Course Detail
Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
MIGRATION and POLITICS | SKY3212807 | Spring Semester | 3+0 | 3 | 6 |
Course Program | Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses |
Language of Course | Turkish |
Course Level | First Cycle (Bachelor's Degree) |
Course Type | Elective |
Course Coordinator | Assist.Prof. Mahmut ALRANTİSİ |
Name of Lecturer(s) | Assist.Prof. Mahmut ALRANTİSİ |
Assistant(s) | |
Aim | The aim of this course is to enable students to analyze the basic relationship between migration and politics and how the phenomenon of migration affects politics and politics affects the phenomenon of migration by addressing the phenomenon of migration, which is an important topic of both the domestic political agenda of countries and the international agenda, with its social, economic and political dimensions. |
Course Content | This course contains; Introduction Why do we study migration? Concepts, institutions.,Why do people migrate? Introduction to migration theory.,Migration history: Identifying key parameters.,Migration as a right and freedom,Border policies: Asylum, protection and refugee rights.,Migrants and social cohesion: Economic, social and cultural inclusion,Migrants and political participation,Migrants and economic development,Migrants and diaspora,International organizations and global migration management,Migration policies in the world,Migration policies in Turkey,Climate crisis and the future of migration,Migration politics. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
1. Comprehend the concepts, institutions and theories related to the phenomenon of migration. | 10, 13, 16, 19, 9 | A, E |
2. Establish a relationship between the history of migration and the parameters of migration phenomenon. | 10, 16, 19, 9 | A, E |
3. Analyze the relationship between migration, and human rights and freedoms. | 10, 13, 16, 19, 4, 9 | A |
4. Discuss the phenomenon of migration with its security, economic, social, political and cultural dimensions. | 10, 13, 16, 19, 4, 9 | A, E |
5. Examine migration policies and parameters of migration management both in the world and in Turkey. | 10, 13, 16, 19, 4, 9 | A, E |
Teaching Methods: | 10: Discussion Method, 13: Case Study Method, 16: Question - Answer Technique, 19: Brainstorming Technique, 4: Inquiry-Based Learning, 9: Lecture Method |
Assessment Methods: | A: Traditional Written Exam, E: Homework |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|---|---|
1 | Introduction Why do we study migration? Concepts, institutions. | Bartram, D., Poros, M. V. ve Monforte, P. (2017). Göç Meselesinde Temel Kavramlar. Ankara: Hece; Çağlar, T . (2018). Göç Çalışmaları İçin Kavramsal Bir Çerçeve . Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi , 5 (8) , 26-49. |
2 | Why do people migrate? Introduction to migration theory. | Sirkeci, İbrahim ve Göktuna Yaylacı, Filiz (2019). Küresel hareketlilik çağında göç kuramları ve temel kavramlar. Filiz Göktuna Yaylacı (der.) içinde, Kuramsal ve Uygulama Boyutları ile Türkiye’de Sığınmacı, Mülteci ve Göçmenlerle Sosyal Hizmetler (sf.15-39) Londra: Transnational Press London. |
3 | Migration history: Identifying key parameters. | Berk, F . (2020). Göç Fenomeni: Tarihsel Perspektif Bağlamında İlk İnsan Göçleri.OANNES - Uluslararası Eskiçağ Tarihi Araştırmaları Dergisi , 2 (2) , 115-134 . Kaya, A . (2018). Türkiye’de Göç ve Uyum Tartışmaları: Geçmişe Dönük Bir Bakış . İDEALKENT , 5 (14) , 11-28; Erdoğan, M. M. ve Kaya, A. (2019). Türkiye’nin Göç Tarihi. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi. |
4 | Migration as a right and freedom | Kukathas, C , Yanarışık, O . (2015). Göç ve Hürriyet . Liberal Düşünce Dergisi , (80) , 7-13; Kesgin, S . (2015). Göç Konusuna Özgürlükçü Yaklaşım: Açık Göç Politikaları – Selman Salim Kesgin . Liberal Düşünce Dergisi , (80) , 15-20 |
5 | Border policies: Asylum, protection and refugee rights. | Tekin, S . (2020). Küresel Göç Krizi ve Kurumsal Şiddet: ABD-Meksika Sınırı Örneği . Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu Akademik Dergisi , TİHEK Akademik Dergisi / Şiddetin Önlenmesi Özel Sayısı , 307-323; Şişman, Y , Balun, B . (2020). TRANSİT GÖÇ VE TÜRKİYE . Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 21 (2) , 61-79 . Baykal, S , Yılmaz, L . (2020). Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu ile Göç İdaresi Bağlamında Türkiye’nin Yeni Göç Siyaseti . Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi , 7 (2) , 633-652 . |
6 | Migrants and social cohesion: Economic, social and cultural inclusion | Saygın, S , Hasta, D . (2018). Göç, Kültürleşme ve Uyum . Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar , 10 (3) , 312-333; Özdil, S . (2019). ABD İşgücü Piyasasında Ücretler ve Göç ilişkisi: Neoklasik Göç Teorisi . Ekonomi Politika ve Finans Araştırmaları Dergisi , 4 (2) , 264-276; Görgün, M . (2018). EKONOMİ TEMELLİ GÖÇ YAKLAŞIMLARI PERSPEKTİFİNDE GÖÇMENLERİN KARAR ALMA SÜREÇLERİ . Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 23 (3) , 1153-1162; Chambers, İ. (2019). Göç, Kültür, Kimlik. (Çev. İsmail Türkmen Mehmet Beşikçi) İstanbul: Ayrıntı. |
7 | Migrants and political participation | Nas, F . (2019). Göç ve Demokrasinin Geleceği . OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi , 13 (19) , 2125-2149 . |
8 | Migrants and economic development | Memisoglu, F , Yiğit, C . (2019). ULUSLARARASI GÖÇ VE KALKINMA: TEORİ VE GÜNCEL MESELELER . Yildiz Social Science Review , 5 (1) , 39-62; Çılbant, C , Karabıyık, C , Yalçınkaya, H . (2018). GÖÇ VE VERİMLİLİK İLİŞKİSİ: TÜRKİYE ve AVRUPA BİRLİĞİ ÖRNEĞİ . Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 16 (2) , 117-128; Zülfikar Savcı, B , Ergöçmen, A . (2019). KALKINMA PERSPEKTİFİNDEN TÜRKİYE AVRUPA ÜLKELERİ GÖÇ KORİDORU ANALİZİ . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 11 (30) , 886-901; Köseoğlu, M , Artan, G . (2019). Göç, İşsizlik ve Gelir Arasındaki İlişkilerin Analizi: OECD Ülkeleri Örneği . Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi , 6 (1) , 61-81 . |
9 | Migrants and diaspora | Akhtar, S. (2018). Göç ve Kimlik. İstanbul: Sfenks. Irmak, Y. (2019). Almancı & Batı Avrupa Göçmen Türk Toplumuna Sosyo-Kültürel Bir Bakış. Ankara: Berikan. Yılmaz-şener, M , Türgen, G . (2018). KESİN DÖNÜŞ MÜ, YOKSA TEKRAR GÖÇ ETME HAZIRLIĞI MI? NİTELİKLİ TÜRK GÖÇMENLERİN ALMANYA VE AMERİKA’DAN GERİYE GÖÇÜ . Sosyoloji Araştırmaları Dergisi , 21 (1) , 311-377 . |
10 | International organizations and global migration management | Topcu, N . (2019). Küreselleşme, uluslararası göç ve Avrupa Birliği göç politikaları . NOSYON: Uluslararası Toplum ve Kültür Çalışmaları Dergisi , (3) , 50-65 . Çilingir, S . (2018). KRİZ GÜNDEMİNDE AB GÖÇ POLİTİKASININ YETKİLER, HEDEFLER VE ARAÇLAR İTİBARİYLE DEĞERLENDİRİLMESİ: SINIR YÖNETİMİ ÖRNEĞİ . Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi , 19 (1) , 19-49 . |
11 | Migration policies in the world | Ihlamur, S. G. ve Şirin Öner, A. (2018). Uluslararası İlişkilerde Göç & Olgular, Aktörler ve Politikalar. İstanbul: Der. Şemşit, S . (2018). Avrupa Birliği Politikaları Bağlamında Uluslararası Göç Olgusu ve Türleri: Kavramsal Bakış . Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 25 (1) , 269-289 . |
12 | Migration policies in Turkey | Yıldız, İ. (2018). Türkiye'ye Uluslararası Göçler ve Türkiye'nin Göç Politikası. Ankara: Kırmızı Çatı. Aktel, M , Kaygısız, Ü . (2018). TÜRKİYE’DE GÖÇ YÖNETİMİ . Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 23 (2) , 579-604 . Baykal, S , Yılmaz, L . (2020). Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu ile Göç İdaresi Bağlamında Türkiye’nin Yeni Göç Siyaseti . Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi , 7 (2) , 633-652 . Şemşit, S , Şahal Çelik, D . (2019). Kale Avrupası Yaklaşımı ve Düzensiz Göç . Paradoks Ekonomi Sosyoloji ve Politika Dergisi , 15 (2) , 279-294 . |
13 | Climate crisis and the future of migration | Ilık Bilben, M . (2018). Antropojenik İklim Değişikliği Bağlamında Göç Tartışmaları . Journal of Social Policy Conferences , (75) , 237-268 . Kanlı, İmam Bakır , Başköy, Doğan . "Migration in the Context of Globalization and Environmental Problems: Climate Refugess". Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi 6 / 3 (Temmuz 2018): 21-39 . |
14 | Migration politics | Yıldız, İ. (2018). Türkiye'ye Uluslararası Göçler ve Türkiye'nin Göç Politikası. Ankara: Kırmızı Çatı. Aktel, M , Kaygısız, Ü . (2018); Goodwin-Gill, Guy. “International Law and Human Rights: Trends Concerning International Migrants and Refugees” International Migration Review, Vol. 23. No. 3, Special Silver Anniversary Issue: International Migration an Assessment for the 90’s.(1999): 526-546; Freeman, R. B. (2006). “People Flows in Globalization”, The Journal of Economic Perspectives, Vol. 20, No. 2 |
Resources |
Akhtar, S. (2018). Göç ve Kimlik. İstanbul: Sfenks. Bartram, D., Poros, M. V. ve Monforte, P. (2017). Göç Meselesinde Temel Kavramlar. Ankara: Hece. Chambers, İ. (2019). Göç, Kültür, Kimlik. (Çev. İsmail Türkmen Mehmet Beşikçi) İstanbul: Ayrıntı. Çağlar, T . (2018). Erdoğan, M. M. ve Kaya, A. (2019). Türkiye’nin Göç Tarihi. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi. |
Kesgin, S . (2015). Göç Konusuna Özgürlükçü Yaklaşım: Açık Göç Politikaları – Selman Salim Kesgin . Liberal Düşünce Dergisi , (80) , 15-20 . Köseoğlu, M , Artan, G . (2019). Göç, İşsizlik ve Gelir Arasındaki İlişkilerin Analizi: OECD Ülkeleri Örneği . Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi , 6 (1) , 61-81 . Kukathas, C , Yanarışık, O . (2015). Göç ve Hürriyet . Liberal Düşünce Dergisi , (80) , 7-13 . |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications | |||||||
No | Program Qualification | Contribution Level | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Students will know basic concepts and theories of both research and application in political science and public administration. | X | |||||
2 | 2. Students will be able to analyze facts about politics, political and constitutional systems, and public administration by taking different dimensions into account. They will also be able to understand the causes of new developments and problems in these fields, find solutions for these problems, and think systematically about them. | X | |||||
3 | 3. Students will be able to work in processes such as strategic planning, policy making, project productions, auditing, decision making, evaluation and implementation both in public and private sector, political parties, and non-governmental organizations. | X | |||||
4 | 4. Students will be able to deal with complexities stemming from natural or social systems and uncertainties about the facts and values. | X | |||||
5 | 5. Students will be able to take active roles in teams formed for producing solutions to the problems related to their own majors, manage activities through planning, and do academic research. | X | |||||
6 | 6. Students will be able to collect data in their own field, analyze these data by using technology effectively, and evaluate and critically interpret them. | X | |||||
7 | 7. Students will be able to use basic concepts and methods that the administrators would need in various fields such as economics, management, international relations, and communication. | X | |||||
8 | 8. Students will be able to use Turkish fluently and correctly in scientific and professional studies. They will also be able to read and understand at least one foreign language. | X | |||||
9 | 9. Being always open to learning, students will be able to evaluate the facts with a critical approach. | X | |||||
10 | 10. Students will be able to take responsibility in developing projects on voluntary basis and actively participate in them. | X | |||||
11 | 11. Students will act with an ethical consciousness and have a respect for to human rights. They will be open to communication with people and able to work in cooperation. | X | |||||
12 | 12. Students will be able to constitute high performance structures in public and private institutions by using modern management methods and instruments. | X | |||||
13 | 13. Students will be able to enable other groups and institutions to participate in policy-making processes, make decisions open to collaboration, and manage negotiation processes. | X |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation | |
Rate of Midterm Exam to Success | 40 | |
Rate of Final Exam to Success | 60 | |
Total | 100 |
ECTS / Workload Table | ||||||
Activities | Number of | Duration(Hour) | Total Workload(Hour) | |||
Course Hours | 14 | 3 | 42 | |||
Guided Problem Solving | 0 | 0 | 0 | |||
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report | 0 | 0 | 0 | |||
Term Project | 0 | 0 | 0 | |||
Presentation of Project / Seminar | 0 | 0 | 0 | |||
Presentation of Project / Seminar | 0 | 0 | 0 | |||
Quiz | 0 | 0 | 0 | |||
Midterm Exam | 1 | 45 | 45 | |||
General Exam | 1 | 81 | 81 | |||
Performance Task, Maintenance Plan | 0 | 0 | 0 | |||
Total Workload(Hour) | 168 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(168/30) | 6 | |||||
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit. |
Detail Informations of the Course
Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
MIGRATION and POLITICS | SKY3212807 | Spring Semester | 3+0 | 3 | 6 |
Course Program | Pazartesi 17:30-18:15 Pazartesi 18:30-19:15 Pazartesi 19:30-20:15 |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses |
Language of Course | Turkish |
Course Level | First Cycle (Bachelor's Degree) |
Course Type | Elective |
Course Coordinator | Assist.Prof. Mahmut ALRANTİSİ |
Name of Lecturer(s) | Assist.Prof. Mahmut ALRANTİSİ |
Assistant(s) | |
Aim | The aim of this course is to enable students to analyze the basic relationship between migration and politics and how the phenomenon of migration affects politics and politics affects the phenomenon of migration by addressing the phenomenon of migration, which is an important topic of both the domestic political agenda of countries and the international agenda, with its social, economic and political dimensions. |
Course Content | This course contains; Introduction Why do we study migration? Concepts, institutions.,Why do people migrate? Introduction to migration theory.,Migration history: Identifying key parameters.,Migration as a right and freedom,Border policies: Asylum, protection and refugee rights.,Migrants and social cohesion: Economic, social and cultural inclusion,Migrants and political participation,Migrants and economic development,Migrants and diaspora,International organizations and global migration management,Migration policies in the world,Migration policies in Turkey,Climate crisis and the future of migration,Migration politics. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
1. Comprehend the concepts, institutions and theories related to the phenomenon of migration. | 10, 13, 16, 19, 9 | A, E |
2. Establish a relationship between the history of migration and the parameters of migration phenomenon. | 10, 16, 19, 9 | A, E |
3. Analyze the relationship between migration, and human rights and freedoms. | 10, 13, 16, 19, 4, 9 | A |
4. Discuss the phenomenon of migration with its security, economic, social, political and cultural dimensions. | 10, 13, 16, 19, 4, 9 | A, E |
5. Examine migration policies and parameters of migration management both in the world and in Turkey. | 10, 13, 16, 19, 4, 9 | A, E |
Teaching Methods: | 10: Discussion Method, 13: Case Study Method, 16: Question - Answer Technique, 19: Brainstorming Technique, 4: Inquiry-Based Learning, 9: Lecture Method |
Assessment Methods: | A: Traditional Written Exam, E: Homework |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|---|---|
1 | Introduction Why do we study migration? Concepts, institutions. | Bartram, D., Poros, M. V. ve Monforte, P. (2017). Göç Meselesinde Temel Kavramlar. Ankara: Hece; Çağlar, T . (2018). Göç Çalışmaları İçin Kavramsal Bir Çerçeve . Toros Üniversitesi İİSBF Sosyal Bilimler Dergisi , 5 (8) , 26-49. |
2 | Why do people migrate? Introduction to migration theory. | Sirkeci, İbrahim ve Göktuna Yaylacı, Filiz (2019). Küresel hareketlilik çağında göç kuramları ve temel kavramlar. Filiz Göktuna Yaylacı (der.) içinde, Kuramsal ve Uygulama Boyutları ile Türkiye’de Sığınmacı, Mülteci ve Göçmenlerle Sosyal Hizmetler (sf.15-39) Londra: Transnational Press London. |
3 | Migration history: Identifying key parameters. | Berk, F . (2020). Göç Fenomeni: Tarihsel Perspektif Bağlamında İlk İnsan Göçleri.OANNES - Uluslararası Eskiçağ Tarihi Araştırmaları Dergisi , 2 (2) , 115-134 . Kaya, A . (2018). Türkiye’de Göç ve Uyum Tartışmaları: Geçmişe Dönük Bir Bakış . İDEALKENT , 5 (14) , 11-28; Erdoğan, M. M. ve Kaya, A. (2019). Türkiye’nin Göç Tarihi. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi. |
4 | Migration as a right and freedom | Kukathas, C , Yanarışık, O . (2015). Göç ve Hürriyet . Liberal Düşünce Dergisi , (80) , 7-13; Kesgin, S . (2015). Göç Konusuna Özgürlükçü Yaklaşım: Açık Göç Politikaları – Selman Salim Kesgin . Liberal Düşünce Dergisi , (80) , 15-20 |
5 | Border policies: Asylum, protection and refugee rights. | Tekin, S . (2020). Küresel Göç Krizi ve Kurumsal Şiddet: ABD-Meksika Sınırı Örneği . Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu Akademik Dergisi , TİHEK Akademik Dergisi / Şiddetin Önlenmesi Özel Sayısı , 307-323; Şişman, Y , Balun, B . (2020). TRANSİT GÖÇ VE TÜRKİYE . Anadolu Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 21 (2) , 61-79 . Baykal, S , Yılmaz, L . (2020). Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu ile Göç İdaresi Bağlamında Türkiye’nin Yeni Göç Siyaseti . Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi , 7 (2) , 633-652 . |
6 | Migrants and social cohesion: Economic, social and cultural inclusion | Saygın, S , Hasta, D . (2018). Göç, Kültürleşme ve Uyum . Psikiyatride Güncel Yaklaşımlar , 10 (3) , 312-333; Özdil, S . (2019). ABD İşgücü Piyasasında Ücretler ve Göç ilişkisi: Neoklasik Göç Teorisi . Ekonomi Politika ve Finans Araştırmaları Dergisi , 4 (2) , 264-276; Görgün, M . (2018). EKONOMİ TEMELLİ GÖÇ YAKLAŞIMLARI PERSPEKTİFİNDE GÖÇMENLERİN KARAR ALMA SÜREÇLERİ . Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 23 (3) , 1153-1162; Chambers, İ. (2019). Göç, Kültür, Kimlik. (Çev. İsmail Türkmen Mehmet Beşikçi) İstanbul: Ayrıntı. |
7 | Migrants and political participation | Nas, F . (2019). Göç ve Demokrasinin Geleceği . OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi , 13 (19) , 2125-2149 . |
8 | Migrants and economic development | Memisoglu, F , Yiğit, C . (2019). ULUSLARARASI GÖÇ VE KALKINMA: TEORİ VE GÜNCEL MESELELER . Yildiz Social Science Review , 5 (1) , 39-62; Çılbant, C , Karabıyık, C , Yalçınkaya, H . (2018). GÖÇ VE VERİMLİLİK İLİŞKİSİ: TÜRKİYE ve AVRUPA BİRLİĞİ ÖRNEĞİ . Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 16 (2) , 117-128; Zülfikar Savcı, B , Ergöçmen, A . (2019). KALKINMA PERSPEKTİFİNDEN TÜRKİYE AVRUPA ÜLKELERİ GÖÇ KORİDORU ANALİZİ . Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 11 (30) , 886-901; Köseoğlu, M , Artan, G . (2019). Göç, İşsizlik ve Gelir Arasındaki İlişkilerin Analizi: OECD Ülkeleri Örneği . Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi , 6 (1) , 61-81 . |
9 | Migrants and diaspora | Akhtar, S. (2018). Göç ve Kimlik. İstanbul: Sfenks. Irmak, Y. (2019). Almancı & Batı Avrupa Göçmen Türk Toplumuna Sosyo-Kültürel Bir Bakış. Ankara: Berikan. Yılmaz-şener, M , Türgen, G . (2018). KESİN DÖNÜŞ MÜ, YOKSA TEKRAR GÖÇ ETME HAZIRLIĞI MI? NİTELİKLİ TÜRK GÖÇMENLERİN ALMANYA VE AMERİKA’DAN GERİYE GÖÇÜ . Sosyoloji Araştırmaları Dergisi , 21 (1) , 311-377 . |
10 | International organizations and global migration management | Topcu, N . (2019). Küreselleşme, uluslararası göç ve Avrupa Birliği göç politikaları . NOSYON: Uluslararası Toplum ve Kültür Çalışmaları Dergisi , (3) , 50-65 . Çilingir, S . (2018). KRİZ GÜNDEMİNDE AB GÖÇ POLİTİKASININ YETKİLER, HEDEFLER VE ARAÇLAR İTİBARİYLE DEĞERLENDİRİLMESİ: SINIR YÖNETİMİ ÖRNEĞİ . Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi , 19 (1) , 19-49 . |
11 | Migration policies in the world | Ihlamur, S. G. ve Şirin Öner, A. (2018). Uluslararası İlişkilerde Göç & Olgular, Aktörler ve Politikalar. İstanbul: Der. Şemşit, S . (2018). Avrupa Birliği Politikaları Bağlamında Uluslararası Göç Olgusu ve Türleri: Kavramsal Bakış . Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 25 (1) , 269-289 . |
12 | Migration policies in Turkey | Yıldız, İ. (2018). Türkiye'ye Uluslararası Göçler ve Türkiye'nin Göç Politikası. Ankara: Kırmızı Çatı. Aktel, M , Kaygısız, Ü . (2018). TÜRKİYE’DE GÖÇ YÖNETİMİ . Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 23 (2) , 579-604 . Baykal, S , Yılmaz, L . (2020). Yabancılar ve Uluslararası Koruma Kanunu ile Göç İdaresi Bağlamında Türkiye’nin Yeni Göç Siyaseti . Optimum Ekonomi ve Yönetim Bilimleri Dergisi , 7 (2) , 633-652 . Şemşit, S , Şahal Çelik, D . (2019). Kale Avrupası Yaklaşımı ve Düzensiz Göç . Paradoks Ekonomi Sosyoloji ve Politika Dergisi , 15 (2) , 279-294 . |
13 | Climate crisis and the future of migration | Ilık Bilben, M . (2018). Antropojenik İklim Değişikliği Bağlamında Göç Tartışmaları . Journal of Social Policy Conferences , (75) , 237-268 . Kanlı, İmam Bakır , Başköy, Doğan . "Migration in the Context of Globalization and Environmental Problems: Climate Refugess". Siyaset, Ekonomi ve Yönetim Araştırmaları Dergisi 6 / 3 (Temmuz 2018): 21-39 . |
14 | Migration politics | Yıldız, İ. (2018). Türkiye'ye Uluslararası Göçler ve Türkiye'nin Göç Politikası. Ankara: Kırmızı Çatı. Aktel, M , Kaygısız, Ü . (2018); Goodwin-Gill, Guy. “International Law and Human Rights: Trends Concerning International Migrants and Refugees” International Migration Review, Vol. 23. No. 3, Special Silver Anniversary Issue: International Migration an Assessment for the 90’s.(1999): 526-546; Freeman, R. B. (2006). “People Flows in Globalization”, The Journal of Economic Perspectives, Vol. 20, No. 2 |
Resources |
Akhtar, S. (2018). Göç ve Kimlik. İstanbul: Sfenks. Bartram, D., Poros, M. V. ve Monforte, P. (2017). Göç Meselesinde Temel Kavramlar. Ankara: Hece. Chambers, İ. (2019). Göç, Kültür, Kimlik. (Çev. İsmail Türkmen Mehmet Beşikçi) İstanbul: Ayrıntı. Çağlar, T . (2018). Erdoğan, M. M. ve Kaya, A. (2019). Türkiye’nin Göç Tarihi. İstanbul: İstanbul Bilgi Üniversitesi. |
Kesgin, S . (2015). Göç Konusuna Özgürlükçü Yaklaşım: Açık Göç Politikaları – Selman Salim Kesgin . Liberal Düşünce Dergisi , (80) , 15-20 . Köseoğlu, M , Artan, G . (2019). Göç, İşsizlik ve Gelir Arasındaki İlişkilerin Analizi: OECD Ülkeleri Örneği . Uluslararası Ekonomi ve Yenilik Dergisi , 6 (1) , 61-81 . Kukathas, C , Yanarışık, O . (2015). Göç ve Hürriyet . Liberal Düşünce Dergisi , (80) , 7-13 . |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications | |||||||
No | Program Qualification | Contribution Level | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | 1. Students will know basic concepts and theories of both research and application in political science and public administration. | X | |||||
2 | 2. Students will be able to analyze facts about politics, political and constitutional systems, and public administration by taking different dimensions into account. They will also be able to understand the causes of new developments and problems in these fields, find solutions for these problems, and think systematically about them. | X | |||||
3 | 3. Students will be able to work in processes such as strategic planning, policy making, project productions, auditing, decision making, evaluation and implementation both in public and private sector, political parties, and non-governmental organizations. | X | |||||
4 | 4. Students will be able to deal with complexities stemming from natural or social systems and uncertainties about the facts and values. | X | |||||
5 | 5. Students will be able to take active roles in teams formed for producing solutions to the problems related to their own majors, manage activities through planning, and do academic research. | X | |||||
6 | 6. Students will be able to collect data in their own field, analyze these data by using technology effectively, and evaluate and critically interpret them. | X | |||||
7 | 7. Students will be able to use basic concepts and methods that the administrators would need in various fields such as economics, management, international relations, and communication. | X | |||||
8 | 8. Students will be able to use Turkish fluently and correctly in scientific and professional studies. They will also be able to read and understand at least one foreign language. | X | |||||
9 | 9. Being always open to learning, students will be able to evaluate the facts with a critical approach. | X | |||||
10 | 10. Students will be able to take responsibility in developing projects on voluntary basis and actively participate in them. | X | |||||
11 | 11. Students will act with an ethical consciousness and have a respect for to human rights. They will be open to communication with people and able to work in cooperation. | X | |||||
12 | 12. Students will be able to constitute high performance structures in public and private institutions by using modern management methods and instruments. | X | |||||
13 | 13. Students will be able to enable other groups and institutions to participate in policy-making processes, make decisions open to collaboration, and manage negotiation processes. | X |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation | |
Rate of Midterm Exam to Success | 40 | |
Rate of Final Exam to Success | 60 | |
Total | 100 |