Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
MODERN and POST-MODERN ART HISTORY | - | Spring Semester | 3+0 | 3 | 3 |
Course Program |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses |
Language of Course | Turkish |
Course Level | First Cycle (Bachelor's Degree) |
Course Type | Elective |
Course Coordinator | Lect. Kıvılcım ZAFER TEOMAN |
Name of Lecturer(s) | Assist.Prof. İbrahim Cem BÖLÜKTAŞ |
Assistant(s) | |
Aim | Enables students to discuss movements, artists, and examples of modern and postmodern art by having knowledge of them. Provides a critical approach to contemporary art |
Course Content | This course contains; Before 1900s Romantic Era Sembolists Art Nouveau Vincent Van Gogh Paul Cezanne Auguste Rodin ,Art Nouveau, Gustav Klimt Otto Wagner, Josef Hoffman Picasso Henri Matisse Kübizm ,1910-1919 Frank Lloyd Wright Kandinsky ve soyut resim Futurizm,Marcel Duchamp ve Dada Konstrüktivizm ,1920-1929 Almanya-Bauhaus Sürrealizm Max Ernst Rene Margitte, Joan Miro ,1930-1939 Avrupa’da mimari Gerçekçi resim Surrealizm ve Soyut Sanat Salvador Dali Picasso- Guernica ,Project,Project,940-1959 Jackson Pollock, Clyfford Still,Wols, - Jean Dubuffet Mark Rothko, Art Autre, Robert Frank- Fotoğraf ,1960-1969 Pop-art David Hockney Pop Resim- Roy Lichtenstein Andy Warhol Fotorealizm Fluxus ,1970-1979 Avant-garde Lucian Freud Performance Art Joseph Beuys Arte Povera Feminist Art,1980-1989 Neo-geo Anish Kapoor Jeff Koons . |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Defines modern and postmodern art, including movements, artists, and examples. | 10, 14, 16 | A, E, F, G, H |
Describes different theories related to contemporary art. | 10, 16, 9 | F |
Examines the evolution of artistic mediums and technologies in modern and postmodern art, defines the impact of this development on artistic expression | 10, 9 | E |
Defines the relationship between the principles and innovations of modern and postmodern art with contemporary artistic practice | 10, 13, 9 | E |
Teaching Methods: | 10: Discussion Method, 13: Case Study Method, 14: Self Study Method, 16: Question - Answer Technique, 9: Lecture Method |
Assessment Methods: | A: Traditional Written Exam, E: Homework, F: Project Task, G: Quiz, H: Performance Task |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|---|---|
1 | Before 1900s Romantic Era Sembolists Art Nouveau Vincent Van Gogh Paul Cezanne Auguste Rodin | |
2 | Art Nouveau, Gustav Klimt Otto Wagner, Josef Hoffman Picasso Henri Matisse Kübizm | |
3 | 1910-1919 Frank Lloyd Wright Kandinsky ve soyut resim Futurizm,Marcel Duchamp ve Dada Konstrüktivizm | |
4 | 1920-1929 Almanya-Bauhaus Sürrealizm Max Ernst Rene Margitte, Joan Miro | |
5 | 1930-1939 Avrupa’da mimari Gerçekçi resim Surrealizm ve Soyut Sanat Salvador Dali Picasso- Guernica | |
6 | Project | |
7 | Project | |
8 | 940-1959 Jackson Pollock, Clyfford Still,Wols, - Jean Dubuffet Mark Rothko, Art Autre, Robert Frank- Fotoğraf | |
9 | 1960-1969 Pop-art David Hockney Pop Resim- Roy Lichtenstein Andy Warhol Fotorealizm Fluxus | |
10 | 1970-1979 Avant-garde Lucian Freud Performance Art Joseph Beuys Arte Povera Feminist Art | |
11 | 1980-1989 Neo-geo Anish Kapoor Jeff Koons |
Resources |
To be distributed by the lecturer |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications | |||||||
No | Program Qualification | Contribution Level | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | ||||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | ||||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | ||||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | ||||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | X | |||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | X | |||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | X | |||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | X | |||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | ||||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | ||||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | ||||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | ||||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation | |
Rate of Midterm Exam to Success | 50 | |
Rate of Final Exam to Success | 50 | |
Total | 100 |
ECTS / Workload Table | ||||||
Activities | Number of | Duration(Hour) | Total Workload(Hour) | |||
Course Hours | 14 | 3 | 42 | |||
Guided Problem Solving | 0 | 0 | 0 | |||
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report | 2 | 5 | 10 | |||
Term Project | 0 | 0 | 0 | |||
Presentation of Project / Seminar | 0 | 0 | 0 | |||
Quiz | 0 | 0 | 0 | |||
Midterm Exam | 1 | 10 | 10 | |||
General Exam | 1 | 15 | 15 | |||
Performance Task, Maintenance Plan | 0 | 0 | 0 | |||
Total Workload(Hour) | 77 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(77/30) | 3 | |||||
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit. |
Detail Informations of the Course
Course Description
Course | Code | Semester | T+P (Hour) | Credit | ECTS |
---|---|---|---|---|---|
MODERN and POST-MODERN ART HISTORY | - | Spring Semester | 3+0 | 3 | 3 |
Course Program |
Prerequisites Courses | |
Recommended Elective Courses |
Language of Course | Turkish |
Course Level | First Cycle (Bachelor's Degree) |
Course Type | Elective |
Course Coordinator | Lect. Kıvılcım ZAFER TEOMAN |
Name of Lecturer(s) | Assist.Prof. İbrahim Cem BÖLÜKTAŞ |
Assistant(s) | |
Aim | Enables students to discuss movements, artists, and examples of modern and postmodern art by having knowledge of them. Provides a critical approach to contemporary art |
Course Content | This course contains; Before 1900s Romantic Era Sembolists Art Nouveau Vincent Van Gogh Paul Cezanne Auguste Rodin ,Art Nouveau, Gustav Klimt Otto Wagner, Josef Hoffman Picasso Henri Matisse Kübizm ,1910-1919 Frank Lloyd Wright Kandinsky ve soyut resim Futurizm,Marcel Duchamp ve Dada Konstrüktivizm ,1920-1929 Almanya-Bauhaus Sürrealizm Max Ernst Rene Margitte, Joan Miro ,1930-1939 Avrupa’da mimari Gerçekçi resim Surrealizm ve Soyut Sanat Salvador Dali Picasso- Guernica ,Project,Project,940-1959 Jackson Pollock, Clyfford Still,Wols, - Jean Dubuffet Mark Rothko, Art Autre, Robert Frank- Fotoğraf ,1960-1969 Pop-art David Hockney Pop Resim- Roy Lichtenstein Andy Warhol Fotorealizm Fluxus ,1970-1979 Avant-garde Lucian Freud Performance Art Joseph Beuys Arte Povera Feminist Art,1980-1989 Neo-geo Anish Kapoor Jeff Koons . |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Teaching Methods | Assessment Methods |
Defines modern and postmodern art, including movements, artists, and examples. | 10, 14, 16 | A, E, F, G, H |
Describes different theories related to contemporary art. | 10, 16, 9 | F |
Examines the evolution of artistic mediums and technologies in modern and postmodern art, defines the impact of this development on artistic expression | 10, 9 | E |
Defines the relationship between the principles and innovations of modern and postmodern art with contemporary artistic practice | 10, 13, 9 | E |
Teaching Methods: | 10: Discussion Method, 13: Case Study Method, 14: Self Study Method, 16: Question - Answer Technique, 9: Lecture Method |
Assessment Methods: | A: Traditional Written Exam, E: Homework, F: Project Task, G: Quiz, H: Performance Task |
Course Outline
Order | Subjects | Preliminary Work |
---|---|---|
1 | Before 1900s Romantic Era Sembolists Art Nouveau Vincent Van Gogh Paul Cezanne Auguste Rodin | |
2 | Art Nouveau, Gustav Klimt Otto Wagner, Josef Hoffman Picasso Henri Matisse Kübizm | |
3 | 1910-1919 Frank Lloyd Wright Kandinsky ve soyut resim Futurizm,Marcel Duchamp ve Dada Konstrüktivizm | |
4 | 1920-1929 Almanya-Bauhaus Sürrealizm Max Ernst Rene Margitte, Joan Miro | |
5 | 1930-1939 Avrupa’da mimari Gerçekçi resim Surrealizm ve Soyut Sanat Salvador Dali Picasso- Guernica | |
6 | Project | |
7 | Project | |
8 | 940-1959 Jackson Pollock, Clyfford Still,Wols, - Jean Dubuffet Mark Rothko, Art Autre, Robert Frank- Fotoğraf | |
9 | 1960-1969 Pop-art David Hockney Pop Resim- Roy Lichtenstein Andy Warhol Fotorealizm Fluxus | |
10 | 1970-1979 Avant-garde Lucian Freud Performance Art Joseph Beuys Arte Povera Feminist Art | |
11 | 1980-1989 Neo-geo Anish Kapoor Jeff Koons |
Resources |
To be distributed by the lecturer |
Course Contribution to Program Qualifications
Course Contribution to Program Qualifications | |||||||
No | Program Qualification | Contribution Level | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir. | ||||||
2 | Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir. | ||||||
3 | Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir. | ||||||
4 | Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir. | X | |||||
5 | Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir. | ||||||
6 | Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir. | ||||||
7 | Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir. | X | |||||
8 | Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir. | X | |||||
9 | Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir. | X | |||||
10 | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir. | X | |||||
11 | Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir. | X | |||||
12 | Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir. | ||||||
13 | Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir. | ||||||
14 | Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir. | ||||||
15 | İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir. | ||||||
16 | Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
17 | Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir. | ||||||
18 | Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir. | ||||||
19 | Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir. | ||||||
20 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir. | ||||||
21 | Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir. | ||||||
22 | Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir. | ||||||
23 | Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir. | ||||||
24 | Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir. | ||||||
25 | Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir. | ||||||
26 | Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir. | ||||||
27 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir. | ||||||
28 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
29 | Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir. |
Assessment Methods
Contribution Level | Absolute Evaluation | |
Rate of Midterm Exam to Success | 50 | |
Rate of Final Exam to Success | 50 | |
Total | 100 |