Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİMARİDE, TASARIMDA ÇAĞLAR BOY. MOZAİK SAN.-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Gürol SÖZEN
Dersin YardımcılarıAr. Gör. Güliz Kabasoğlu
Dersin AmacıDers, mimari ve iç mimari tasarımın , süslemenin ve resim sanatının vazgeçilmez bir öğesi olan mozaik sanatını Roma çağlarından başlayarak tanıtmak, mekan zeminleri Yol, dış cephe ve sanatın farklı alanlarındaki tarihsel gelişimini ve kullanım ilkelerini aktarmayı hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Mozaik sanatının doğuşu ve önemli mekanları.

,Mozaik sanatının doğuşu ve önemli mekanları.

,Mozaik biçimi, tekniği ve mimari ile bütünlüğü .

,Mozaik Sanatında renk

,Mozaik sanatı ve edebiyat

,Sivil ve dini mimaride, çağdaş kent yollarında mozaik.

,Ara sınav,Zeugma mozaiklerinde doğa ve günlük hayat.

,Zeugma mozaiklerinde doğa ve günlük hayat

,Urfa mozaiklerinin önemi

,Anadolu kentleri ve Efes mozaikleri

,Rönesans sanatını etkileyen Ayasofya mozaiklerinin önemi

,Rönesans sanatını etkileyen Ayasofya mozaiklerinin önemi
,Kariye ve diğer dini yapılarda mozaik ve efsaneler.

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mozaik sanatının çağlar boyunca gelişimi, mekan zemini, duvar, yol, dış cephe ve sanatın farklı alanlarında kullanımı,Anadolu topraklarında Roma, Bizans, Selçuklu ve yer yer Osmanlı Çağı’nın yanı sıra günümüzdeki uygulamaları hüküm sürmektedir. Zeugma, Antakya, Urfa, İstanbul, Efes gibi mekanlardaki en önemli mozaiklerin tanıtımı yapılacaktır.21, 9
Öğretim Yöntemleri:21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mozaik sanatının doğuşu ve önemli mekanları.

2Mozaik sanatının doğuşu ve önemli mekanları.

3Mozaik biçimi, tekniği ve mimari ile bütünlüğü .

4Mozaik Sanatında renk

5Mozaik sanatı ve edebiyat

6Sivil ve dini mimaride, çağdaş kent yollarında mozaik.

7Ara sınav
8Zeugma mozaiklerinde doğa ve günlük hayat.

9Zeugma mozaiklerinde doğa ve günlük hayat

10Urfa mozaiklerinin önemi

11Anadolu kentleri ve Efes mozaikleri

12Rönesans sanatını etkileyen Ayasofya mozaiklerinin önemi

13Rönesans sanatını etkileyen Ayasofya mozaiklerinin önemi
14Kariye ve diğer dini yapılarda mozaik ve efsaneler.

Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.
1. Sözen, Gürol, Anadolu Topraklarında Mozaik, HSBC, İstanbul,2010. 2. Gaziantep Müzesi, Zeugma Moaikleri, 2006. 3. Erhat Azra, Mitoloji Sözlüğü, 1972.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
X
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
X
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
X
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
X
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
X
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
X
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
X
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
X
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
X
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
X
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11515
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)82
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(82/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MİMARİDE, TASARIMDA ÇAĞLAR BOY. MOZAİK SAN.-Bahar Dönemi2+023
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mustafa ERDEM
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Gürol SÖZEN
Dersin YardımcılarıAr. Gör. Güliz Kabasoğlu
Dersin AmacıDers, mimari ve iç mimari tasarımın , süslemenin ve resim sanatının vazgeçilmez bir öğesi olan mozaik sanatını Roma çağlarından başlayarak tanıtmak, mekan zeminleri Yol, dış cephe ve sanatın farklı alanlarındaki tarihsel gelişimini ve kullanım ilkelerini aktarmayı hedefler.
Dersin İçeriğiBu ders; Mozaik sanatının doğuşu ve önemli mekanları.

,Mozaik sanatının doğuşu ve önemli mekanları.

,Mozaik biçimi, tekniği ve mimari ile bütünlüğü .

,Mozaik Sanatında renk

,Mozaik sanatı ve edebiyat

,Sivil ve dini mimaride, çağdaş kent yollarında mozaik.

,Ara sınav,Zeugma mozaiklerinde doğa ve günlük hayat.

,Zeugma mozaiklerinde doğa ve günlük hayat

,Urfa mozaiklerinin önemi

,Anadolu kentleri ve Efes mozaikleri

,Rönesans sanatını etkileyen Ayasofya mozaiklerinin önemi

,Rönesans sanatını etkileyen Ayasofya mozaiklerinin önemi
,Kariye ve diğer dini yapılarda mozaik ve efsaneler.

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Mozaik sanatının çağlar boyunca gelişimi, mekan zemini, duvar, yol, dış cephe ve sanatın farklı alanlarında kullanımı,Anadolu topraklarında Roma, Bizans, Selçuklu ve yer yer Osmanlı Çağı’nın yanı sıra günümüzdeki uygulamaları hüküm sürmektedir. Zeugma, Antakya, Urfa, İstanbul, Efes gibi mekanlardaki en önemli mozaiklerin tanıtımı yapılacaktır.21, 9
Öğretim Yöntemleri:21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mozaik sanatının doğuşu ve önemli mekanları.

2Mozaik sanatının doğuşu ve önemli mekanları.

3Mozaik biçimi, tekniği ve mimari ile bütünlüğü .

4Mozaik Sanatında renk

5Mozaik sanatı ve edebiyat

6Sivil ve dini mimaride, çağdaş kent yollarında mozaik.

7Ara sınav
8Zeugma mozaiklerinde doğa ve günlük hayat.

9Zeugma mozaiklerinde doğa ve günlük hayat

10Urfa mozaiklerinin önemi

11Anadolu kentleri ve Efes mozaikleri

12Rönesans sanatını etkileyen Ayasofya mozaiklerinin önemi

13Rönesans sanatını etkileyen Ayasofya mozaiklerinin önemi
14Kariye ve diğer dini yapılarda mozaik ve efsaneler.

Kaynak
Öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.
1. Sözen, Gürol, Anadolu Topraklarında Mozaik, HSBC, İstanbul,2010. 2. Gaziantep Müzesi, Zeugma Moaikleri, 2006. 3. Erhat Azra, Mitoloji Sözlüğü, 1972.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
X
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
X
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
X
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
X
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
X
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
X
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
X
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
X
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
X
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
X
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
X
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
X
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:20Son Güncelleme Tarihi: 04/07/2022 - 12:21