Skip to main content

Course Description

CourseCodeSemesterT+P (Hour)CreditECTS
DESIGN after DROUGHT-Fall Semester3+13,54
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of CourseTurkish
Course LevelFirst Cycle (Bachelor's Degree)
Course TypeElective
Course CoordinatorAssist.Prof. Hamdi ERGÜL
Name of Lecturer(s)Assist.Prof. Hamdi ERGÜL
Assistant(s)
AimTo comprehend Permaculture analysis as a science of design. The aim of permaculture is to establish a sustainable system. The most important stage of a sustainable system is to reproduce and use the resources in various ways by reducing the need for the outside. The way to build a self-renewing, repairing and producing system is through here. Conceptual design concepts and design approaches after drought will be examined. Theoritical explanations of soil, arid, and temperate regions, water conservation and harvesting of water; to understand the pattern of living organisms, to make learning and developing designs. To be able to develop designs that are consistent with the principles of nature, sustainable life principles, and understanding of life.
Course ContentThis course contains; Concepts and themes in design.,Methodology and methodology in design.,Understanding of Pattern,In terms of entropy; Sustainable Design Approach,,Design principles and ethics in design,,Climatic Factors.,Midterm Exam,Trees and Energy flows,,Water and Soil,Arid field strategies, Tropical and temperate field strategies,,Aquaculture,Buildings; Moderate climate house, Arid climate house Design,Buildings; tropical climate house design. Plant Houses,Final Exam.
Dersin Öğrenme KazanımlarıTeaching MethodsAssessment Methods
Self-contained living environment to create self-contained living environment.9A
A new look at ecological life19, 9A, E
Sustainability Design approach,19, 9A
New design approaches in drought due to global climate change,19A
In the arid climates, the importance of land reclamation and water harvesting, learning the design principles attached to them.19, 9
To understand the pattern of natural systems19, 9A
Teaching Methods:19: Brainstorming Technique, 9: Lecture Method
Assessment Methods:A: Traditional Written Exam, E: Homework

Course Outline

OrderSubjectsPreliminary Work
1Concepts and themes in design.
2Methodology and methodology in design.
3Understanding of Pattern
4In terms of entropy; Sustainable Design Approach,
5Design principles and ethics in design,
6Climatic Factors.
7Midterm Exam
8Trees and Energy flows,
9Water and Soil
10Arid field strategies, Tropical and temperate field strategies,
11Aquaculture
12Buildings; Moderate climate house, Arid climate house Design
13Buildings; tropical climate house design. Plant Houses
14Final Exam
Resources
TO BE DİSTRİBUTED BY THE LECTURER
Mollison, B., Permakültüre Giriş, Sinek Sekiz Yayınları, 2011, İstanbul. Kellog, S., Pettigrew, S., Sürdürülebilir Yaşam Rehberi, Sinek Sekiz yayınları, 2013, İstanbul. Fukuoka, M., Doğal Tarımın Yolu Felsefesi ve Uygulaması, Kaos Yayınları, 2011, İstanbul. Berger, W., Lorenz, C., Kompost Tuvaletler Susuz Sıhhi Teknikler, Yeni İnsan Yayınevi, 2017, İstanbul. Hemenway, T. Permakültür Bahçeleri, Yeni İnsan Yayınevi, 2017, İstanbul. Hemenway, T. Permakültür Şehirde, Yeni İnsan Yayınevi, 2018, İstanbul. Thoreau, D., H., Doğal Yaşam ve Başkaldırı, Kaknüs Yayınları, 2004, İstanbul. Rifkin, J., T., Howard, T., Entropi Dünyaya Yeni Bir Bakiş, İz Yayıncılık, 2010, İstanbul. Meadows, D.H., Meadows, D.L., Randers, J., Behrens III, W.W., Ekonomik Büyümenin Sınırları, İstanbul Yayın Evi, 1978, İstanbul. Ehrilch, P. H., Nüfus Bombası, Ayyildiz Matbaasi, 1976 Wohlleben, P., Ağaçların Gizli Yaşamı Ne Hissederler, Nasıl İletişim Kurarlar? Sırlarla Dolu Bir Dünyada Keşifler, Kitap Kurdu Yayınları, 2018, İstanbul. Diamond, J., Çöküş/Medeniyetler Nasıl Ayakta Kalır ya da Yıkılır? Timaş Yayınları, 2006 İstanbul. Diamond, J., Tüfek Mikrop ve Çelik, Tübitak Yayınları, 2016, İstanbul. Aşanlı, M., Geleneksel Yapı Teknikleri Doğal ve Ekolojik Yapı Rehberi, Yeni İnsan Yayınevi, 2016, İstanbul. Chödrön, P., Belirsizlik ve Değişimle Birlikte Güzel bir Hayat, Sinek Sekiz yayınları, 2015, İstanbul. Pollan, M., Bana Ait Bir Yer, Sinek Sekiz yayınları, 2015. Shiva, V., İyilerin Yanında, Sinek Sekiz yayınları, 2012.

Course Contribution to Program Qualifications

Course Contribution to Program Qualifications
NoProgram QualificationContribution Level
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
X
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
X
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
X
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
X
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
X
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Assessment Methods

Contribution LevelAbsolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success 40
Rate of Final Exam to Success 60
Total 100
ECTS / Workload Table
ActivitiesNumber ofDuration(Hour)Total Workload(Hour)
Course Hours14456
Guided Problem Solving7214
Resolution of Homework Problems and Submission as a Report428
Term Project5210
Presentation of Project / Seminar5210
Quiz000
Midterm Exam224
General Exam224
Performance Task, Maintenance Plan000
Total Workload(Hour)106
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(106/30)4
ECTS of the course: 30 hours of work is counted as 1 ECTS credit.

Detail Informations of the Course

Course Description

CourseCodeSemesterT+P (Hour)CreditECTS
DESIGN after DROUGHT-Fall Semester3+13,54
Course Program
Prerequisites Courses
Recommended Elective Courses
Language of CourseTurkish
Course LevelFirst Cycle (Bachelor's Degree)
Course TypeElective
Course CoordinatorAssist.Prof. Hamdi ERGÜL
Name of Lecturer(s)Assist.Prof. Hamdi ERGÜL
Assistant(s)
AimTo comprehend Permaculture analysis as a science of design. The aim of permaculture is to establish a sustainable system. The most important stage of a sustainable system is to reproduce and use the resources in various ways by reducing the need for the outside. The way to build a self-renewing, repairing and producing system is through here. Conceptual design concepts and design approaches after drought will be examined. Theoritical explanations of soil, arid, and temperate regions, water conservation and harvesting of water; to understand the pattern of living organisms, to make learning and developing designs. To be able to develop designs that are consistent with the principles of nature, sustainable life principles, and understanding of life.
Course ContentThis course contains; Concepts and themes in design.,Methodology and methodology in design.,Understanding of Pattern,In terms of entropy; Sustainable Design Approach,,Design principles and ethics in design,,Climatic Factors.,Midterm Exam,Trees and Energy flows,,Water and Soil,Arid field strategies, Tropical and temperate field strategies,,Aquaculture,Buildings; Moderate climate house, Arid climate house Design,Buildings; tropical climate house design. Plant Houses,Final Exam.
Dersin Öğrenme KazanımlarıTeaching MethodsAssessment Methods
Self-contained living environment to create self-contained living environment.9A
A new look at ecological life19, 9A, E
Sustainability Design approach,19, 9A
New design approaches in drought due to global climate change,19A
In the arid climates, the importance of land reclamation and water harvesting, learning the design principles attached to them.19, 9
To understand the pattern of natural systems19, 9A
Teaching Methods:19: Brainstorming Technique, 9: Lecture Method
Assessment Methods:A: Traditional Written Exam, E: Homework

Course Outline

OrderSubjectsPreliminary Work
1Concepts and themes in design.
2Methodology and methodology in design.
3Understanding of Pattern
4In terms of entropy; Sustainable Design Approach,
5Design principles and ethics in design,
6Climatic Factors.
7Midterm Exam
8Trees and Energy flows,
9Water and Soil
10Arid field strategies, Tropical and temperate field strategies,
11Aquaculture
12Buildings; Moderate climate house, Arid climate house Design
13Buildings; tropical climate house design. Plant Houses
14Final Exam
Resources
TO BE DİSTRİBUTED BY THE LECTURER
Mollison, B., Permakültüre Giriş, Sinek Sekiz Yayınları, 2011, İstanbul. Kellog, S., Pettigrew, S., Sürdürülebilir Yaşam Rehberi, Sinek Sekiz yayınları, 2013, İstanbul. Fukuoka, M., Doğal Tarımın Yolu Felsefesi ve Uygulaması, Kaos Yayınları, 2011, İstanbul. Berger, W., Lorenz, C., Kompost Tuvaletler Susuz Sıhhi Teknikler, Yeni İnsan Yayınevi, 2017, İstanbul. Hemenway, T. Permakültür Bahçeleri, Yeni İnsan Yayınevi, 2017, İstanbul. Hemenway, T. Permakültür Şehirde, Yeni İnsan Yayınevi, 2018, İstanbul. Thoreau, D., H., Doğal Yaşam ve Başkaldırı, Kaknüs Yayınları, 2004, İstanbul. Rifkin, J., T., Howard, T., Entropi Dünyaya Yeni Bir Bakiş, İz Yayıncılık, 2010, İstanbul. Meadows, D.H., Meadows, D.L., Randers, J., Behrens III, W.W., Ekonomik Büyümenin Sınırları, İstanbul Yayın Evi, 1978, İstanbul. Ehrilch, P. H., Nüfus Bombası, Ayyildiz Matbaasi, 1976 Wohlleben, P., Ağaçların Gizli Yaşamı Ne Hissederler, Nasıl İletişim Kurarlar? Sırlarla Dolu Bir Dünyada Keşifler, Kitap Kurdu Yayınları, 2018, İstanbul. Diamond, J., Çöküş/Medeniyetler Nasıl Ayakta Kalır ya da Yıkılır? Timaş Yayınları, 2006 İstanbul. Diamond, J., Tüfek Mikrop ve Çelik, Tübitak Yayınları, 2016, İstanbul. Aşanlı, M., Geleneksel Yapı Teknikleri Doğal ve Ekolojik Yapı Rehberi, Yeni İnsan Yayınevi, 2016, İstanbul. Chödrön, P., Belirsizlik ve Değişimle Birlikte Güzel bir Hayat, Sinek Sekiz yayınları, 2015, İstanbul. Pollan, M., Bana Ait Bir Yer, Sinek Sekiz yayınları, 2015. Shiva, V., İyilerin Yanında, Sinek Sekiz yayınları, 2012.

Course Contribution to Program Qualifications

Course Contribution to Program Qualifications
NoProgram QualificationContribution Level
12345
1
Planlama, uygulama, yönetme ve denetleme süreçlerinde problemi tanımlayıp alternatif çözümler üretebilir.
X
2
Tasarım odaklı araştırma yapıp, tasarım sürecini planlayıp yönetebilir.
X
3
Ekip çalışması ve disiplinler arası işbirliğinde bulunarak çalışmalarını yürütebilir.
X
4
Alanında kazandığı bilgi ve becerilerini eleştirel olarak değerlendirip, mesleki bilgi, beceri ve yaklaşımlarını sürekli geliştirebilir.
X
5
Tasarım çözümlerini ulusal ve uluslararası platformlarda sözlü, yazılı ve görsel (2B ve 3B) olarak aktarabilir.
X
6
Toplumun yaşam kalitesini ve kamu yararını yükseltmeye yönelik kentsel tasarıma / kentsel gelişmeye ve dönüşüme / peyzaj tasarımına katkıda bulunabilir.
X
7
Dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel, kültürel gelişim ve güncel durumu örneklerle açıklayabilir.
X
8
Tarih, kültür ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak, evrensel ve geleneksel değerler doğrultusunda tasarım alanında karşılaştığı problemleri çözebilir.
9
Tarih, Kültür, sanat alanında, sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alabilir.
10
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri, yaşam boyu farklı araştırma metotları ile ilişkilendirebilir.
11
Sosyal, kültürel olguların ve sürekli değişimin farkındadır ve toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal çevre için plan, strateji, proje çalışmaları yapıp, iş birlikleri kurabilir.
12
Alanıyla ilgili problemin çözümünde kullanılacak -teknoloji, -malzeme, -ürün ve üretim yöntemlerini özetleyebilir.
X
13
Malzeme, teknoloji ve üretim yöntemlerini bilerek bu yöntemlere uygun tasarım yapabilir ve yeni teknoloji üretim yöntemleri önerebilir.
X
14
Yapım ve üretim teknolojilerinde farklı alan ve ihtiyaçlar temelinde çalışan paydaşlarla iş birliği yapabilir.
X
15
İhtiyaca göre gerekleri karşılayacak teknolojik araçlar arasındaki uyumluluk ve esneklikleri belirleyebilir.
X
16
Amaca ve topluma uygun iletişim teknik ve teknolojilerini kullanabilir.
X
17
Teknolojik gelişimlere hakimdir, yeni gelişmeleri yorumlayarak yaratıcı tasarım çözümleri geliştirebilir ve bu gelişimlere öncülük edebilir.
X
18
Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilir üretim kavramlarını tanımlayıp, bu konuların günümüzdeki önemini örnekler vererek anlatabilir.
X
19
Alanıyla ilgili etik değerler, proje yönetimi, hukuki hak ve sorumlulukları ve yönetmeliklerle ilgili uzmanlık düzeyindeki bilgi birikimini ortaya koyup, çözüm üretebilir.
20
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında projenin yönetilmesinde kullanılan teknikleri ve yasal sorunlulukları tanımlayıp uygulayabilir.
21
Mesleğin gerektirdiği farklı çalışma ortam ve biçimlerine uyum sağlayabilir ve bu ortamların geliştirilmesine katkıda bulunabilir.
22
Tasarım ve yapım projelerinin yasal, yönetimsel ve prosedürsel gerekliliklerini mesleki yaşam boyunca takip edip, karmaşık sorunların çözümünde yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir.
23
Projenin girişim aşamasından başlayarak planlama, tasarım, yapım ve işletme aşamalarında ve projenin yönetilmesinde edindiği iletişim becerilerini gösterebilir.
24
Edindiği tüm kuramsal ve uygulamalı, meslek pratiği, proje yönetimi ve yasal sorumluluklar konularındaki, bilgi birikimini uzmanlık düzeyine taşıyabilir.
25
Alanıyla ilgili problemlere çözüm üretirken kullanacağı yöntem ve teknikleri, çevre sağlığı, yapı sağlığı, insan sağlığı bağlamında değerlendirebilir.
26
Çevre, yapı ve insan sağlığı ilişkilerini göz önünde bulundurarak konuyla ilgili tasarım problemlerini çözebilir.
27
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kent/mekan/ürün planlama tasarım uygulama ve denetleme konularında fikrini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşabilir.
28
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda kuramsal ve uygulamalı bilgi sistemlerini araştırarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
29
Çevre, yapı ve insan sağlığı konusunda tüm uzmanlık alanları ile iletişim kurabilir.

Assessment Methods

Contribution LevelAbsolute Evaluation
Rate of Midterm Exam to Success 40
Rate of Final Exam to Success 60
Total 100

Numerical Data

Student Success

Ekleme Tarihi: 30/03/2023 - 16:02Son Güncelleme Tarihi: 30/03/2023 - 16:23