarında Mozaik, HSBC, İstanbul,2010. 2. Gaziantep Müzesi, Zeugma Moaikleri, 2006. 3. Erhat Azra, Mitoloji Sözlüğü, 1972. |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications | |||||||
No | Program Qualification | Contribution Level | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | X | |||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | X | |||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | X | |||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | X | |||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | X | |||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | X | |||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | X | |||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | X | |||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | X | |||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | X | |||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | X | |||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | X | |||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | X | |||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | X | |||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | X | |||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | X | |||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | X | |||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | X | |||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. | X |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation | |
Rate of Midterm Exam to Success | 60 | |
Rate of Final Exam to Success | 40 | |
Total | 100 |